تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812896629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرادي شانس ايراني‌ها را براي قضاوت در دربي كم كرد جنجال داوري


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: مرادي شانس ايراني‌ها را براي قضاوت در دربي كم كرد جنجال داوري
جام جم آنلاين: پس از آن‌كه پرسپوليس به گفته رئيس كميته داوران در هفته‌هاي سوم و چهارم از اشتباه‌هاي داوري متضرر شد ، كمتر كسي فكر مي‌كرد حداقل در هفته پنجم هم اشتباه داوري گريبان اين تيم را بگيرد ، اما اين اتفاق افتاد.


اين چيزي است كه كارشناسان داوري مي‌گويند نه هواداران اين تيم. نصيرزاده تنها اشتباه مسعود مرادي را بزرگ‌ترين اشتباه او مي‌داند: در صحنه‌اي كه ضربه منصوري به دست حمودي برخورد كرد، مرادي بايد يك پنالتي را به سود پرسپوليس مي‌گرفت. او با همين اشتباه نتيجه ديدار را تغيير داد.

پرويز سيار هم معتقد است مرادي در قضاوت اين بازي چند اشتباه فاحش داشت كه باعث مي‌شود نمره ضعيفي بگيرد: نگرفتن پنالتي، دادن اخطار بي‌مورد و در مقابل ندادن كارت‌هاي مسلم، از اشتباه‌هاي او در قضاوت بازي بود.

رضا غياثي، رئيس سابق كميته داوران بر خلاف ديگر كارشناسان معتقد است اين بازي 2 پنالتي مسلم داشت: خطاي بازيكن مس بر روي مجتبي شيري صددرصد پنالتي بود، ضمن اين‌كه مدافع مس در صحنه‌اي خطاي مسلم هند را مرتكب شد كه آن هم پنالتي بود.

با وجود اين مسعود مرادي مثل هميشه حاضر ‌نشد اشتباهاتش را بپذيرد. او بدون توجه به انتقادهاي كارشناسان داوري عنوان كرد: خوشبختانه با كمك‌ همكارانم اين بازي حساس را اداره كردم و هيچ اشتباه تاثيرگذاري نداشتم. آن 2 صحنه‌اي هم كه پرسپوليسي‌ها اعتقاد به پنالتي داشتند اصلا مشكوك نبود، چون به صحنه نزديك بودم.

در پايان مسابقه پنجشنبه شب، هواداران و اعضاي هيات مديره پرسپوليس بشدت به عملكرد مسعود مرادي اعتراض كردند. هنگامي كه سوت پايان مسابقه به صدا درآمد حسين هدايتي و مجيد فرخ‌زادي با حضور در داخل زمين به سمت داور رفته و بشدت از عملكرد او انتقاد كردند.

مسعود مرادي در مورد درگيري‌هاي لفظي پايان بازي گفت: به عنوان يك داور بي‌طرف هرگز براي رضايت پرسپوليسي ‌ها قضاوت نمي‌كنم. براي رفتار زشت مسوولان اين باشگاه متاسفم و اميدوارم با آنها خصوصا رئيس هيات مديره باشگاه برخورد كنند.

منظور مرادي، حسين هدايتي است كه در پايان بازي گفت: اين اشتباهات سهوي نيست. با پول خودم براي قضاوت بازي‌هاي پرسپوليس داور خارجي مي‌آورم!

به هر حال، مرادي چاره‌اي ندارد جز اين‌كه انتقادها را تا قبل از ترك ايران تحمل كند. او فردا براي قضاوت در ليگ قهرمانان آسيا به كويت مي‌رود و پس از آن هم مستقيما راهي زوريخ خواهد شد تا در سمينار داوراني كه قرار است در جام جهاني 2010 آفريقا قضاوت كنند، شركت كند.

دربي باز هم به خارجي‌ها مي‌رسد

با اين شرايط، آيا باز هم مي‌توان از قضاوت يك داور ايراني در دربي استقلال و پرسپوليس حرف زد؟ پاسخ تمام كارشناساني كه در بالا صحبت‌هايشان آمد، به اين سوال منفي است. حتي رئيس سازمان ليگ برتر هم نمي‌تواند نگراني‌هايش را نسبت به وضعيت داوري‌ها پنهان كند.

عزيز محمدي مي‌گويد: تا قبل از بازي پرسپوليس و مس كرمان تصميم قطعي گرفته بوديم كه از داور ايراني براي دربي استفاده كنيم؛ اما بايد روي اين مساله تجديدنظر كنيم و پس از تماشاي قضاوت‌هاي باقيمانده تصميم لازم را بگيريم.

با تصميم اعضاي هيات مديره پرسپوليس، فيلم و شكايت كتبي اين باشگاه امروز به كميته داوران فدراسيون فوتبال ارسال مي‌شود، اما براي رسيدگي به آن حداقل بايد چند روز صبر كرد چراكه مسعود عنايت در ايران نيست. رئيس كميته داوران كه ناظر بازي چهارشنبه گذشته ازبكستان و استراليا بود، جهت شركت در يك كلاس آموزشي راهي اسپانيا شد و اين حضور تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

برخي كارشناسان داوري معتقدند سفرهاي متعدد رئيس كميته داوران باعث شده امور داوري فوتبال از دست عنايت خارج شود. به هر حال اين هم نظري است قابل احترام.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن