تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح آمارگيري براي شناخت ويژگي‌هاي مسكن روستايي در همدان اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح آمارگيري براي شناخت ويژگي‌هاي مسكن روستايي در همدان اجرا مي‌شود
داخلي. اقتصادي. بنياد مسكن.

مديركل بنياد مسكن همدان گفت: چهار هزار و ‪ ۱۷۳‬واحد مسكوني در سطح ‪ ۱۷۶‬روستاي اين استان در قالب طرح شناخت ويژگي‌هاي مسكن روستايي آمارگيري مي‌شود.

"حسن ظفري" روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح به صورت ملي از ‪ ۲۰‬مهرماه امسال به مدت يك ماه اجرا مي‌شود.

وي اضافه كرد : در چهار چوب اجراي اين طرح در سطح كشور نيز ‪ ۱۶۷‬هزار و ‪ ۵۰۰‬واحد مسكوني به عنوان نمونه در هشت هزار و ‪ ۷۵‬روستا آمارگيري مي‌شوند.

وي گفت: براي اجراي اين طرح فعاليت ‪ ۹‬ستاد در همدان از اول مهرماه آغاز مي شود كه از اين تعداد يك ستاد استاني و هشت ستاد شهرستاني است.

وي افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد با توجه به گذشت پنج سال از اجراي طرح آمارگيري از ويژگي‌هاي مسكن روستايي سال ‪ ۸۲‬اطلاعات جامعه آماري تغيير كرده است.

وي گفت: به همين لحاظ تامين نيازهاي آماري جديد و اطلاعات به هنگام از وضعيت كمي و كيفي مسكن در روستاهاي كشور اجتناب ناپذير مي‌باشد.

مديراجرايي آمارگيري ويژگي‌هاي مسكن روستايي همدان افزود: با توجه به مصوبه هيات دولت مبني بر بهسازي دو ميليون واحد مسكوني روستايي در برنامه چهارم و پنجم توسعه در كشور اقدامهاي گسترده توسط بنياد مسكن از سال ‪۸۴‬ انجام گرفته است.

ظفري گفت: اين اقدامها ايجاب مي‌كند آمار واطلاعات دقيق و بهنگامي از وضعيت مسكن در روستاهاي كشور براي ارزيابي ميزان موفقيت برنامه‌ها و سياستهاي اعمال شده در بخش مسكن روستايي تهيه شود.

وي افزود: به منظور به روز رساني اطلاعات سال ‪ ۸۲‬و براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده مقرر شده كه طرح آمارگيري امسال نيز اجرا شود و نتايج آن در سطح شهرستان، استان و كل كشور ارايه شود.

وي گفت: اين طرح توسط اداره كل مسكن روستايي بنياد مسكن انقلاب اسلامي و با همكاري و مشاوره دفتر فني دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه شهيد بهشتي و با نظارت مركز آمار ايران اجرا مي‌شود.

وي همچنين بر مشاركت دهياران، شوراي اسلامي روستا، فرمانداران و مديران استان براي موفقيت طرح آمارگيري شناخت ويژگي‌هاي مسكن روستايي تاكيد كرد.

وي گفت: در اين طرح در زمينه‌هاي فني و مهندسي واحدهاي مسكوني روستايي اطلاعات جامعي در سطح ملي و فراملي ارايه مي‌شود.

وي ادامه داد: شناخت ويژگي‌هاي واحدهاي مسكوني روستايي و ويژگي‌هاي عمومي روستا شناخت و تغييرات ايجاد شده در واحدهاي مسكوني بهسازي شده از اهداف عمده اين طرح است.

ظفري گفت: برآورد ويژگي‌هاي فني و تخصصي واحدهاي مسكوني روستايي، تفكيك ويژگي‌هاي آماري واحدهاي مسكوني روستايي برحسب فضاهاي زيستي و معيشتي، از اهداف تفصيلي اين طرح است.

وي افزود: برآورد تعداد واحد مسكوني براساس نحوه ساخت، نوع سازه، شكل ظاهري و عايق كاري سقف و برآورد تعداد واحد بر اساس وضعيت پي ريزي، كرسي چيني و مصالح بكار گرفته در آن از ديگر اهداف تفصيلي طرح است.

وي ابراز اميدواري كرد استان همدان بتواند در اجراي طرح آمارگيري از ويژگي‌هاي مسكن روستايي از استانهاي شاخص و برتر كشور باشد.ك/‪۲‬
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن