تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش از نماز جمعه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: گزارش از نماز جمعه تهران
گراني‌ءها به گونه‌اي است كه هم مردم و هم مسئولان آن را لمس مي‌كنند اما اين گراني‌ها سه عامل دارد...


نماز جمعه تهران 22 شهريور به امامت حجت‌الاسلام خاتمي در دانشگاه تهران برگزار شد.
خطيب جمعه تهران با اشاره به سخنراني‌هاي اخير مقام معظم رهبري گفت: ايشان استواري بر اصول و استكبارستيزي را از مباني مهم در تداوم انقلاب اسلامي دانستند.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي تاكيد كرد: اسلام محوري، مردم سالاري ديني، ولايت فقيه و مستضعف نوازي از اصول و ارزش‌ها و روح انقلاب است كه نبايد هيچگاه از آن عقب نشيني كرد.
وي يادآور شد: اگر از اين اصول و ارزش‌ها مراقبت و پاسداري نكنيم بر سر انقلاب اسلامي همان خواهد آمد كه بر مشروطه آمد.
امام جمعه موقت تهران به تاكيد ديگر مقام معظم رهبري بر حفظ روحيه استكبارستيزي اشاره كرد و گفت: عقلانيت اين است كه با تدبير براي حفظ اصول انقلاب تلاش كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي افزود: ما با دنياي استكبار سوء تفاهم نداريم آنها نابودي اسلام را مي‌خواهند و ما در پي پايان سلطه‌گري و بي‌عدالتي هستيم.
خطيب جمعه تهران با بيان اينكه دنياي استكبار مي‌خواهد با تهديد و تحريم مردم ما را خسته كند تاكيد كرد: با مقاومت و صبر و پايداري مي‌توانيم به پيروزي برسيم.
امام جمعه موقت تهران گفت: استكبار جهاني خيلي به فشارهاي اقتصادي دل بسته و معتقد است اگر بخواهد ضربه‌اي به انقلاب بزند از اين طريق مي‌تواند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي يادآور شد : گراني‌ءها به گونه‌اي است كه هم مردم و هم مسئولان آن را لمس مي‌كنند اما اين گراني‌ها سه عامل دارد كه يكي از اين عوامل مربوط به گراني‌هاي ناشي از افزايش قيمت‌ها در سطح بين‌المللي است.
وي سنگ اندازي‌ها و كارشكني‌ها را از ديگر عوامل گراني‌ها برشمرد و تاكيد كرد: هم دولت و هم مجلس شبانه روز تلاش مي‌كنند تا راهي براي برون رفت از اين گراني‌ها بيابند.
حجت الاسلام و المسلمين خاتمي برنامه‌ريزي‌هاي ناكام و ناموفق را سومين عامل گراني برشمرد و يادآور شد : اين برنامه ريزي‌هاي ناموفق ممكن است عامدانه و عالمانه نباشد اما اثر خود را مي‌گذارد.
وي از دولت و مجلس خواست كه در بررسي تمامي طرح‌ها و لوايح به اين نكته توجه داشته باشند كه آن طرح و لايحه تورم زا نباشد و به توليد كه ركن اصلي اقتصاد سالم است لطمه نزند.
امام جمعه موقت تهران در اين زمينه از دولت خواست براساس فرمايش مقام معظم رهبري در طرح تحول اقتصادي شتابزده عمل نكند و هماهنگ با مجلس حركت كند.
خطيب جمعه تهران در ابتداي خطبه دوم با تبريك ولادت امام حسن مجتبي(ع) و تسليت سالروز وفات حضرت خديجه كبري (س) ياد شهداي هفده شهريور و همچنين خاطره مرحوم آيت الله طالقاني و شهيد محراب آيت الله مدني را گرامي داشت.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: مراجع ديني فقيهان ديني هستند كه حوزه‌هاي علميه آنها را شايسته اين جايگاه رفيع مي‌دانند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي افزود: علماي دين، مراجع و روحانيت در طول تاريخ در دو سنگر پاسداري از فرهنگ اسلام ناب محمدي و پاسداري از كيان سياسي اسلام و مكتب تشيع تلاش و جانفشاني كرده‌اند.
وي با بيان اينكه استقلال كشور عراق از استعمار انگليس در دهه 1920 ميلادي مرهون تلاش و اجتهاد مرجعيت بود گفت: در ايران نيز مرجعيت و فتوا موجب شد تا غارت فرهنگ و اقتصاد ايران در دوران قاجار متوقف شود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به وقايع دوران انقلاب اسلامي گفت: با توجه تلاش‌هاي همه اقشار، اما اين امام خميني (ره)، مرجعيت و فتوا بود كه طومار حكومت 57 ساله پهلوي را

" مؤمنان با قرائت دعاهاي ويژه اين ماه از بركات اين دعاها بهره‌مند خواهند شد.... "

برچيد.
وي با تاكيد بر اينكه عقل و دين اقتضا مي‌كند مرجعيتي را كه سرمايه استقلال، عزت و عظمت ايران است حفظ كنيم تصريح كرد: اهل قلم، جوانان و همه اقشار بيدار باشند كه حرمت شكني مراجع و علماي دين سرمايه سوزي است و نبايد اين اتفاق رخ بدهد.
سيد احمد خاتمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اظهارات برخي مقامات و مطالب نشريات كشورهاي عربي گفت: چندي است كه آنها دوباره زمزمه كهنه و نادرست ادعاي مالكيت جزاير سه گانه را مطرح مي كنند؛ اما من به سران دولتهاي عربي نصيحت مي‌كنم به جاي اين همه دلدادگي به امريكا دوست ايران باشيد كه امنيت منطقه را مانند امنيت خود بدانيد.
وي خطاب به سران كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس گفت: از سرنوشت صدام و شاه ايران پند بگيريد چرا كه نتيجه دلدادگي و خدمت آنها به آمريكا همان بود كه ديديد.
خطيب نماز جمعه تهران افزود: شما ملت ايران را آزموده ايد؛ اين ملت 8 سال مقاومت كرد و اجازه نداد وجبي از خاكش در دست دشمن باشد و اين ملت بزرگ ايران هرگز اجازه نخواهد داد وجبي از خاكش در دست بيگانگان باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي تصريح كرد: از زبان مردم ايران به صراحت مي گويم جزاير سه گانه ايراني بوده‌اند ، ايراني هستند و به فضل خدا ايراني خواهند ماند.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق كه ناكام ماند ، گفت: اين توافقنامه با هوشياري مرجعيت ديني ، دولت ، مردم و روشنفكران عراقي ناكام ماند اما آمريكايي‌ها مانند دزدي كه از در بيرون مي‌كنند از پنجره وارد مي‌شوند، اين بار توافقنامه تعديل شده‌اي را مطرح مي‌كنند كه در آن خروج نيروهايش از عراق گنجانده شده است.
امام جمعه موقت تهران در پايان خطاب به ملت عراق گفت: امضاي هرگونه توافقنامه بلند مدت يا كوتاه مدت با آمريكا ثمره‌اي جز خفت نخواهد داشت و انشاءالله با هوشياري شما اين توطئه آمريكا نيز مانند توطئه قبلي‌اش خنثي خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي در خطبه اول نمازجمعه نيز در آستانه فرارسيدن ميلاد امام حسن مجتبي (ع) و تبريك اين ميلاد مسعود به روايتي از آن حضرت اشاره كرد و گفت: بندگان خدا بايد براي خداوند حريم نگه دارند و كساني كه حريم نگه دارند بن بست در زندگي نخواهند داشت و از فتنه‌ها به دور خواهند ماند.
وي با اشاره به انس با خدا به عنوان يكي از اصول مهم اخلاقي گفت: اين انس جلوه‌هايي دارد كه از برجسته‌ترين آنها به ويژه در ماه مبارك رمضان، دعاست.
او خاطرنشان كرد: مؤمنان با قرائت دعاهاي ويژه اين ماه از بركات اين دعاها بهره‌مند خواهند شد.
امام جمعه موقت تهران‌ به استجابت و موانع استجابت دعا اشاره كرد و گفت: از دوازده آيه‌اي كه در باب دعا و صدها روايتي كه در اين خصوص داريم، برمي‌آيد كه روح دعا اين است كه دعاكننده باور كند كه گره او فقط به دست خداوند گشوده مي‌شود و اگر اميد به جاي ديگري داشته باشد به آن دعا گفته نمي‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد خاتمي به روايات اهل بيت درباره دعا اشاره و تصريح كرد: چكيدة اين روايات اين است كه اگر دعا كننده مي‌خواهد دعايش مستجاب شود بايد تنها اميدش به خدا باشد و از همه كس دل بكند و خداوند نيز اين دعا را مستجاب مي‌كند.
وي همچنين يادآور شد: در روايات تأكيد شده است كساني كه دعا لق لق زبان آنها شده است ولي توجهي به خدا و معاني دعا ندارند، اين افراد دعايشان مستجاب نمي‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري در جمع نمازگزاران افزود: دعا 34 ادب دارد كه 12 ادب آن قبل از دعا، 17 ادب همزمان با دعا و 5 ادب آن بعد از دعاست كه اين آداب براي فراهم ساختن بستر انقطاع الي الله است و مهمترين آن اين است كه در زمان دعا خواندن از خدا بسيار التماس و درخواست كنيم و اشك بريزيم.
حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي گفت: ظرف استجابت دعا در شب‌هاي قدر است و ما بايد با درك و معرفت اين شب‌ها از خداوند طلب مغفرت و برآورده شدن حاجات را داشته باشيم.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن