تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815373894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز فصل جوايز سينمايي/شواليه تاريكي به جنگ رقباي اسكار مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آغاز فصل جوايز سينمايي/"شواليه تاريكي" به جنگ رقباي اسكار مي‌رود
آخرين بار كه يك فيلم در بازار آمريكاي شمالي بيش از 500 ميليون دلار فروخت، بيشتر جوايز اسكار آن سال را نيز برد. اما بعيد به نظر مي‌رسد امسال اين اتفاق براي فيلم جديد مجموعه بتمن بيفتد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشيتدپرس اعلام كرد 11 سال پيش "تايتانيك" جيمز كامرون به فروشي بيش از نيم ميليارد دلار دست پيدا كرد و 11 جايزه اسكار نيز برد. اما اين بار "شواليه تاريكي" كريستوفر نولان هر چند با تحسين منتقدان مواجه شده، در اصل فيلمي وابسته به ژانر است و جز حضور هيث لجر به نقش جوكر سخت مي‌تواند مورد توجه آكادمي قرار بگيرد.

در حالي كه هاليوود براي ورود به فصل جوايز آماده مي‌شود و استوديوها به زودي رقباي اسكاري خود را رو مي‌كنند، نامزدي لجر براي بازي در نقش جوكر مجنون در بخش بهترين بازيگر به نظر قطعي مي‌آيد. جوكر را از بهترين شخصيت‌هاي منفي تاريخ هاليوود ياد كرده‌اند؛ يك بازي تماشايي از بازيگري جوان كه ژانويه پيش به شكلي تصادفي درگذشت.

سالي هاوكينز در فيلم "بي‌غم" به كارگرداني مايك لي حضوري درخشان دارد

در حالي كه "شواليه تاريكي" در بخش‌هاي فني اسكار مي‌تواند حرف‌هاي زياد براي گفتن داشته باشد، احتمال موفقيت آن در ديگر بخش‌هاي مهم از جمله بخش بازيگري براي كريستين بيل دور از ذهن به نظر مي‌رسد. هر چند بيل در نقش ابرقهرمان قصه‌هاي مصور حضوري استثنايي دارد.

در فاصله شش ماه به مراسم اسكار 2009، استوديوها به زودي رقباي اسكاري خود را روانه سينماها مي‌كنند. جشنواره فيلم تورنتو در كنار جشنواره‌هاي ونيز و تلورايد با راه‌اندازي ماراتن نمايش‌ها، گفتگوها و حضور چهره‌هاي سرشناس، به طور سنتي زمينه‌ها را براي رسيدن به اسكار فراهم مي‌آورند.

پيرس هندلينگ، رئيس جشنواره فيلم تورنتو كه سي و سومين دوره آن تا شنبه 13 سپتامبر (23 شهريور) ادامه دارد، در اين باره گفت: تورنتو در سال‌هاي اخير ركورد فيلم‌هايي را كه در فصل جوايز مورد توجه قرار گرفته‌اند، شكسته است.

از فيلم‌هايي كه پيش از بردن اسكار بهترين فيلم در جشنواره تورنتو به نمايش درآمده‌اند مي‌توان "زيبايي آمريكايي" و "تصادف" را نام برد. در بخش بازيگري نيز فيليپ سيمور هافمن (كاپوتي)، ريس ويترسپون (Walk the Line)، فورست ويتكر (آخرين پادشاه اسكاتلند) و تيلدا سوئينتن (مايكل كليتن) پيش از موفقيت در اسكار در تورنتو مورد توجه قرار گرفتند.

در حالي كه رقباي باعث شگفتي تقريبا اواخر سال ميلادي از راه مي‌رسند، از همين حالا مي‌توان روي چند نام آشنا و چند چهره تازه حساب كرد. رقباي پرقدرت امسال جشنواره تورنتو شامل كايرا نايتلي براي درام تاريخي "دوشس"، آن هاتاوي براي درام خانوادگي "ريچل ازدواج مي‌كند" و سالي هاوكينز براي درام كمدي "بي‌غم" هستند.

در ميان اين سه نفر، نايتلي پيش از اين نيز نامزد اسكار شده است. هاوكينز بازيگري چندان شناخته‌شده نيست، اما او در فيلم جديد مايك لي به نقش معلمي كه خوش‌بيني ابدي او مورد آزمون قرار مي‌گيرد، حضوري خيره كننده دارد. لي بريتانيايي با فيلم‌هاي "رازها و دروغ‌ها" و "ورا دريك" سابقه معرفي بازيگران زن بريتانيايي به هاليوود را دارد.

يكي ديگر رقباي احتمالي مي‌تواند عمر بنسن ميلر باشد كه در نقش يكي از چهار سرباز آمريكايي "معجزه در سينت آنا" اسپايك لي در مركز توجه قرار دارد. فيلم جديد لي كه در تورنتو پخش شد درباره يك واحد از سربازان سياهپوست آمريكايي است كه در جنگ جهاني دوم پشت خطوط دشمن گير مي‌افتند.

لي نيز مانند بيشتر ستاره‌ها و فيلمسازاني كه وارد فصل جوايز مي‌شوند، خود را به اسكار و احتمال نامزدي در آن بي‌تفاوت نشان مي‌دهد. او در جشنواره تورنتو گفت: دغدغه‌اي ندارم. من براي اين فيلم نمي‌سازم. اگر اتفاق افتاد كه افتاد، نيفتاد هم مسئله‌اي نيست.

تورنتو تنها از چند فيلم مستعد حضور در رقابت اسكار رونمايي مي‌كند. در اين ميان فيلم‌هاي ديگري هم هستند كه تا پايان سال از راه مي‌رسند، از جمله "مقاومت" ادوارد زوئيك با بازي دانيل كريگ، "استراليا" باز لورمن با نقش‌آفريني نيكل كيدمن و هيو جكمن و "ولكري" برايان سينگر كه نقش اصلي آن را تام كروز بازي مي‌كند.

از ديگر فيلم‌هايي كه براي دريافت جايزه اميد دارند مي‌توان به "ميلك" با بازي شان پن اشاره كرد كه در آن نقش يك سياستمدار منحرف را بازي مي‌كند، همينطور "تكنواز" جو رايت با بازي رابرت داوني جونير، كاترين كينر و جمي فاكس و درام "ترديد" با بازي مريل استريپ، فيليپ سيمور هافمن و ايمي آدامز.

ران هاوارد با فيلم "فراست / نيكسن" وارد رقابت اسكار مي‌شود

"مورد عجيب بنجامين باتن" به كارگرداني ديويد فينچر با بازي براد پيت، كيت بلانشت و تيلدا سوئينتن يكي ديگر از نامزدهاي احتمالي است. فيلم جديد فينچر بر مبناي داستاني از اسكات فيتزجرالد ساخته شده و درباره مردي است كه با گذشت زمان جوانتر مي‌شود.

آنجلينا جولي درام تلخ "بچه عوضي" به كارگرداني كلينت ايستوود را آماده نمايش دارد كه اولين بار ماه پيش در كن پخش شد. ران هوارد فيلمساز برنده اسكار با فيلم "فراست / نيكسن" از راه مي‌رسد. اين فيلم با بازي مايكل شين و فرانك لانجلا بر مبناي نمايشنامه‌اي از پيتر مورگان ساخته شده و درباره گفتگوهاي تلويزيوني معروف ديويد فراست با ريچارد نيكسن است.

لئوناردو دي كاپريو و كيت وينسلت نيز 11 سال پس از فيلم پرفروش "تايتانيك" در "مسير انقلابي" سام مندس كنار هم قرار گرفته‌اند. اين درام رومانتيك بر اساس رمان ريچارد ييتس ساخته شده و داستان زوجي است كه پس از پايان جنگ جهاني دوم اواسط دهه 1950 بين تن دادن به آرزوها و خواسته‌هاي خود يا تطبيق با شرايط جديد درمانده‌اند.
 چهارشنبه 20 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن