تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815573064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه موقت تهران ايران اسلامي برادر قدرتمند و پاسدار امنيت كشورهاي منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه موقت تهران ايران اسلامي برادر قدرتمند و پاسدار امنيت كشورهاي منطقه است
سياسي. نماز جمعه . احمد خاتمي
احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران گفت كه ايران اسلامي، برادر قدرتمند و پاسدار امنيت كشورهاي منطقه است.

وي در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران در دانشگاه تهران به سران دولت هاي عربي توصيه كرد به جاي دلدادگي به آمريكا، دوست ايران به عنوان برادر قدرتمند خود باشند.

خطيب جمعه تهران گفت: ايران اسلامي برادر قدرتمند و پاسدار امنيت كشورهاي منطقه است و امنيت منطقه را امنيت خود مي‌داند و مي‌خواهد منطقه امن باشد خاتمي با تاكيد به اينكه جزاير سه گانه ايراني بوده، ايراني است و تا ابد نيز ايراني خواهد ماند، گفت: ملت ايران اجازه نخواهد داد يك وجب از خاك ميهن اسلاميدر دست بيگانگان بماند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به سرنوشت صدام و شاه ايران اشاره كرد و گفت: حمله صدام به ايران با دستور آمريكا صورت گرفت، اما در نهايت ذليلانه مرد و اين نتيجه دلبستگي به آمريكاست.

وي افزود: شاه ايران نيز به آمريكا كم خدمت نكرد و ژاندارم آمريكا در منطقه بود، اما ديديد كه به چه روز سياهي افتاد. آن چنان ذليل شد كه آمريكا از ترس خشم و خروش امت اسلامي حتي اجازه نداد براي درمان به آمريكا برود.

امام جمعه موقت تهران خطاب به سران كشورهاي عربي گفت: شما اين ملت را آزموده ايد. اين ملت هشت سال مقاومت كرد و اجازه نداد يك وجب خاك ميهن اسلامي در دست دشمن بماند.

خاتمي همچنين با اشاره به طرح امضاي توافقنامه امنيتي آمريكا با عراق، اظهار داشت: چندي پيش در عراق توافقنامه ذلت باري مطرح شد كه با آگاهي و هوشياري مرجعيت ديني، دولت، مردم و روشنفكران عراق ناكام ماند.

خطيب نماز جمعه تهران تاكيد كرد: با اين حال آمريكايي‌ها در پي امضاي توافقنامه‌اي رقيق شده و كوتاه مدت ديگري هستند.

وي خطاب به ملت عراق گفت: هرگونه توافقي با آمريكا ، چه دراز مدت و چه كوتاه مدت ثمره‌اي جز ذلب براي ملت عراق نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي در بخشي ديگر از خطبه نماز جمعه اين هفته تهران گفت: روحانيت و مراجع در طول تاريخ غيبت كبرا از فرهنگ اسلام ناب محمدي و همچنين از كيان سياسي اسلام و مكتب تشيع پاسداري كرده‌اند و امروز نظام اسلامي ما بر سفره تلاش‌هاي آنان نشسته است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه گروههاي مختلفي در جريان پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت مي‌كردند، تصريح كرد: در موضوع پيروزي انقلاب اسلامي جز قدرت مرجعيت و فتوا، چه كسي طومار سياه حكومت ‪ ۵۷۸‬ساله پهلوي را جمع كرد؟
خاتمي تاكيد كرد: عقل و دين اقتضا مي‌كند كه اين سرمايه را حفظ كنيم. اين سرمايه استقلال ايران، سرمايه عزت و عظمت ايران است.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: گرچه عالمان ديني تشكيلات منسجمي نداشتند اما در طي هزار سال افتخار پاسداري از اسلام را دارند.

** عقب نشيني نكردن از اصول
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در بخش ديگري از سخنان خود به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر استواري بر اصول و عقب نشيني نكردن از اصول اشاره كرد و گفت: اين تاكيدات نشان مي‌دهد كه اين ديده بان هشيار، زيرك و دشمن شناس احساس مي‌كند كه جريان يا جريان‌هايي مي‌خواهند ما را وادار به عقب نشيني از اصول كند.

خاتمي با بيان اينكه روح انقلاب اسلامي در اصول و ارزش‌هاي آن نهفته است، گفت: اصولي چون اسلام محوري، مردم سالاري ديني، عدالت خواهي، ولايت فقيه و مستضعف نوازي روح انقلاب است و اگر نباشد پوسته‌اي از آن باقي مي‌ماند و ما به كشوري مانند ديگر كشورهاي ديگر تبديل مي‌شويم و تفاوتي با آنها نخواهيم داشت.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با تاكيد بر اينكه تفاوت ايران با ساير كشورها در اين ارزش‌ها است، اظهار داشت: اگر از اين اصول مراقبت نكنيم، آنان بر سر انقلاب اسلامي ما همان را وارد مي‌كنند كه بر سر انقلاب مشروطه آمد.

خاتمي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر مساله استكبار ستيزي، اظهار داشت: ايشان تاكيد كردند كه برخي با شعار عقلانيت و اعتدال مي‌خواهند ما را از اين اصل باز دارند و تصور مي‌كنند عقلانيت در سازش با دشمنان است در حالي كه عقلانيت شامل تدبير براي حفظ اصول انقلاب است.

خاتمي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخير با مسوولان نظام گفت: برخي تصور مي‌كنند ما با دنياي استكبار سوء تفاهم نداريم. اين در حالي است كه آنها نه تنها نابودي نظام اسلامي بلكه نابودي اسلام را مي خواهند و ما نيز مي‌خواهيم كه سلطه گري، خوي استكباري و استعمارگري نباشد.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران تصريح كرد: اين مساله، تقابل دو قدرت يعني قدرت ديني و قدرت مالي است و در اين ميان آنچه حرف نخست را مي‌زند، مقاومت و ايستادگي است. بي‌حوصلگي و خسته شدن سم اين مسير است.

خاتمي تاكيد كرد: دنياي استكبار مي‌خواهد مردم ما را خسته كند. تا مدتي هم دم به دم تهديد به حمله نظامي مي‌كرد.

وي به طرح ادعاهاي رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران اشاره كرد و آن را حربه‌اي از كار افتاده خواند و گفت: با طرح اين ادعاها، نه مردم و نه مسوولان جا خوردند بلكه با با شكوهتر از گذشته مرگ بر آمريكا و اسرائيل گفتند.

** برخي به فشارهاي اقتصادي عليه ايران دل بسته اند
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران از سوي غرب اشاره كرد و گفت: بسياري به اين فشارهاي اقتصادي دل بسته‌اند و در اتحاديه اروپا و شوراي امنيت از اين مساله ابراز خوشحالي مي‌كنند.

خاتمي با بيان اينكه هم مردم و هم مسوولان در زمينه گراني‌ها در رنج هستند ، اظهار داشت: نمي‌توان در موضوع گراني‌ها تاثير فشارهاي بيروني، تحريم ها و گران‌هاي بين‌المللي را ناديده گرفت. اينها واقعيتي است كه دنيا اعتراف مي‌كند.

وي بخشي از گراني‌ها را ناشي از سنگ اندازي‌ها و كارشكني‌هاي غربي ها دانست و گفت كه آنان به بهانه‌هاي واهي ايران را اذيت مي‌كنند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران اظهار داشت: دولت و مجلس به صورت شبانه روزي دغدغه رفع گراني را دارند تا راه برون رفتي از اين گراني‌هاي آزار دهنده بيابند.

خاتمي از دولت و مجلس خواست كه در بررسي طرح‌ها و لوايح دقت كنند كه تورم زا نباشد و به توليد لطمه نزند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران به اجراي طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت: اصل اين طرح مورد تاييد همه دلسوزان نظام است.

وي تاكيد كرد: رهنمودهاي مقام معظم رهبري در اجراي اين طرح نظير جلوگيري از افراط و تفريط و هماهنگي دولت و مجلس در اجراي آن ، رهنمودهاي كليدي است تا اين طرح به صورت موفقيت آميز اجرا شود.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، همچنين ياد و خاطره شهداي ‪ ۱۷‬شهريور و نيز مرحوم آيت الله طالقاني اولين امام جمعه تهران و شهيد آيت الله مدني را گراميداشت.

خاتمي در خطبه‌هاي اول نيز به بيان دعا از ديدگاه اسلام پرداخت و گفت:كسي كه دعا مي‌كند نبايد فكر كند به علت اينكه گناهكار است، خدا دعايش را نمي شنود.

خاتمي با بيان اينكه در هنگام دعابايد اخلاص داشت و قلب انسان به سوي خدا بايد معطوف شود ، به نقل از امام صادق (ع) افزود: امام صادق مي‌فرمايد ، دعايي كه با بي‌توجهي باشد ، مستجاب نمي‌شود .

وي گفت: هنگامي كه كسي دعا مي‌كند بايد با تمام وجود به ذات مقدس ربوبي توجه داشته و يقين داشته باشد كه خدا دعاي او را مستجاب مي‌كند.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد : اگر كسي در هنگام دعا ، اميد به جاي ديگري جز خدا داشته باشد ، دعايش برآورده نمي‌شود.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن