تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804520603




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت ملي گاز ايران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: احداث خط لوله صادراتي گاز ايران 10 ميليارد دلار هزينه دارد

خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت ملي گاز ايران از هزينه 10 ميليارد دلاري براي احداث خط لوله صادراتي گاز ايران ، عراق و سوريه خبرداد وگفت تا پايان سال جاري قرار دادنهايي اين خط لوله امضا مي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس جواد اوجي در يك نشست خبري كه امروز بعد از ظهر در ساختمان شركت ملي گاز ايران برگزار شد گفت: ايران روزانه 30 ميليون متر مكعب گاز به كشور تركيه صادر مي كند كه مدت 10 سال است از زمان اين قرار داد 25 ساله مي گذرد و از طرفي نيز روزانه 40 ميليون متر مكعب گاز از كشور تركمنستان از دوطريق منطقه سرخس در استان خراسان رضوي و منطقه كرد كوي در استان گلستان وارد مي كند.
وي تصريح كرد: ايران از طرفي با كشور ارمنستان تهاتر گاز وبرق و با كشور آذربايجان سوآپ گاز و انتقال آن به نخجوان را انجام مي دهد و همچنيني قرار دادصادراتي نيز به ميزان 23 ميليون متر مكعب به صورت روزانه با كشور پاكستان منعقد كرده ايم.
مدير عامل شركت ملي گاز ايران خاطر نشان كرد: براي انجام صادرات گاز مذاكراتي با كشور هاي اروپايي داشتيم كه قرار شد اين صادرات از چند طريق صورت پذيرد كه به عنوان نمونه قرار دادي براي احداث خط لوله ششم سراسري براي انتقال روزانه 110 ميليون متر مكعب بسته شد كه خوشبختانه اين خط تا كنون به استان خوزستان رسيده و تا سال آينده به مرز بازرگان مي رسد و مي توان از اين طريق روزانه بين 50 تا 60 ميليون متر مكعب گاز را صادر كرد.
وي با اشاره به احداث فاز هاي گازي باقي مانده پارس جنوبي تا مدت زمان مقرر به بهر برداري مي رسد و به همين دليل توان توليد گاز كشور به دو برابر مي رسد خاطرنشان كرد: بنابراين انتظار افزايش صادرات گاز بين 200 تا 250 ميليون متر مكعب مي رسد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه مسيرهاي صادراتي متنوعي براي صادرات به اروپا در نظر گرفته شده بود گفت: يكي از اين مسيرها صادرات از طريق تركيه است كه مذاكرات آن در حال انجام و به زودي نيز نهايي خواهد شد.
وي تصريح كرد: اما مسير ديگري وجود دارد كه مسير ايران،عراق، سوريه، لبنان، درياي مديترانه و در نهايت كشورهاي اروپايي است كه روز دوشنبه قرار است توافقنامه آن امضا شود.
جواد اوجي با اشاره به اينكه بعد از امضاي توافقنامه بحث‌هاي فني شروع مي شود، گفت: دولت سوريه موافقت كرد تا گاز ايران از طريق خاك اين كشور به اروپا صادر شود و به همين منظور 10تا 20 جلسه نيز نشست با مسئولين انرژي اين كشور داشتيم به همين منظور مقرر شد خط لوله‌اي از پارس جنوبي به طول 750 كيلومتر تا مرز ايلام كشيده و از اين طريق گاز ايران از قطب گاز خاورميانه يعني پارس جنوبي به عراق سپس به سوريه، لبنان و درياي مديترانه و در نهايت اروپا صادر شود.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه اين قرارداد بزرگترين قرارداد صادراتي گاز در خاورميانه است، گفت: تأمين كننده اين گاز 2 تا3فاز پارس جنوبي است كه روزانه ظرفيت 110 ميليون متر مكعب گاز را دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا مقصد كه كشورهاي اروپايي است خط لوله‌اي به طول5 هزار كيلومتر با هزينه10 ميليارد دلار نياز باشد.
وي با اشاره به اينكه بخش اعظمي از گاز كشورهايي كه مسير ترانزيت گاز ايران هستند از طريق اين خط لوله تأمين شود، گفت: بعد از امضاي اين تفاهمنامه كميته‌اي از 3 كشور ايران، عراق و سوريه تشكيل شده و يك مشاور بين‌المللي استخدام مي‌شود تا در نهايت فاينانسور مورد نياز اين پروژه جذب شود.
جواد اوجي در ادامه نشست با اشاره به اينكه تأمين كننده گاز اين خط لوله يك ميدان گازي با ظرفيت 16 تريليون مترمكعب گاز قابل استحصال است، گفت: با اين حجم ذخيره گاز مي‌توان اعلام كرد 70 تا 80 سال آينده اين ميدان مي‌تواند گاز اين خط لوله را تأمين كند و منبع مطمئني براي منطقه است.
وي با اشاره به اينكه براي صادرات به كشور عراق 2پروژه وجود دارد، گفت: قرار است از اين خط لوله انشعابي گرفته شود تا گاز نيروگاه‌هاي عراق نيز تأمين و مابقي به كشور همسايه يعني سوريه ارسال شود بنابراين هر كشوري كه در مسير اين خط لوله قرار دارد منبع درآمدي بسيار عظيمي را در آينده خواهد داشت.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال جاري قرارداد نهايي اين خط لوله بين اين 3 كشور امضا شود، گفت: بر اساس زمان‌بندي صورت گرفته انتظار داريم احداث اين خط لوله بين 3 تا 5 سال آينده به پايان رسد.
اوجي خاطر نشان كرد: عمده ميادين كه در كشور عراق وجود دارد نفتي است بنابراين آنها براي تأمين گاز نيروگاه‌هاي خود به اين خط لوله احتياج مبرم دارند بنابراين بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است گاز نيروگاه‌هاي بغداد و المنصوريه از طريق اين خط لوله تأمين شود اما در خبرها نيز آمده است كه در شمال عراق دو ميدان گازي كوچك وجود دارد كه عراق قصد دارد از گاز اين دو ميدان براي نيروگاه‌هاي كركوك بهره‌برداري كند.
وي با اشاره به اينكه حفظ و نگهداري اين خط لوله در روز دوشنبه بحث خواهد شد، گفت: نگهداري اين خطو لوله يا توسط هر يك از كشورهايي است كه خط لوله از آن مي‌گذرد و يا اينكه حفظ و نگهداري آن توسط فاينانسور است و به تبع اگر اين اتفاق بيفتد هزينه نگهداري به فاينانسور داده خواهد شد.
جواد اوجي با اشاره به اينكه امروز 600 ميليون متر مكعب توان توليد گاز شيرين و ترش در داخل كشور گفت: از اين ميزان 37 ميليون متر مكعب گاز صادر مي‌شود اما بعد از اتمام فازهاي جديد پارس جنوبي توان توليد به 1.2 تا 1.4 ميليارد متر مكعب به صورت روزانه مي‌رسد بنابراين انتظار داريم ميزان صادرات نيز بين 200 تا 250 ميليون متر مكعب افزايش يابد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به گازرساني به صنايع و نيروگاه‌ها گفت: در حال حاضر روزانه 80 ميليون متر مكعب گاز به صنايع ارسال مي‌شود كه نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: از طرفي گازرساني به CNG‌ نيز به صورت روزانه 18 ميليون متر مكعب است كه در سال گذشته تنها 13 ميليون متر مكعب گاز به CNG تحويل داده مي‌شد.
اوجي خاطر نشان كرد: سال گذشته تنها 7 ميليون متر مكعب گاز به ميادين نفتي تزريق مي‌شد اما امسال اين رقم به 12.5 ميليون متر مكعب به طور متوسط رسيده است.
وي با اشاره به گازرساني به نيروگاه‌ها گفت: در روز جاري 175 ميليون متر مكعب گاز به نيروگاه‌هاي كشور ارسال شد كه نسبت به سال گذشته 3 تا 4 ميليون متر مكعب كمتر بود كه علت آن تعميراتي است كه در پالايشگاه‌ها صورت مي‌گيرد اما نيروگاه‌ها به هيچ عنوان با مشكل سوخت‌رساني مواجه نيستند زيرا از قبل پيش‌بيني سوخت مايع براي آنها صورت گرفته است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به آخرين وضعيت صنعت گازرساني در كشور گفت: اكنون 33 هزار و 100 كيلومتر خطوط فشار قوي با 69 ايستگاه تقويت فشار و 195 هزار كيلومتر شبكه گازرساني شهري وظيفه انتقال گاز به 13.6 ميليون مشترك خانگي يعني 17.3 ميليون خانوار و 60 نيروگاه را عهده‌دار است.
وي ادامه داد: تاكنون 47 هزار مشترك در بخش مسكن مهر به مشتركين شركت گاز افزوده شده كه اميدواريم با اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر اين ميزان به 400 هزار مشترك نيز برسد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 197]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن