تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815438184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آرزو بر سينماي ايران عيب نيست


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آرزو بر سينماي ايران عيب نيست


سرمايه: 21 شهريور 12 سال پيش بود كه جمعي از اهالي سينما زير چتر خانه سينماي ايران روز بيست و يكم شهريور ماه را به نام روز ملي سينما نامگذاري كردند. علت اين انتخاب هم روشن بود. در سال 1279 درست زماني كه مظفرالدين شاه براي اولين بار به اروپا سفر كرد با دستگاه سينماتوگراف آشنا شد و آن را به ايران آورد و از همان زمان بود كه ما سينمادار شديم. از همان 12 سال پيش 21 شهريور به عنوان روز ملي سينما وارد تقويم شده است و اين روز را جشن و براي هنرمندانش بزرگداشت مي گيرند. امروز بار ديگر 21 شهريور، روز سينما است. در آستانه روز ملي سينما تعدادي از هنرمندان از آرزوهايشان براي سينما و بالندگي آن گفته اند. آرزوهايي كه امروز سينماي ما در شرايطي كه مشكلات از زواياي مختلف بر آن سيطره يافته سخت به آنها محتاج است.

كمال تبريزي: آرزو مي كنم سينماي ايران هنري باشد ولي بي مخاطب نباشد، پرمخاطب باشد ولي مبتذل نباشد، جشنواره اي باشد ولي به هر قيمتي نباشد، ديني باشد ولي شعاري نباشد، اقتباسي باشد ولي كپي مو به مو از ديگران نباشد، روشنفكرانه باشد ولي ضدفرهنگ و اعتقاد مردم نباشد، كوتاه باشد اما براي بلند شدن كش نيامده باشد، بزرگ باشد اما متظاهرانه نباشد، تند و منتقدانه باشد اما نااميد نباشد، شاد و مفرح باشد اما بي بو و خاصيت نباشد، جسور باشد اما در محاق توقيف نباشد، پرشكوه باشد ولي عوامل اش فقير نباشند، مهم باشد ولي مورد بي مهري قرار نگيرد، مورد توجه باشد ولي يك شبه و براي نمايش نباشد، و بالاخره داراي قوانين متعادل نظارت و ارزشيابي باشد ولي هر كسي از هر كجا درباره آن تصميم نگيرد،،، همه اين ها را گفتم ولي يك ضرب المثل قديمي هست كه ميگه: آرزو بر سينماي جوان كشورايران عيب نيست، حق نگهدار سينماي ايران باشد،
عزت الله انتظامي: فيلم هاي خوب ساخته شود و سينما جهش بالايي داشته و سرازير نشود.
رضا كيانيان:آرزو مي كنم فيلم هايي كه بازي كردم نمايش داده شوند، به همين سادگي.
فرشته طائرپور:آرزو دارم اگر عمري باقي بود و چند سال بعد شما بازهم همين سوال را از من كرديد، بتوانم بگويم خدا را شكر كه سينما حالش از چند سال پيش خيلي بهتر است.
فريدون جيراني: قدرت گرفتن بخش خصوصي در سينما از نظر سرمايه و فكر كه آگاهي صنفي را به همراه مي آورد.
عليرضا خمسه: براي سينما آرزوهاي مختلفي مي شود كرد. آنهايي كه آرزو مي كنند فراموش مي كنند خود سينما يك آرزوي بزرگ است.
منيژه حكمت: دوست دارم نگاه سياسي به سينما نشود و مسوولان آن را فرزند خلف اين آب و خاك بدانند.
ابوالفضل جليلي:مسوولان سينمايي دست از اختلافات سليقه اي بردارند و اين پرچم برافراشته شده سينماي ايران را كه حاصل رنج دوستان قديم است برافراشته نگاه دارند.
عليرضا رئيسيان:خداوند به سينماگران صبر ايوب عطا كند و به دولتمردان مربوط به حوزه فرهنگ هم شجاعت براي درك فرهنگ بدهد.
كامبيز روشن روان: در همين امسال و سال آينده صنعت سينماي ما به گونه اي رشد كند كه بتواند توجه مخاطبان ايراني و خارجي را به خود جلب كند و مانند گذشته جزء آثار موفق جشنواره هاي بزرگ باشد.
پوران درخشنده: در سينما درد دردمندان و بي عدالتي مطرح شود و مشكل آنها را فرياد كشد و بتواند فرهنگ سازي كرده و به وظيفه انساني اش عمل كند.
حميد فرخ نژاد:مديران سينمايي مان از گذشتگان شان عبرت بگيرند.
فرهاد قائميان: سينماي ايران به شايستگي كه دارد برسد و اهالي سينما نيز به شايستگي و توانايي كه دارند در سطح بين المللي برسند.
مهتاب كرامتي: در سينما، به جز بيمه هاي معمول، روزي بيايد كه بتوانيم دل هايمان را هم بيمه كنيم... اين روزها عجيب دلتنگيم.
جهانگير كوثري: روزي برسد كه فيلم هاي فرهنگي و هنري با فيلم هاي تجاري اكران شود.
پروانه معصومي: قصه هايي كه فيلم مي شوند، قصه هايي باشند كه بتوانند مقداري از واقعيت اجتماع را نشان دهند.
محمد علي طالبي: فضاي سينما آزاد شود.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن