تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805478956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در نشست «بررسي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه ها» مطرح شد«تك‌روي» آفت فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همراه با شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در نشست «بررسي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه ها» مطرح شد«تك‌روي» آفت فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌هاست
گروه فعاليت‌هاي قرآني: بحث تقسيم كار و مشاركت در حوزه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها براي رسيدن به اهداف و موفقيت بسيار جدي است و در مقابل، تك‌روي آفت بزرگي براي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهي به شمار مي‌رود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در بخش اول نشست«بررسي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه ها» كه با حضور «اسلامي» مديركل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌‌آوري، «فرزانه» رئيس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي، «قرباني» رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي كشور، «محمدحسين فريدوني» كارشناس علوم قرآني، «عيسي عليزاده» معاون فعاليت‌هاي قرآني سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و «حاجيلري» كارشناس قرآني تشكيل شد به بررسي وضعيت فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها و راه‌كارهاي ارتقاي كيفي و كمي اين مهم پرداخته شد.

همچنين در نشست «بررسي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها» كه در يازدهمين روز نمايشگاه قرآن برگزارشد، كارهاي پژوهشي مبتني بر علم دانش روز بهترين قالب براي اشاعه فرهنگ قرآني در دانشگاه‌ها عنوان شد.
بخش نخست اين نشست را اينجا بخوانيد!

در ادامه «حاجيلري» كارشناس علوم قرآني اظهار كرد: در حوزه فعاليت‌هاي قرآني بخش دانشگاهي نيازمند كارهاي پژوهشي و كارشناسي‌شده هستيم و رسيدن به اهداف عالي در اين حوزه با انباشت دانش و داده‌هاي علمي محقق خواهد شد.

خلق برنامه‌هاي موفق قرآني منوط به نوآوري است

وي عنوان كرد: در فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها دو نكته مطلوب و قابل توجه وجود دارد كه به توسعه فعاليت‌هاي آينده دانشگاهي كمك مي‌كند كه يكي از اين موارد هم‌دلي و هم‌گرايي فعاليت‌هاي دانشجويي به دليل اخلاص و دانش بالاي اين بخش است و نكته ديگر وجود رقابت مثبت بين نهادها و فعالان قرآني دانشگاه‌ها است.

اين كارشناس علوم قرآني تاكيد كرد: فعاليت ديگري كه در مجموعه دانشگاهي انجام شده تجميع و ترسيم تجربيات گذشته دوستان در حوزه فعاليت‌هاي قرآني است كه جز با نوآوري و شناخت گذشته آن حوزه ميسر نمي‌شود و براي دستيابي به توازن در تشخيص نقاط ضعف و قوت فعاليت‌هاي دانشگاهي نيازمند گروه علمي با حمايت دستگاه‌هاي رسمي هستيم.

وي اظهار كرد: وضعيت قرآني دانشگاه‌ها به درستي بررسي نمي‌شود و اين يك نقد جدي به حوزه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها است و به طور كلي بخش قابل توجهي از برنامه‌هاي قرآني دانشگاه‌ها به فعاليت در حوزه عمومي فعاليت‌هاي قرآن مانند برگزاري محافل انس با قرآن، آموزش روخواني و... خلاصه مي‌شود و بايد در خلق برنامه‌هاي قرآني به نوآوري توجه ويژه مبذول شود.

حاجيلري با اشاره به ظرفيت بالاي كار در عرصه فعاليت‌هاي قرآني با توجه به مرجع ارزشمند و جامع يعني قرآن كريم، تصريح كرد: وظيفه اصلي نهادهاي قرآني دانشگاه‌ها ساماندهي و هم‌افزايي فعاليت‌هاي قرآني به دور از موازي‌كاري است.

براي موفقيت فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها بايد به مفاهيم قرآن توجه ويژه شود

سپس رئيس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي توجه ويژه به مفاهيم قرآن را مهجور دانست و در ادامه افزود: فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها در كنار برگزاري محافل انس با قرآن، برپايي مسابقات قرآني و اجراي كلاس‌هاي آموزش علوم قرآني بايد به اشاعه فرهنگ قرآني در قالب كارهاي پژوهشي توجه ويژه داشته تا بوي عطر قرآن در رفتار و كردار دانشجويان به مشام رسد.

فرزانه، رئيس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه افزود: يكي از اقدامات اساسي در گسترش فعاليت‌هاي منسجم و سازمان‌يافته قرآني تعيين حدود، اهداف و بازدهي فعاليت‌هاي قرآني در دانشگاه‌ها است.

وي در پايان يادآور شد: در عرصه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها بايد كار پژوهشي مشترك، عميق، استوار و قابل ارائه به چندين زبان انجام پذيرد تا با داشتن اثر مكتوب قرآني فعاليت‌هاي قرآني در دانشگاه‌ها تعريف شود.

دهه سوم انقلاب دهه تخصصي شدن فعاليت‌هاي قرآني است

در ادامه «اسلامي» مديركل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌‌آوري اظهار كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در حوزه قرآن تغيير رويكرد صورت گرفته و در دهه اول تثبيت شده است و به دليل نبودن فاصله بين فعاليت‌هاي ديني و قرآني تشكيلات قرآني بوجود نمي‌آيد حال در دهه سوم با توجه به حجم فعاليت‌هاي قرآني كشور اين تقاضا از سوي كارشناسان مختلف علوم قرآني صورت گرفته است و دهه سوم دهه تخصصي شدن فعاليت‌هاي قرآني است.

وي تاكيد كرد: در حوزه فعاليت‌هاي قرآني رويكرد تشكيلاتي شدن اين حوزه بايد در جامعه مطرح و با فضاسازي قرآني به سمت تخصصي كردن فعاليت‌هاي قرآني به ويژه در بخش دانشگاهي كشور گام برداريم كه اطلس فرهنگي وزارت علوم حاكي از پيشرفت فرهنگي و قرآني دانشگاه‌هاي سراسر كشور است.

مديركل فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فن‌‌آوري در پايان يادآور شد: تلاش تمام نهادهاي قرآني در دانشگاه‌ها بايد مبني بر دنبال كردن فعاليت‌هاي قرآني و فرهنگي در سطح گسترده دانشگاهي به صورت كارشناسي شده، دقيق، منظم و قانوني باشد.

هم‌افزايي فعاليت‌هاي قرآني در تمامي دانشگاه‌هاي كشور تسري يابد

«قرباني» رئيس مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويي كشور در ادامه اين نشست اظهار كرد: در حال حاضر تمامي نهادهاي دانشگاهي با انگيزه اشاعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در سطح دانشجويي مشغول ارائه فعاليت‌هاي قرآني و فرهنگي هستند و اين فعاليت‌ها بايد با وجود اهداف مشترك و به دور از موازي‌كاري به هم‌افزايي فعاليت‌هاي قرآني ‌انجامد.

وي تصريح كرد: مجمع كارشناسان قرآن و عترت با 10 نهاد قرآني و كارشناسان خبره حدود سه سال است كه مشغول فعاليت است و انتظار مي‌رود به صورت عملي در سطح دانشگاه‌ها اجرا شود كه در صورت اجرا نقطه عطفي در هماهنگي، نظارت و سياست‌گذاري كليه دانشگاه‌ها ايجاد خواهد شد.

قرباني عنوان كرد: همكاري و هم‌دلي تك تك نهادهاي قرآني دانشگاه‌ها بايد به منظور پيشرفت در تمامي شهرستان‌هاي سراسر كشور سرايت كند و به مباحثي چون وضعيت بودجه، نيروي انساني، فعال كردن دبيرخانه، داشتن كارگروه‌هاي تخصصي در حوزه آموزش، پژوهش و تبليغي_ترويجي و آموزش هماهنگ بين نيروهاي فعال توجه ويژه شود.

تفكر، لازمه تقسيم كار صحيح در حوزه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها است

سپس «محمدحسين فريدوني» كارشناس علوم قرآني تك‌روي را آفت همه فعاليت‌ها به ويژه فعاليت‌هاي قرآني و ديني عنوان و اظهار كرد: در حوزه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها بحث تقسيم كار و مشاركت براي رسيدن به اهداف و موفقيت بسيار جدي است و در اين محيط به دليل مشخص بودن حوزه، مخاطب و دارابودن زمينه قانوني تقسيم كار به راحتي انجام مي‌شود.

وي تاكيد كرد: مجموعه مشخصي بايد با كار مطالعاتي و كارشناسي دقيق خوراك فكري را براي تقسيم كار در حوزه فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها تهيه كند و اين كار با دو شرط تن دادن همه نهادها به كار گروهي و تقسيم كار بر مبناي اهداف خاص تشكيلاتي يك دستگاه امكان‌پذير است.

شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي قرآني نيازمند آسيب‌شناسي است

«عيسي عليزاده» معاون فعاليت‌هاي قرآني سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور تصريح كرد: در پايان اين نشست پيشنهادي مبني بر تشكيل جلسه آسيب‌شناسي شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور دارم.

معاون فعاليت‌هاي قرآني سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور در پايان يادآور شد: هدف اصلي جهاد دانشگاهي استفاده از ابزار روز است و عمده فعاليت ما رسيدن به ارائه آموزش و پژوهش‌هاي مجازي است كه مورد علاقه دانشجويان و زمينه‌اي براي گسترش فعاليت‌هاي آنان است.

يادآوري مي‌شود، 63 محفل و نشست‌ از 16 شهريورماه تا پايان برپايي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم از سوي بخش‌هاي مختلف در مصلاي تهران برگزار مي‌شود، همچنين شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تا 26 ماه مبارك رمضان از ساعت 15 لغايت 24 براي بازديد علاقه‌مندان فعال است.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن