تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810385777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چیدمان سفره افطار


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: با شروع ماه مبارك رمضان و رسم پسندیده افطاری دادن در اغلب خانه ها، سفره های افطاری با غذاهای مرسوم و تزئینات مخصوص خود پذیرای روزه داران این ماه است، خانم خانه می تواند با صرف كمی وقت بیشتر و زینت بخشیدن به سفره رمضان این ضیافت را با شكوه تر سازد.
در سفره رمضان اغلب از انواع دسرهای ایرانی مانند شله زرد، حلوا و كاچی استفاده می شود، این دسرها را می توان با موادی از قبیل پودر نارگیل، پودر پسته، خلال بادام و دارچین تزئین كرد. پودر نارگیل را نیز می توان در صورت تمایل به چند قطره رنگ خوراكی به رنگ دلخواه درآورد و از آن برای تزئین این دسرها استفاده كرد.
همچنین حلوا را به دلیل فرم پذیری آن می توان به اشكال گوناگون فرم داده تزئین كرد. انواع آش كه اغلب در سفره افطار سرو می شوند را نیز می توان با همان موادی كه معمولاً با آش مصرف می شوند مانند كشك، نعناع داغ، پیازداغ، قیمه گوشت، سیر سرخ شده و یا مقداری از حبوبات پخته كه برای تهیه آش آماده شده تزئین كرد.
كد بانوی خانه می تواند آش رشته را با طرح یك پروانه زینت دهد، بدین ترتیب كه ابتدا با حبوبات پخته طرح پروانه را بر روی سطح آش مشخص كند، سپس با مقداری كشك رقیق داخل بالهای پروانه را پر كند و با نعناع داغ و چند قطره زعفران حل شده در آب نقش بالهای پروانه را بنا به دلخواه رسم كند، به همین روش می توان با طرح گل یا طرحهای متنوع دیگری نیز انواع آش را تزئین كرد.
لازم به یادآوری است كه برای فرم دادن به حلوا نیز می توان از یك قالب كیك به شكل ستاره استفاده كرد، بدین صورت كه ابتدا داخل قالب را با مقدار كمی روغن مایع چرب كرد، سپس حلوا را درقالب ریخت و با پشت قاشق آن را فشار داد تا قالب را پر كند، آنگاه آن را در ظرف موردنظر برگرداند و بنا به دلخواه تزئین كرد.
برای تزئین خرما، یك سیب زمینی گرد را بپزید، سپس بخشی از یك طرف آن را با كارد ببرید تا سطح اتكای بیشتری یافته، در بشقاب ثابت قراربگیرد، سیب زمینی را در یك قطعه فویل بپیچید و آن را در بشقاب قراردهید سپس در هریك از خرماها یك خلال دندان فروببرید و سردیگر خلال دندان را در سیب زمینی فروببرید، به این ترتیب با خرماها سیب زمینی را بپوشانید، ردیف آخر را خالی بگذارید و با گلهای مصنوعی یا طبیعی حلقه ای از گل در زیر خرماها بسازید، در آخر كمی پودر پسته و پودر نارگیل بر روی خرماها بپاشید.
برای زینت بخشیدن به ظرف سبزی خوردن نیز می توان تربچه ها و پیازچه ها را به شكل گل برش داد و در كنار آنها از پنیر كه به اشكال مختلف با قالب شیرینی بریده شده استفاده كرد.
از دیگر عناصر دكوراسیونی تزئینی هر سفره افطار، گلدانهای پر از گلهای رنگارنگ است كه جلوه خاصی را به آن می بخشند. در این میان، انتخاب نوع گلدان به لحاظ ارتفاع و جنس، رابطه مستقیمی با گل و یا گلهای موردنظر، همچنین لوازم و وسایل به كار رفته در سفره و جنس و نوع آنها دارد.
بطور نمونه، قرار دادن گلهای ساقه بلند درون گلدانهای كوتاه و یا برعكس چیدن گلهای ساقه كوتاه درون گلدانی با ارتفاع زیاد، ظاهری نامتناسب و نه چندان زیبا را به سفره خواهدبخشید.
حال اگر كدبانوی خانه مایل باشد كه گلهای متفاوتی را به لحاظ نوع رنگ در كنار یكدیگر در گلدان قراردهد، گذشته از حفظ تناسب ظاهری میان گل و گلدان، این رابطه را در بین گلهای انتخابی نیز رعایت كند.
ضمناً كدبانوی خانه باید به یاد داشته باشد كه حفظ هماهنگی رنگی و در نظرگرفتن مسأله تضادها، در انتخاب گلهای متفاوت به لحاظ نوع و رنگ در كنار یكدیگر و رابطه آنها با دیگر لوازم و وسایل موجود در سفره و یا حتی گلدانها، همچنین نوع گلهای چیده شده در كنار هم به لحاظ پرپر و كم پر بودن و مدل آنها، نكات مهمی هستند كه در انتخاب گل و روش گل آرایی میز و یا سفره می بایست در نظر قرارگیرند.
اگر شما سفره افطاری را بر روی میز چیده اید، معمولاً برای میزهای غذاخوری مورداستفاده در منازل، با رعایت نكات یادشده تنها یك گلدان پر از گلهای رنگارنگ و هماهنگ با یكدیگر و لوازم و وسایل كافی است، ولی اگر ترتیب سفره ای طویل را برای میهمانان خود داده اید، گلدانها و یا سبدهای متعددی را در فواصل مشخص، در طول سفره می بایست قراردهید. نكته حایز اهمیت این است كه تنها حفظ هماهنگی میان گلهای یك گلدان، همچنین لوازم سفره كافی نیست، بلكه هنگامی كه قرار است گلدانهای متفاوت در فواصل نزدیك به هم قرارگیرند لزوم هماهنگی و همخوانی میان آنها امری ضروری است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن