تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815292226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همچون ديگر تندروهاي آمريكا پالين ماهيت خصمانه خود را عليه ايران نشان داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همچون ديگر تندروهاي آمريكا پالين ماهيت خصمانه خود را عليه ايران نشان داد
خبرگزاري فارس: يار انتخاباتي نامزد رياست جمهوري حزب جمهوريخواه آمريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "اي‌بي‌سي"، با نشان دادن ماهيت خصمانه خود، ايران را بسيار خطرناك توصيف كرد.


به گزارش فارس به نقل از شبكه تلويزيوني "اي‌بي‌سي، "سارا پالين" يارانتخاباتي "جان مك‌كين" نامزد رياست جمهوري حزب جمهوري‌خواه، در اولين مصاحبه رسمي خود بدون اشاره به زرادخانه غني سلاح‌هاي كشتار جمعي آمريكا و رژيم صهيونيستي كه تحت هيچ نظارت بين‌المللي قرار ندارند، گفت آمريكا بايد اطمينان دهد كه تهران نمي‌تواند به آنچه كه وي تسليحات كشتار جمعي ناميد، دست يابد و همچنين بايد از تصميم رژيم صهيونيستي مبني بر حمله نظامي به تاسيسات هسته‌اي ايران حمايت كند.
فرماندار آلاسكا كه اولين دوره كاري خود را در اين پست سپري مي‌كند و با رسوايي اخلاقي خانواده خود روبروست، در ادامه اين مصاحبه گفت كه به نظر وي تسليحات هسته‌اي در دست دولت احمدي‌نژاد رئيس جمهور ايران براي هر كسي كه روي زمين زندگي مي‌كند بسيار خطرناك است.
اظهارات خصمانه اين مقام تندروي آمريكايي در حالي صورت مي گيرد كه جمهوري اسلامي ايران بارها تاكيد كرده است كه برنامه هسته‌اي آن صرفا صلح آميز است و سلاح هسته‌ اي در دكترين دفاعي آن جايي ندارد.
آمريكا غني ترين زرادخانه سلاح هاي هسته اي را در اختيار دارد كه تهديدي جدي براي صلح و امنيت جهاني محسوب مي شود.
معاون انتخاباتي مك‌كين در اين زمينه ادامه داد: «ما بايد مطمئن شويم كه تسليحات كشتار جمعي و سلاح‌هاي هسته‌اي نبايد به دستان احمدي‌نژاد بيفتد و بايد مطمئن شويم كه رئيس جمهور ايران نمي‌تواند از آنها استفاده نمايد، زيرا او به تروريست‌ها اجازه خواهد داد تا از اين سلاح‌ها استفاده نمايند. ما بايد به ايران فشار وارد نمائيم.»
اين در حالي است كه محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري كشورمان در گفت‌وگوي اختصاصي با شبكه NHK ژاپن در پاسخ به سوالي تصريح كرد: موضوع هسته‌اي ايران موضوعي ساده و معمولي است. ملت ايران مانند ساير ملت‌ها علاقمند است از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي استفاده كند و اين حق ايرانيان است و همه قوانين بين‌المللي نيز اين حق را به رسميت مي‌شناسند.
رئيس‌جمهور كشورمان با اشاره به اينكه ماجراهايي كه در خصوص برنامه هسته‌اي ايران ايجاد شده است، سياسي و فاقد پايه حقوقي است، خاطر نشان كرد: جالب است كساني كه ژاپن را با بمباران اتمي قرباني كردند و امروز نيز دهها كلاهك هسته‌اي دارند با فعاليت صلح‌آميز ايران مخالفت مي‌كنند.
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه قدرت‌هاي زورگو براي مقابله با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي ايران همزمان دو خطاي بزرگ را مرتكب شده‌اند، گفت: آنها اولاً با ممانعت از حق قانوني ملت‌ها فضاي جهاني را متشنج مي‌كنند كه در چنين فضايي همه زيان مي‌بينند و دوم اينكه آنها انرژي اتمي را معادل بمب قرار مي‌دهند. اين در حالي است كه انرژي هسته‌اي، انرژي مفيد، پاك و سالم است و همه بايد از آن استفاده كنند اما بمب اتم زشت و ضدانساني است. قدرت‌هاي زورگو با يكي فرض كردن اين دو قصد دارند مانع از دستيابي و استفاده ملت‌ها از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي شوند.
رئيس‌جمهور كشورمان افزود: همه مي‌دانند فعاليت هسته‌اي كشورمان كاملاً قانوني است و حتي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گزارش‌هاي خود صلح‌آميز بودن آن را تأييد كرده است؛ با اين وجود بر پايه منطق، قانون، عدالت و احترام متقابل آماده گفت‌وگو هستيم.
اين در حالي است كه سارا پالين در ادامه سياست‌هاي خصمانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين سوال كه آمريكا چه عكس‌العملي در برابر حمله اسرائيل به ايران بايد داشته باشد گفت:«خوب، اول اينكه ما دوستان اسرائيل به شمار مي‌رويم و من فكر مي‌كنم كه بايد از اسرائيل به خاطر دفاع از خود و امنيتش حمايت نمائيم.»
در ادامه اين مصاحبه خبرنگار شبكه اي‌بي‌سي از پالين پرسيد كه نظرش در مورد تروريسم اسلامي چيست كه فرماندار آلاسكا در پاسخ به اين سوال گفت:« همانطور كه شما مي‌دانيد درصد بسيار ناچيزي از معتقدين به اسلام افراطي هستند و آنها انسان‌هاي خشونت‌طلب هستند كه اقدامات آنها در آمريكا پذيرفته نيست. آنها به ما حمله كردند و ما پس از 7 سال از حادثه يازده سپتامبر، بايد اقداماتي را انجام دهيم كه ديگر با چنين حوادثي روبرو نشويم.»
انتهاي پيام/.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن