تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804674001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمار حكيم: مجلس اعلاي اسلامي عراق براي اعلام موضع، منتظر پيش‌نويس نهايي توافقنامه امنيتي با آمريكا است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عمار حكيم: مجلس اعلاي اسلامي عراق براي اعلام موضع، منتظر پيش‌نويس نهايي توافقنامه امنيتي با آمريكا است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

معاون رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق تصريح كرد كه اين مجلس تاكنون موضع مشخص و آشكاري را در قبال توافق نامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن اتخاذ نكرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) عمارحكيم، معاون رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق و رييس موسسه‌ي شهيد محراب در گفت‌وگو با خبرگزاري اصوات العراق اظهار داشت: مجلس اعلاي اسلامي عراق تاكنون موضع مشخص و آشكاري را در قبال توافق نامه‌ي امنيتي بغداد - واشنگتن اتخاذ نكرده است و آن چه كه براي اين مجلس مشخص است اصول و ارزش‌هاي ثابتي است كه شامل حفظ حاكميت، استقلال و اراده سياسي عراق و لزوم شفافيت كامل اين توافق نامه مي‌شود.

وي گفت: ما خواهان ارايه‌ي پيش نويس اين توافق نامه به پارلمان و ايجاد اجماع سياسي از سوي نمايندگان اقشار سياسي مختلف عراق درخصوص آن هستيم.

حكيم خاطرنشان كرد: اين اجماع بايد يك اجماع ملي و فراگير باشد زيرا اين مساله مختص به حزب يا گروه خاصي نيست و نمايندگان اقشار مختلف مردم عراق بايد در آن مشاركت فعال داشته باشند.

معاون رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق خاطرنشان كرد: از نظر ما اين توافق نامه و يا هر توافق نامه‌ي ديگري كه بين عراق و ديگر كشورها بسته شود بايد به صورت آشكار و كامل تابع معيارهاي مربوط به حاكميت ملي عراق باشد.

عمار حكيم تصريح كرد: سخن گفتن از توافق نامه‌ي امنيتي با آمريكا و تعيين افق زماني براي پايان دادن به ماموريت نيروهاي آمريكايي در عراق گامي در راستاي تحكيم حاكميت ملي اين كشور محسوب مي‌شود و اين مساله‌ي مهمي است كه بايد به طور دقيق بررسي شود.

وي عنوان داشت: ما هم‌چنان منتظر پيش نويس نهايي هستيم كه پس از ارايه آن را به طور دقيق و ريشه‌اي و براساس معيارهاي مناسب با منافع ملي عراق بررسي كرده و موضع خود را در قبال آن اتخاذ خواهيم كرد.

رييس موسسه‌ي شهيد محراب درخصوص روابط عراق با كشورهاي همسايه به ويژه ايران گفت: شكي نيست كه ايجاد روابط خوب و مثبت با كشورهاي همسايه هم‌چون تركيه، ايران و كشورهاي عربي به سود عراق است.

وي هم‌چنين از گشايش ايجاد شده در موضع‌گيري كشورهاي عربي در روابط آنها با عراق و هم‌چنين روابط تركيه با اين كشور استقبال كرد.

وي اظهار داشت: ديگر موضوع مهمي كه دراين روابط براي ما حائز اهميت است عدم دخالت در امور داخلي و احترام متقابل به حاكميت و منافع مشترك است.

حكيم درخصوص تاثير روابط ايران و آمريكا بر عراق گفت: شكي نيست كه تنش در روابط آمريكا و ايران و مشكلات تاريخي موجود بين دو كشور بر عراق بي تاثير نخواهد بود اما اين امر مانع ايجاد روابط مثبت ما با ايران براساس منافع ملي و همچنين ايجاد روابط متوازن و همسو با آمريكا به عنوان يكي از قدرت‌هاي تصميم گيرنده درجهان نخواهد بود و اين امر مي‌تواند به عراق در موفقيت طرح‌هايش چه در عرصه سياسي و چه در عرصه‌ي رشد و توسعه كمك كند.

از سوي ديگر شوراي سياست امنيت ملي عراق قرار است موضع گيري رسمي اش را در قبال توافق نامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن به زودي طي نشستي اعلام كند.

زهرا هاشمي، عضو كميته‌ي روابط خارجي پارلمان عراق نيز اظهار داشت: مسوولان شوراي سياست امنيت ملي عراق به زودي دراين نشست پاسخ آمريكا را به پيشنهادات دولت عراق درخصوص بندهاي توافق نامه‌ي امنيتي بررسي مي كنند تا موضع موافق و يا مخالف خود را دراين خصوص اعلام كنند.

اين درحالي است كه كارشناسان معتقدند تصويب اين توافق نامه توسط شوراي سياسي امنيت ملي عراق كم اهميت‌تر از تصويب آن در پارلمان نيست.

عضو كميته‌ي روابط خارجي پارلمان عراق هم‌چنين اظهار داشت: پيش نويس توافق نامه‌ي امنيتي عراق پس از بررسي در كابينه‌ي دولت به اين كميته ارجاع داده مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد.

اياد سامرايي، رييس جبهه‌ي التوافق در پارلمان عراق نيز تاكيد كرد: پارلمان منتظر پيش نويس نهايي توافق نامه است.

وي افزود: براي ما مهم دستيابي به بهترين توافق نامه‌اي است كه اصل حاكميت عراق درآن درنظر گرفته شده باشد و به عقب نشيني سريع نيروهاي آمريكايي از كشور منجر شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن