تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818813320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار وزير نفت به شركت بزرگ انرژي اتريش: ما تا ابد منتظر نمي‌مانيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: هشدار وزير نفت به شركت بزرگ انرژي اتريش: ما تا ابد منتظر نمي‌مانيم
اقتصاد. هشدار وزير نفت. شركت بزرگ انرژي اتريش
غلامحسين نوذري وزير نفت ايران روز جمعه به شركت او.ام .و يك غول انرژي اتريش هشدار داد كه بايد هرچه سريعتر توافقنامه‌اي در مورد خط لوله گاز نابوكو امضاء كند و گرنه تهران ممكن است به دنبال شركاي ديگر باشد.

به گزارش ايرنا، نوذري در مصاحبه با روزنامه اتريشي وينر زايتونگ كه روز جمعه انتشار يافت، گفت:اتريشي‌ها بايد عجله كنند و قراردادهاي اوليه را به قراردادهاي واقعي تبديل كنند چرا كه وقت دارد مي‌گذرد و ما تا ابد منتظر نخواهيم ماند.

وي هشدار داد: ايران گزينه‌هاي زيادي دارد.

وي با استناد به توافقنامه‌هاي امضاء شده با كشورهايي چون هند، پاكستان، سوييس و ونزوئلا گفت: جمهوري اسلامي ايران هرگز به اندازه امسال قرارداد امضاء نكرده است.

او.ام .و يكي از شش سهامدار طرح خط لوله گاز به كندي پيش رفته نابوكو است كه هدف از آن انتقال گاز از آسياي ميانه به اروپا است.

منوچهر متكي وزير امورخارجه ايران در ماه ژانويه اظهار داشت كه تهران آماده عرضه گاز به نابوكو است و نوذري نيز روز جمعه اضافه كرد كه وي در مورد دستيابي به يك توافق خوشبين است .

وي اظهار داشت: همه اذعان دارند كه طرح نابوكو نمي‌تواند بدون ايران عملي شود و كشوري كه ‪ ۱۶‬درصد ذخاير گاز جهان را در اختيار دارد نمي‌تواند ناديده گرفته شود.

خط لوله ‪ ۳۳۰۰‬كيلومتري نابوكو كه احداث آن قرار است در سال ‪ ۲۰۰۹‬شروع و تا سال ‪ ۲۰۱۳‬تكميل شود از درياي خزر و از طريق تركيه و كشورهاي بالكان به اتريش متصل مي‌شود. هدف از ساخت اين خط لوله كاهش اتكاي اتحاديه اروپا از حيث انرژي به مسكو است.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن