تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815434062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فروش آثار اسلامي نادر در مزايده ماه آتي لندن


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فروش آثار اسلامي نادر در مزايده ماه آتي لندن
گلداني به قدمت يك هزار سال از سنگ بلور حكاكي شده يكي از هفت شيئي است كه قرار است ماه آينده در حراج هنرهاي اسلامي كريستي به فروش برسد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از رويترز، متصدي حراج اظهار داشت اين گلدان براي دربار حكام فاطميه در قاهره در اواخر قرن دهم يا اوايل قرن يازدهم ساخته شده و در سال 1854 توسط زرگر فرانسوي با لعابي از طلا آراسته شده است.

اين گلدان در ماه ژانويه نيز در حراجي در بريتانيا شركت داده شده بود و قيمتي معادل 220 هزار پوند براي آن قيمت گذاشته شده بود. در آن زمان اين گلدان به عنوان يك تنگ شراب فرانسوي متعلق به قرن نوزدهم طبقه‌بندي شده بود كه 100 تا 200 پوند ارزش دارد اما كارشناسان اظهار داشتند كه اين گلدان بسيار كمياب متعلق به سلسه فاطميه بوده كه طي قرون 10 تا 12 بر شمال افريقا و خاورميانه حكومت مي‌كردند.

منابع اين حراجي اظهار داشتند كه فروش ماه ژانويه اين گلدان با توافق فسخ شود اما جزئياتي درباره فسخ اين معامله ارائه نشده است.

اين گلدان روي يك قطعه سنگ بلور بدون نقص ساخته شده و گود كردن داخلي و حكاكي‌هاي آن با دست صورت گرفته است.

فروش مجموعه هنرهاي اسلامي و هندي حراج كريستي از روز هفتم اكتبر آغاز مي‌شود و انتظار مي‌رود مبلغ حاصل از آن 11 ميليون پوند باشد.

در ماه آوريل نيز در حراجي سوتبي كليد قرن دوازدهمي كعبه در مكه به قميت 2/9 ميليون پولند به فروش رسيد كه ركورد تازه‌اي را براي فروش آثار اسلامي در يك حراجي رقم زد.

اين كليد در دوره خلفاي عباسي از آهن ساخته شده بود و 37 سانتيمتر طول داشت و 18 برابر آنچه كه تخمين زده مي شد به فروش رفت.
 جمعه 22 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن