تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806875906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه بانك و بيمه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه بانك و بيمه‌
كنترل تورم بهترين راهكار تقويت ارزش پول ملي است‌

چاپ اسكناس درشت و با حذف تعدادي از صفرهاي اسكناس‌ها مي‌تواند موجب تسهيل در مبادله و صرفه‌جويي در برخي هزينه‌ها شود.‌

دكتر علي قنبري - عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس درباره ارزش‌گذاري پول ملي معتقد است: اين راهكار ممكن است تأثيرمثبتي برارزش پول‌ملي داشته باشند، اما كنترل‌ تورم وبهبود وضعيت اقتصادي كشور بهترين راهكارهاي تقويت ارزش پول ملي هستند.

قنبري ادامه داد: بانكداري الكترونيك نيز در جهت ارائه خدمات و تسهيل كردن مبادلات بايد مورد توجه قرار گيرد اما اين امر به خودي خود ارزش پول ملي را تقويت نمي‌كند.اين كارشناس اقتصادي درباره تأثير تقويت ارزش پول ملي بر توسعه تجارت خارجي تصريح كرد: تنظيم ارزش پول ملي با توجه به ميزان صادرات و واردات مي‌تواند تأثير قابل توجهي بر حجم صادرات داشته باشد. در دنيا مرسوم است كه براي افزايش صادرات ارزش پول ملي را كاهش مي‌دهند.

حل مشكلات صادركنندگان در ارائه وثايق تسهيلات بانكي‌

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: حجم پوشش‌هاي ضمانتنامه‌اي صندوق ضمانت صادرات ايران حدود 7 برابر نسبت به قبل رشد داشته كه اين امر بخشي از مشكلات صادركنندگان در ارائه وثايق جهت دريافت تسهيلات بانكي را در اين سال مرتفع كرد.

سيدكمال سيدعلي با اشاره به تصويب صورتهاي مالي سال 86 صندوق ضمانت صادرات ايران گفت: صندوق ضمانت صادرات ايران از برنامه‌هاي از پيش تعيين شده خود عبور كرده و تمامي آنها را به سرانجام رسانده؛ ضمن اينكه رشد 44 درصدي در پوشش‌ها را نيز تجربه كرده است.

مديرعامل صندوق ضمانت صادرات ايران افزود: اين صندوق در سال گذشته با دستيابي به ركورد پوشش 360 ميليون دلار از صادرات غيرنفتي كشور توانست نقش خود را به عنوان يكي از حاميان اصلي صادرات در حد قابل قبولي ايفا كند.

طرحي جديد براي سپرده‌هاي خاص 87

به منظور بهره‌مندي هرچه بيشتر سپرده‌گذاران بانك پاسارگاد از نرخ سود ويژه، اين بانك طرح سپرده‌هاي بلندمدت خاص 87 خود را ارائه كرد.

به گزارش روابط عمومي بانك پاسارگاد، سپرده‌گذاران سپرده‌هاي خاص 87 از سود بالاتري نسبت به انواع سپرده‌ها، برخوردار خواهند شد. سود اين سپرده‌ها در سررسيد پرداخت خواهد شد و در صورت استرداد مبلغ سپرده‌هاي مذكور قبل از سررسيد نرخ سود آن‌ها برحسب مدت،‌ معادل نرخ سود سپرده‌هاي متناظر در زمان افتتاح اين‌گونه سپرده‌ها بدون اعمال هيچ گونه جريمه‌اي است.

ميزان سود سپرده‌هاي خاص 87 براي سپرده‌هاي 3و6و9 ماهه به ترتيب 7/16، 5/17 و 18 درصد است. همچنين به سپرده‌هاي خاص 1، 2 و 3 ساله به ترتيب 5/18، 66/40 و 65/67 درصد سود در سررسيد پرداخت خواهد شد. سپرده‌گذاران سپرده‌هاي خاص 4 و 5 ساله نيز به ترتيب در سررسيد از 04/100 و 127 درصد سود بهره‌مند خواهند شد.‌

نرخ تورم در اردن به 9/14 درصد رسيد

تورم در طي 8 ماه گذشته فشار زيادي را به مردم اردن وارد آورده و در طي اين مدت به رقم بي‌سابقه 9/14 درصد در قياس با مدت مشابه سال 2007 رسيده است.

به گزارش فارس تورم در ماه آگوست در مقايسه با ماه جولاي 9/0 درصد افزايش داشته كه اين امر منجر به نگراني مردم اردن شده است.

همچنين تورم در 4 ماه اول سال جاري ميلادي 92/11 درصد و در 5 ماه اول 66/12 درصد و در نيمه سال جاري 3/13 درصد بوده كه اين رقم در پايان ماه جولاي به 2/14 درصد رسيده است.

افت رشد اقتصادي تركيه در سه ماه دوم سال جاري‌

موسسه آمار دولتي تركيه نرخ رشد اقتصادي تركيه در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي در شاخص توليد ناخالص داخلي را 9/1 درصد اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري تركيه، براساس آمار موسسه آمار دولتي تركيه رشد اقتصادي تركيه در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي توليد در شاخص ناخالص داخلي با نرخ‌هاي جاري با 7/14 درصد افزايش به 240867ميليون ليرترك جديد و با نرخ‌هاي ثابت با 9/1درصد افزايش به 25130 ميليون ليرترك جديد رسيد.اين در حالي است كه در سه ماهه اول سال جاري ميلادي نرخ رشد اقتصادي تركيه 7/6 درصد شده بود.‌در سال 2007 ميلادي توليد ناخالص داخلي تركيه با نرخ‌هاي جاري با 6/12 درصد افزايش به 853636ميليون ليرترك و با نرخ‌هاي ثابت با 6/4درصد افزايش به 101208 ميليون ليرترك جديد رسيده بود.در سال گذشته درآمد سرانه اين كشور نز از جنس ليرترك و براساس توليد ناخالص داخلي 12094 ليرترك جديد و از جنس دلار 9305 دلار محاسبه شده بود.افت شديد رشد اقتصادي تركيه ناشي از بحران جهاني اقتصاد و مسائل اقتصادي و سياسي داخلي تركيه است.




 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن