تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813275501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عشرت شايق: طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد بدون پشتوانه تخصصي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عشرت شايق: طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد بدون پشتوانه تخصصي است
اجتماعي. گردشگر ي . ميراث فرهنگي
نماينده هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فاقد پشتوانه‌هاي تخصصي و لايه‌هاي كار كارشناسي و تحقيقاتي است.

عشرت شايق روز جمعه در گفت وگويي اختصاصي باخبرنگار اجتماعي ايرنا افزود:
فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با توجه به فراگيري و وسعت حوزه ماموريت در هيچ يك از ماموريت‌ها و برنامه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نمي‌گنجد.

وي با اشاره طرح پيشنهادي برخي نماينده مجلس براي ادغام سازمان ميراث فرهنگي در وزارت ارشاد، اظهار داشت: مهمترين اقدام مجلس در شرايط كنوني براي رشد و اعتلاي فرهنگ كشور بدور از هياهو و شتاب كاري، بايد پيگيري طرح مهندسي فرهنگي باشد.

وي با تاكيد بر غيركارشناسي بودن اين طرح و تبعات منفي آن در هر دو مجموعه موردنظر، تصريح كرد: ادغام اين دو عرصه متنوع، گسترده و درعين حال كاربر با اين شتاب و بدون پشتوانه‌هاي علمي و تخصصي و انجام كارهاي كارشناسي در كميسيون‌هاي مربوطه مجلس و مركز پژوهش‌ها نتها موجب اتلاف وقت نمايندگان پارلمان و مردم در زمينه انجام كارهاي مهم و موثر براي توسعه كشور خواهد شد.

شايق با بيان اينكه ارائه اين طرح موجب تاسف و تعجب بسياري از كارشناسان و متخصصان حوزه فرهنگي كشور شده، افزود: در شرايط كنوني با توجه به مطالبات و نيازهاي فرهنگي كشور
ارائه هر پيشنهاد و طرحي در اين حوزه بايد از بدنه و لايه‌هاي كارشناسي و تحقيقاتي مناسب و قوي برخوردار باشد.

مدير مجموعه سعدآباد تهران افزود: سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري داراي ماموريت‌ها و كاركردهاي موثر و مستقيمي در حوزه فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي كشور هستند و هر گونه اقدام براي محدود كردن دامنه فعاليت و مديريت اين مجموعه كاري غيركارشناسي كارشناسي و غيرعلمي است.

وي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد اين طرح كه توسط تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اين سرعت و شتاب بدون كارهاي كارشناسي لازم ارائه شده، بيشتر داراي اهداف سياسي و جنبه تلافي جويانه است.

به گفته وي، به اعتقاد بسياري از كارشناسان لازم نمايندگان مجلس براي اعتلاي حوزه فرهنگي كشور با توجه به ماموريت‌هاي متنوع اين سازمان ديگر كميسيون‌هاي تخصصي مجلس را نيز درگير برنامه ريزي و حل و فصل كارها و مسايل سه عرصه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در كشور كنند.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن