تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804150061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - تغيير چهره


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - تغيير چهره


ورزش - تغيير چهره

رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني 2010 چهارشنبه‌شب با انجام 25 مسابقه در قاره اروپا پيگيري شد. انگليس در بازي حساس و حيثيتي خود در زاگرب با نتيجه چهار بر يك كرواسي را درهم كوبيد. در اين بازي ديدني تئو والكات جوان براي تيم كاپلو هت‌تريك كرد و تحسين همگان را برانگيخت. ميروسلاو كلوزه هم براي آلمان هت‌تريك كرد اما سه گل او تنها يك تساوي براي ژرمن‌ها به همراه داشت. آلمان كه تنها هفت دقيقه با تجربه اولين شكست در 85 سال اخير به فنلاند فاصله داشت با گل اين مهاجم قسر در رفت. در ديگر ديدار مهم اين شب فرانسه در پاريس دو بر يك صربستان را شكست داد تا ريموند دومنك نفس راحتي بكشد. ايتاليا قهرمان جهان در اودينه با دو گل گرجستان را شكست داد تا در صدر گروه هشت قرار بگيرد. اسپانيا قهرمان جهان هم در آلباسته با چهار گل ارمنستان را شكست داد. از شگفتي‌هاي اين مسابقات شكست سه بر دو پرتغال مقابل دانمارك در ليسبون بود. اما بزرگ‌ترين شگفتي در زوريخ رقم خورد. سوئيس با مربيگري اوتمار هيتسفلد پرافتخار مقابل لوكزامبورگ كه در رده‌بندي فيفا در مكان 152 قرار دارد با نتيجه دو بر يك شكست خورد. بزرگ‌ترين پيروزي چهارشنبه‌شب را بوسني رقم زد. بوسني كه بلاژويچ را روي نيمكت خود مي‌بينيد با هفت گل استوني را مغلوب كرد. جمهوري چك كه در رده‌بندي فيفا هشتم است در شب باراني بلفاست مقابل ايرلند شمالي به تساوي بدون گل بسنده كرد. برت‌فن مارويك كه اولين حضور رسمي‌اش را روي نيمكت مربيگري تيم‌ملي هلند تجربه مي‌كرد با گل‌هاي هيتينگا و فان‌درفارت از سد مقدونيه گذشت. ليتواني هم كه شروع بسيار خوبي در اين رقابت‌ها داشت دو بر صفر از سد اتريش گذشت تا در صدر گروه هفت قرار بگيرد. يونان هم با پيروزي دو بر صفر مقابل لتوني با حداكثر امتياز ممكن در صدر گروه دو قرار گرفت.

كاپلو: شگفت‌زده نشدم
انگليسي‌ها كه پس از بازي نه‌چندان خوب‌شان مقابل آندورا زير فشار انتقادات قرار داشتند مقابل كرواسي جواب خوبي به منتقدان خود دادند. فابيو كاپلو كه با قرار دادن والكات جوان ريسك بزرگي كرده بود نتيجه اطمينان خود به اين توپچي جوان را ديد. اين مربي ايتاليايي كه دليل موفقيت تيمش را استحكام و در كنار هم بودن آنها مي‌داند، گفت: «تيم 10 روز در كنار هم بود و ما در اين ديدار با اعتماد به نفس بسيار بالا و بدون هيچ ترسي ظاهر شديم. ما خيلي خوب بازي كرديم. با وجود اين نبايد آن اشتباه كوچك را مي‌كرديم كه كرواسي به ما گل بزند. اما در كل خوب بوديم و مثل يك تيم بازي كرديم. بازيكنانم شور و اشتياق زيادي براي گلزني نشان دادند و از لحاظ تكنيكي هم عالي بودند. من از عملكرد تيم‌ام شگفت‌زده نشدم چون بازيكنانم را مي‌شناسم. كاپلو در مورد والكات هم گفت: «تئو خيلي جوان است اما من براي او خيلي خوشحالم. او واقعا سريع است و آينده خوبي دارد ما بايد به او كمك كنيم. البته بايد بگويم بكام هنوز هم در تيم‌ملي آينده دارد.» انگليس در حال حاضر با اوكراين در صدر گروه شش قرار دارد.
اسلاون بيليچ مربي كرواسي در پايان اين ديدار اين شكست را فاجعه‌اي بزرگ براي تيم‌اش دانست اما با تمجيد از انگليس اين تيم را بهترين تيم حال حاضر اروپا معرفي كرد.
دومنك: روزهاي خوب در راه است
ريموند دومنك كه سايه اخراج را بالاي سر خود مي‌ديد با پيروزي تيمش مقابل صربستان فعلا جايگاهش را در تيم‌ملي فرانسه حفظ خواهد كرد. رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه چهارشنبه‌شب پس از اين پيروزي گفت: «ما منتظر سومين مسابقه هستيم و سپس در اين‌باره تصميم‌گيري خواهيم كرد. دومنك در سال‌هاي حضورش در فرانسه رابطه بدي با مطبوعات و بسياري از بازيكنانش داشته و در طول بازي چهارشنبه‌شب بارها توسط هواداران هو شد و آنها خواهان بركناري اين مربي 56 ساله شدند. در عين حال صندلي‌هاي خالي استادوفرانس حاكي از كاهش محبوبيت فرانسه در ميان هواداران بود. دومنك پس از اين ديدار گفت: «من صداي آنها را نمي‌شنيدم و كاملا روي بازي تمركز داشتم. ما فوتبال زيبايي را به نمايش گذاشتيم. اين بازي نويد‌بخش روزهاي بهتري براي فوتبال ماست. در عين حال فكر مي‌كنم رابطه هواداران هم با تيم بهتر شده بود.»
دل‌بوسكه: راضي نيستم
هرچند اسپانيا موفق شد با چهار گل ارمنستان را شكست دهد اما ويسنته دل‌بوسكه كاملا از عملكرد تيمش رضايت نداشت و خواهان بازي بهتر از سوي بازيكنانش در ديدارهاي بعدي تيم شد. او در كنفرانس خبري پس از بازي گفت: ما در اين بازي بدون آنكه كاري انجام دهيم وقت زيادي را هدر داديم. ما بايد نشان دهيم در بازي بدون توپ هم مي‌توانيم تاثيرگذار باشيم. همه تيم‌هاي بزرگ بايد اينگونه باشند. در عين حال يكي ديگر از اشكالات ما در اين مسابقه تمركز بيش از اندازه‌مان به جناحين بود.»
ايتاليا كه پس از بازي اولش انتقادات بسياري را متحمل شده بود در ديدار مقابل گرجستان بهتر ظاهر شد. مارچلو ليپي مربي ايتاليا پس از اين بازي گفت: «منتظرم تا آمائوري پاسپورت ايتاليايي دريافت كند تا او را به آتزوري دعوت كنم او بازيكن بسيار خوبي است. ايتاليا نسبت به بازي اول مقابل قبرس تغييرات زيادي در تركيب‌اش مي‌ديد، ليپي در ادامه حرف‌هايش افزود: «زماني‌كه تركيب تيم تغيير مي‌كند آنگاه اهميت تاكتيك بيش از هميشه مي‌شود. من سعي كرده بودم تاكتيك تيمم را هم تغيير دهم. يكي از دلايل موفقيت ما در اين تيم انسجام تيمي‌مان بود.»
كرش: شكست بدي بود
پرتغال كه روز آغازين موفق شده بود با چهار گل مالت را شكست دهد در ليسبون مقابل دانمارك با نتيجه سه بر دو شكست خورد. كارلوس كرش كه پس از اين شكست آشكارا ناراحت بود مدعي شد تيمش به‌راحتي جواز حضور در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را دريافت خواهد كرد. كرش گفت: «شكست در خانه آن‌هم به اين شكل واقعا بد است. بازي در دست ما بود اما ما از فرصت‌هايي كه داشتيم نتوانستيم استفاده كنيم. تيمي كه گل نمي‌زند با گل خوردن تنبيه مي‌شود. پس از اينكه دو بر يك جلو افتاديم سعي كرديم نتيجه را حفظ كنيم اما نتوانستم اين كار را بكنيم. شانس با تيم حريف يار بود. در هر حال فوتبال همين است. ما نتوانستيم از فرصت‌هاي‌مان استفاده كنيم و در نتيجه انگيزه و اعتماد دانماركي‌هاي بيشتر شد و در نتيجه آنها تيم خوشحال اين شب لقب گرفتند.»
ديگر مربي نه‌چندان راضي چهارشنبه‌شب يواخيم‌ لو بود. لو پس از اين ديدار با حمايت از «روبرت اينكه» دروازه‌بان تيمش گفت: «او در ديدار مقابل ليختن‌اشتاين توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد البته آنها نتوانستند خطرات زيادي روي دروازه ما ايجاد كنند. البته «اينكه» در اين ديدار هم با چند واكنش خوبش دروازه ما را چند بار نجات داد. درست است كه او سه گل دريافت كرد اما نبايد سرزنش‌اش كنيم.»
اما بدترين نتيجه چهارشنبه‌شب نصيب اوتمار هيتسفلد شد. تيم اين مربي بزرگ با نتيجه دو بر يك از لوكزامبورگ شكست خورد تا يكي از بدترين شب‌هاي مربيگري هيتسفلد رقم بخورد. اين مربي سوئيسي گفت: «اين يكي از سخت‌ترين شكست‌هايي است كه در طول دوران مربيگري‌ام تجربه كردم. اكنون زمان آن رسيده تيم با اتحاد و قدرت بيشتري به كارش ادامه دهد. مطمئنم كه ما مي‌توانيم اين كار را انجام دهيم.»

نتايج
گروه يك: سوئد 2 - مجارستان يك ، آلباني 3 - مالت صفر ، پرتغال 2 - دانمارك 3
گروه 2: مولداوي يك - رژيم اشغالگر قدس 2، لتوني صفر - يونان 2، سوئيس يك - لوكزامبورگ 2
گروه 3: سن‌مارينو صفر - لهستان 2، ايرلند شمالي صفر- جمهوري چك صفر ، اسلوني 2 - اسلواكي يك
گروه 4: روسيه 2 - ولز يك ، آذربايجان صفر - ليختن‌اشتاين صفر، فنلاند 3 - آلمان 3
گروه 5 : تركيه يك - بلژيك يك، بوسني و هرزگوين 7 - استوني صفر، اسپانيا 4 - ارمنستان صفر
گروه 6 : قزاقستان يك - اوكراين 3، آندورا يك - بلاروس 3، كرواسي يك - انگلستان 4
گروه 7 : جزاير فارو صفر - روماني يك، ليتواني 2 - اتريش صفر، فرانسه 2 - صربستان يك
گروه 8 : مونته‌نگرو صفر - ايرلند صفر، ايتاليا 2 - گرجستان صفر
گروه 9 : ايسلند يك - اسكاتلند 2، مقدونيه يك - هلند 2
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن