تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815500718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوش: انتقال نيرو از عراق به افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بوش: انتقال نيرو از عراق به افغانستان
رييس جمهور ‌آمريكا در سخنانش از كاهش كم نيروهاي اين كشور در عراق خبر داد؛ اقدامي كه انتقاد شديد مخالفان جنگ را كه خواهان خروج سريع‌تر نيرو‌ها از اين كشور هستند، در پي داشت.
رييس جمهور ‌آمريكا در سخنانش از كاهش كم نيروهاي اين كشور در عراق خبر داد؛ اقدامي كه انتقاد شديد مخالفان جنگ را كه خواهان خروج سريع‌تر نيرو‌ها از اين كشور هستند، در پي داشت.
جرج بوش، رييس جمهور آمريكا كه در دانشگاه دفاع ملي واشنگتن سخن مي‌گفت، اعلام كرد در حدود هشت هزار سرباز آمريكايي را از عراق تا پيش از ماه فوريه سال آينده (2009) خارج خواهد كرد و 4500 سرباز را براي مبارزه با نيروهاي احيا شده طالبان به افغانستان خواهد فرستاد.
اين تصميم بدين معني است كه چهل و چهارمين رييس جمهور آمريكا (جرج بوش اكنون چهل و سومين است) در ماه ژانويه در حالي به كاخ سفيد وارد خواهد شد كه آمريكا در عراق 140 هزار نيرو خواهد داشت، يعني نيرويي بيشتر نسبت به دو سال گذشته.
باراك اوباما، نامزد رسمي دموكرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري آمريكا ميزان خروج نيروها از عراق و استقرار دوباره‌شان را در افغانستان بسيار كم توصيف كرد. اوباما بوش را به ادامه اشتباه استراتژيكي كه بر سياست خارجي آمريكا طي پنج سال حاكم بوده است، متهم كرد.
رييس جمهور آمريكا عنوان داشت: پيشرفت در دادن مسووليت امنيتي به خود عراقي‌ها امر كاهش نيروها را ممكن كرده است.
جرج بوش اظهار كرد: حدود 3400 نيروي واحد پشتيباني در ماه‌هاي آتي به آمريكا باز خواهند گشت. بوش اما در عين حال هشدار داد كه هنوز پيشرفت در عراق شكننده است و احتمال دارد تغيير كند.
وي با اشاره به اظهارات ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده بلندپايه‌ي نيروهاي آمريكايي در عراق گفت: اگر پيشرفت در عراق هم چنان ادامه داشته باشد به اعتقاد ژنرال پترائوس و رهبران نظاميان در نيمه‌ي اول سال 2009 مي‌توانيم شاهد كاهش بيشتر نيروها باشيم.
رييس جمهور آمريكا بيان كرد: در ماه نوامبر يك گردان تفنگداران در افغانستان مستقر خواهند شد و سپس در ماه ژانويه يك واحد جنگي ارتش نيز به اين كشور فرستاده خواهد شد.
وي در اين باره گفت:‌ موفقيت در افغانستان براي امنيت آمريكا و شركاي ما در جهان آزاد امري حياتي است. با وجود تمام اقدامات خوبي كه ما در آن كشور انجام داده‌ايم معلوم است كه هنوز بايد اقدام بيشتري انجام دهيم.
سناتور ايلي‌نويز اعلام كرد: طرح بوش نقص دارد. اوباما كه نماينده‌ افراد ارتش آمريكا كه خواهان انتقال نيروها به افغانستان براي جنگ با طالبان محسوب مي‌شود، گفت: تعدادي كه رييس جمهور براي استقرار در افغانستان اعلام كرده است، كافي نيست، منابع كافي در اختيار نداريم حتي اين استقرار به زودي اجرا نمي‌شود.
رييس جمهور در حال كناره‌گيري آمريكا كه در دانشگاه دفاع ملي آمريكا سخن مي‌گفت بر ضرورت انجام اقدامات بيشتر پاكستان براي مبارزه با تروريسم تاكيد كرد و گفت: ما در همين حال كه در افغانستان اقدامات جديدي انجام مي‌دهيم، بايد به دولت پاكستان كمك كنيم تا بر طالبان و القاعده كه در مناطق دور دست مرزي اين كشور پنهان مي‌شوند، غلبه كنند.
بوش عنوان داشت، با آصف علي زرداري، رييس جمهور جديد پاكستان تماس گرفته است و به وي وعده داده است آمريكا به دولت پاكستان در مبارزه با تروريست‌ها و افراطي گرايان در مناطق مرزي كمك كامل خواهد كرد.
وي گفت: غلبه بر اين تروريست‌ها و افراط گرايان به نفع پاكستان است زيرا آنها تهديدي مرگ بار عليه آينده‌ پاكستان به عنوان يك كشور آزاد و دموكراتيك هستند.
هم‌چنين به نقل از خبرگزاري فرانسه، بوش در بخشي از صحبت‌هايش به انتقال نيروهاي آمريكايي از عراق به افغانستان ‌پرداخت و خواستار دو برابر شدن افراد ارتش افغانستان طي پنج سال شد.
وي گفت: حرف آخرم اين است: اگر چه دشمن در عراق هنوز خطرناك است اما ما جلوي تهاجم آن‌ها را گرفته‌ايم و نيروهاي عراقي بيشتر مي‌توانند كنترل اوضاع را به دست بگيرند و در درگيري‌ها پيروز شوند. پيروزي در عراق طي دو سال گذشته غير قابل تصور بوده است. وي با اين حال افزايش نيروها را در افغانستان يك افزايش آرام خواند.
در همين حال در ادامه‌ي موج انتقاد‌ها از سوي دموكرات‌ها كه اوباما نفر اول آن بود، هري ريد، رهبر اكثريت دموكرات سناي آمريكا نيز گفت: من از اين كه پرزيدنت بوش تصميم گرفته است نيروهاي بسيار كمي از عراق خارج كند و هم چنين نيروهاي بسيار كمي به افغانستان بفرستد، شگفت زده شده‌ام
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن