تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815358219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزيرتعاون، كار و رفاه اعلام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تشكيل اتاق فكر ترويج فرهنگ كار و خودكفايي ملي
خبرگزاري فارس: وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: اتاق فكر ترويج فرهنگ كار و خود كفايي ملّي و ستاد راهبري ترويج كالاي ملّي و شوراي فرهنگي اجتماعي جامعة كار و توليد در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري ايجاد مي‌شود.

[تصویر: A1109945.jpg]


به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، به نقل از روابط عمومي وزارت تعاون كار و رفاه، عبدالرضا شيخ الاسلامي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با مسئولان نظام مبني بر توجه به مقوله فرهنگ كار گفت: رهبر فرزانه انقلاب در سالهاي متمادي در خصوص مظلوميت و بي‌توجهي به حوزه فرهنگ، همواره هشدارهاي مكرر را گوشزد و نسخه هاي شفا بخش را تجويز مي‌نمايند كه بعنوان راهنماي عمل و نقشه راه بايد مورد توجه مسئولين امر قرار گيرد.
شيخ الاسلامي ضمن مهم دانستن سياستهاي كلي اشتغال ابلاغي از سوي رهبر انقلاب گفت: خوشبختانه اهميت فرهنگ كار در اين سياستها از نظر دور نمانده و در بند نخست اين سياستها مورد تاكيد قرار گرفته است.
وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي، ضمن برشمردن ظرفيت هاي ناشناخته فرهنگ كار، افزود: بركات و ثمرات اين فرهنگ كه برگرفته از ميراث ارزشمند و والاي اسلامي ايراني كار است، خواهد توانست زمينه هاي مناسبي را براي تحقق سخت كوشي، نوآوري، احساس مسئوليت و تعهد كاري را در جامعه فراهم آورد.
شيخ الاسلامي نقش نهادهاي اجتماعي در ارتقاء فرهنگ كار را مهم تلقي كرد و گفت: خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاهها، خصوصاً سازمان‌هاي فرهنگ ساز و در رأس آنها شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي و صدا و سيما، وظيفه خطيري بر دوش دارند.
وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي، يكي از ضعف هاي فرهنگ كار كشور را عدم انسجام و هماهنگي بين مديريت راهبردي، مديريت عملياتي و نيروي انساني ذكر نمود و اضافه كرد: در درون نظام فرهنگ كار ، بين اركان اين نظام توازن و انسجام فعال و پويا وجود ندارد.
وي ابراز اميدواري كرد: با طرح ارتقاء فرهنگ كار كشور كه در دستور كار اين وزارتخانه جديد قرار دارد حركت جهادي و جدّي در عرصه فرهنگ كار كشور صورت گيرد و به تدريج نقاط ضعف فرهنگ كار كشور برطرف شود.
شيخ الاسلامي با اشاره به رويكرد دولت دهم و اولويت بخشي به حوزه فرهنگ ، تخصيص اعتبارات فرهنگي در سفرهاي استاني رئيس جمهور و اعضاء هيات دولت، يكي از ثمرات اين سفرها دانست و گفت: خوشبختانه تخصيص اعتبارات لازم در حوزه فرهنگ كار در سفرهاي استاني مشكل اوليه و ابتدائي استانها را برطرف نموده است اما بايد تحول آفريني براي برون رفت از نظام انفعالي فرهنگ كار را در درون ساير عوامل جستجو كرد بويژه بايد توجه مديران ارشد و كارشناسان حوزه اقتصاد و توسعه را به فرهنگ كار جلب كرد.
شيخ الاسلامي با اشاره به خلاء مباحث فرهنگ كار در ميان برنامه ريزان و اقتصاددانان كشور اضافه كرد: بايد فرهنگ كار در گفتمان اقتصادي كشور نهادينه شود و اين مهم زماني تحقق مي‌يابد كه تعاملات و همكاريهاي لازم بين حوزه فرهنگ و اقتصاد رخ نشان دهد.
شيخ الاسلامي ضمن بر شمردن برنامه‌هاي راهبردي اين وزارتخانه در سال جهاد اقتصادي افزود: مطالعه تشكيل شوراي فرهنگي و اجتماعي جامعه كار و توليد تلاش براي ساماندهي ستاد راهبري ترويج كالاي ملّي در فرهنگ عمومي كشور، ارتباط و تعاملات مستمر با حوزه و دانشگاه به منظور بهره گيري از ظرفيت هاي نهفته و آشكار آنها براي حل مسائل جامعه، احصاء شاخص هاي فرهنگ كار، نهادينه كردن و ارتقاء آن، برگزاري فراخوان مقاله و همايش هاي منطقه‌اي و استاني به منظور پيوند دايمي فرهيختگان و مديران اجرايي كشور، تعامل سازنده با دستگاههاي مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و تحقيقات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و كنار آنها، دو مرجع فرهنگ ساز از جمله شوراي عالي انقلاب فرهنگي و سازمان صدا و سيما را از جمله برنامه‌هاي راهبردي و مهم اين وزارتخانه ذكر كرد.
شيخ الاسلامي نقد سازنده فرهنگ كار را يكي از ضروريات و نيازهاي اصلي كشور دانست و گفت: نقد فرهنگ كار مستلزم مجموعه اي از آگاهي ها و اطلاعات اين حوزه است كه شناخت مناسب وضع موجود، شناخت وضع آرماني ومطلوب كه همانا رسيدن به قله هاي پيشرفت مستند و معطوف به سند چشم انداز است و بالاخره شناخت عوامل تاثير گذار براي رسيدن به وضع آرماني از لوازم اين حركت بشمار مي‌رود.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تشكيل و فعال سازي اتاق فكر خودكفايي ملّي و فرهنگ كاربصيرت خواه و هدايت طلب را يكي از برنامه هاي راهبردي اين وزارتخانه براي ارتقاء فرهنگ كار توصيف كرد و افزود: اتاق فكر در حوزه فرهنگ كار، مقدمه اي براي كشف راه حل هاي جديد مبتني بر ارزش هاي اسلامي و ديني حوزه فرهنك كار است.
شيخ الاسلامي به ديگر اقدامات اين وزارتخانه در حوزه ترويج فرهنگ كار اشاره و اضافه كرد: برنامه ريزي واجراي فرايند انتخاب و معرفي كارگران نمونه، گروه هاي كار، واحدهاي نمونه، كارآفرينان برتر، خانواده هاي الگو جامعه كارگري، پژوهشگران نمونه حوزه كسب و كار، كارآفرينان اجتماعي نمونه، ورزشكاران مدال آور كارگر و برگزاري جشنواره هاي امتنان در سطح استاني وملي در هفته كارگر و روز كارآفريني و مهارت را از جمله اقدامات فرهنگي اين وزارتخانه بر شمرد.
وزير تعاون و كار و رفاه اجتماعي از برنامه ريزي و برگزاري جشنواره امتنان از چهره هاي ماندگار كار خبر داد و افزود: توجه به هويت ايراني و اسلامي كار و تقويت و اشاعه فرهنگ ملي مشاغل و احياء مشاغل بومي و سنتي ازجمله برنامه‌هاي فرهنگي اين وزارتخانه محسوب مي‌شود.
شيخ الاسلامي وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي تصريح كرد: تدوين الگوي ايراني و اسلامي كار در راستاي الگو ايراني و اسلامي پيشرفت و برگزاري همايش ملّي وتخصصي در اين زمينه را يكي ديگر از برنامه هاي فرهنگي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 326]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن