تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815444085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محكوميت تحريم كشتيراني ايران از سوي امريكا


واضح آرشیو وب فارسی:الف: محكوميت تحريم كشتيراني ايران از سوي امريكا
نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد ، در بيانيه اي ، تحريم غير قانوني امريكا عليه شركت كشتيراني كشورمان را محكوم كرد.

واحد مركزي خبر: در اين بيانيه نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد ، اقدام دولت امريكا عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران را غير قابل توجيه دانست و اتهامات بي‌اساس و نيز اقدامات غير قانوني و يكجانبه عليه كشتيراني را رد كرد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: اين اقدام دولت آمريكا كاملا بر اساس بهانه‌هاي واهي انجام گرفته و يكبار ديگر يكجانبه بودن رويكردهاي دولت آمريكا را نمايان مي سازد و دليل ديگري بر بي اعتنائي امريكا به قوانين بين المللي است و نهايتا نيز بدليل ماهيت سلطه طلبانه، غير مشروع و غير قانوني آن محكوم به شكست است.

اين بيانيه همچنين با رد قاطعانه اتهامات بي‌اساس امريكا عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و محكوميت جدي اقدامات يكجانبه و فاقد اعتبار امريكا در اين خصوص، تاكيد كرده است: شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران كاملا متعهد است كه براساس قوانين و مقررات بين المللي فعاليت كند و همه اقدامات آن در چارچوب موازين بين المللي صورت گرفته و كاملا به مقررات مربوط به صنعت كشتيراني پايبند است. از سوي ديگر اين شركت هيچگاه در فعاليت‌هاي غير قانوني از جمله در اقدامات باصطلاح «مربوط به اشاعه تسليحات» مداخله‌اي نداشته است، زيرا اساسا” اين گونه فعاليت‌ها مطلقا در ايران انجام نشده است.

بر اساس اين بيانيه، همان طور كه بارها مقامات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش هاي متعدد خود تاكيد كرده‌اند فعاليت هسته‌اي ايران، صرفا صلح آميز بوده و كوچكترين نشانه و يا مدركي عليه چنين واقعيت آشكاري وجود ندارد. لذا با عنايت به اين واقعيت كه امريكا تاكنون نتوانسته كمترين دليلي براي اثبات ادعاهاي خود در خصوص آنچه «نگراني‌هاي اشاعه اي» در باره ايران خوانده است ارائه دهد، و هيچگونه مدركي نيز درباره ادعاهاي واهي خود عليه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران ارائه نكرده است، اين گونه اقدامات غير قانوني و يكجانبه صرفا برگ ديگري بر پرونده اقدامات بي فايده و سياست‌ها و رفتار كوركورانه دولت آمريكا در قبال ايران است.

نمايندگي دائم كشورمان در سازمان ملل متحد در ادامه بيانيه خود آورده است: كاملا غير قابل توجيه است كه دولت آمريكا براي توجيه چنين اقدامات غير قانوني، به تفسيرهاي نادرست و انحرافي از قطعنامه 1803 شوراي امنيت سازمان ملل متوسل مي شود، در حاليكه حتي خود اين قطعنامه كه ذاتا نيز فاقد مبناي قانوني و حقوقي است، چنين اقداماتي را توصيه نكرده است.

اين بيانيه مي افزايد: بسيار بديهي است كه اين اقدامات دولت امريكا صرفا براي در تنگنا قرار دادن مردم ايران و نيز اعمال فشارهاي بي مورد بر هزاران سهامدار اين شركت است كه جملگي از مردم عادي هستند، لذا جمهوري اسلامي ايران اين حق را براي خود محفوظ مي‌داند تا در رابطه با هرگونه ضرر و زيان احتمالي كه از بابت اين اقدام خودسرانه و غير قانوني، متوجه شهروندان ايراني گردد، ادعاي غرامت كند.

در پايان اين بيانيه، نمايندگي دائم كشورمان مي افزايد: بي شك دولت آمريكا با چنين اقداماتي بدنبال فشار بر ملتي است كه براي صيانت و اعمال حقوق قانوني خود كاملا مصمم است اما اگر تاريخ ملاك و مبنا قرار گيرد، انچنان كه چنين سياست هائي در گذشته نتيجه اي به بار نيآورده، در آينده نيز كاملا بي نتيجه خواهد بود و هيچ گونه فشار، ارعاب و اقدامات غير قانوني، نخواهد توانست يك ملت بزرگ را از عزم جزم خود در دفاع از حقوق مشروع خويش، باز بدارد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن