تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815351204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهترين‌ انتقال‌هاي‌ تابستان 2008


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بهترين‌ انتقال‌هاي‌ تابستان 2008
فصل نقل و انتقالات فوتبال سرانجام به پايان رسيد. نقل و انتقالات اين تابستان، گرماي سال‌هاي گذشته را نداشته، اما به هر حال تنها موضوع جذاب باقيمانده براي فوتبال دوستان جهان در روزهاي تعطيلي فوتبال بود.
فصل نقل و انتقالات فوتبال سرانجام به پايان رسيد. نقل و انتقالات اين تابستان، گرماي سال‌هاي گذشته را نداشته، اما به هر حال تنها موضوع جذاب باقيمانده براي فوتبال دوستان جهان در روزهاي تعطيلي فوتبال بود. در چند سال گذشته، رفته رفته شاهد كاهش مبالغ نجومي انتقال بازيكنان هستيم. باشگاه‌ها در اين فصل هم نسبت به فصل گذشته، مبالغ كمتري را براي به خدمت گرفتن بازيكنان جديد هزينه كرده‌اند.
در مقابل، ميانگين سن بازيكنان جابه‌جا شده پايين آمده و بازيكنان در سن پايين‌تر از تيم‌هاي خود جدا مي‌شوند و به باشگاه‌هاي متمول‌تر مي‌روند.با نگاهي به 10 انتقال پرخرج تاريخ فوتبال در مي‌يابيم كه 9 انتقال بين سال‌هاي 1999 تا 2002 انجام شده است كه در اين ميان، كماكان انتقال 76 ميليون يورويي زين‌الدين زيدان از يوونتوس به رئال مادريد كه سال 2001 انجام شد، يك ركورد است.
در پي ‌آن، انتقال لوئيس فيگو از بارسلونا به رئال مادريد، هرنان كرسپو از پارما به لاتزيو و جانلوئيجي بوفون از پارما به يوونتوس در رده‌هاي بعدي قرار دارند.تنها انتقالي كه در فهرست 10 انتقال برتر جهان ديده مي‌شود و در سال 2006 انجام شده است، نقل مكان 5/46 ميليون يورويي آندري شوچنكو از ميلان به چلسي بود كه اصلا موفقيت‌آميز نبود.
امسال اصلا از اين رقم‌ها خبري نبود و در بيشتر نقاط اروپا، استعدادياب‌ها مشغول كشف استعدادهاي جوان و آينده‌دار بودند كه با مبالغ پايين‌تر به باشگاه‌هاي ديگر رفتند. در كنار بازيكنان جوان كه كمتر صاحب نام بودند، ستارگان ديگري هم بودند كه به تيم‌هاي بزرگ‌تر نقل مكان كردند.
بهترين انتقال‌هاي تابستان 2008 را مرور خواهيم كرد. گفتني است؛ اين فهرست برمبناي استعداد بازيكن و مبلغ نقل و انتقال تنظيم شده است و هر چه به صدر فهرست نزديك شويم، اهميت انتقال بيشتر مي‌شود. 20- جوواني دوس سانتوس
مهاجم جوان و مكزيكي بارسلونا، يكي از با استعدادترين بازيكنان نسل جديد فوتبال جهان است. اما اين‌كه بارسلونا با اين عظمت، چنين بازيكن آينده‌داري را در اختيار تاتنهام قرار دهد؛ كمي تعجب برانگيز است. بعد از 18 ماه حضور در بارسلونا، مسوولان اين تيم متوجه شدند بويان كركيچ از جوواني با استعدادتر است. ضمن اين‌كه بويان اسپانيايي است. رابطه جوواني دوس سانتوس در ماه‌هاي آخر با ديگر بازيكنان بارسلونا چندان خوب نبود. ولي با‌ آمدن به محيط جديد، احتال اوجگيري او زياد است. خوانده راموس از جمله مربياني است كه به جوانان اهميت مي‌دهد.
19- حاتم بن عرفا
مارسي، سمير نصري را به آسنال واگذار كرد ولي با‌ آوردن بن عرفا از ليون، جاي خالي نصري را پر كرد. هيچ بعيد نيست يك يا دو سال بعد، بن عرفا با 8 يا 10 ميليون سود به تيم‌هاي صاحب نام برود.
18- آلبوتو جيلاردينو
رها شدن از خاطرات بد ميلان براي جيلاردينو اهميت زيادي دارد. او زماني در پارما به پديده بزرگ فوتبال ايتاليا تبديل شده بود، اما در ميلان نتوانست موفقيتي كسب كند. هواداران فيورنتينا به آينده زوج جيلا موتو خيلي اميدوارند.
17-‌ ژوليو باپتيستا
او را با لقب‌هايي مثل شيطان و تانك مي‌شناسند هر لقبي را براي او در نظر بگيريم، با اطمينان مي‌توانيم بگوييم پيوستن او از رئال مادريد به رم، بهترين حركت ممكن براي اين برزيلي است. خودش معتقد است در رئال، او را مجبور به بازي در پست غيرتخصصي كرده‌اند و به همين دليل زياد موفق نبوده است. اگر لوچانو اسپالتي بتواند سيستمي برمبناي او بنا كند، بزودي باپتيستا را در حد يك فوق ستاره خواهيم بود.
16- سيدو كيتا
در زمان ورودش، بهترين خريد جديد بارسلونا بود. او يك هافبك دفاعي درخشان در تركيب سويا بود. با حضور او و يحيي توره، بازيكناني مثل ليونل هسي و آندرس اينيستا راحت‌تر مي‌توانند كار تخريب ديواره دفاعي حريفان را انجام دهند. كيتا با مبلغ 15 ميليون يورو به بارسلونا آمده و ارزش اين مبلغ را دارد.
15-‌ دكو
او 30 ساله است و اگر به بازي‌هاي فصل گذشته بارسلونا توجه كنيد، شايد او را تمام شده بدانيد. اما دكو در يورو 2008 نشان داد، هنوز چيزهاي زيادي دارد كه به فوتبال بدهد. او مثل لمپارد، گلزن بزرگي نيست، اما در 2 هفته ابتدايي فصل 2 گل براي چلسي به ثمر رسانده است. دكو مي‌خواهد با چلسي قهرمان اروپا شود و در زمره بازيكناني قرار گيرد كه با 2 تيم مختلف، ليگ قهرمانان را فتح كرده‌اند. چلسي سرانجام بازيكني را يافته كه مي‌تواند به بازي‌اش ريتم دهد.
14-‌ آمانتينو مانيسني‌
ژوزه مورينيو كسي نيست كه بازي زيبا را بپسندد، اما او به بازيكني مثل مانسيني كه سريع، تكنيكي و تهاجمي است علاقه دارد. مانيسني شايد براي مورينيو، هماني باشد كه آرين روبن در چلسي بود. او در رم به پايان خط رسيده بود، چون چند بار با رفتارش، باعث عصبانيت اسپالتي شده بود.
13- ديويد بنتلي
تاتنهام با زرنگي خاصي توانست اين بازيكن خلاق را از چنگ بلكبرن در آورد. بازيكن با استعداد سال‌هاي گذشته آرسنال، همچون خوس ناواس كه زيرنظر خوانده راموس پيشرفت كرد، مي‌تواند به بازيكن بزرگي تبديل شود.
12- رابي كين‌
او بهترين خريد ليورپول بود. رابي كين كسي است كه مي‌تواند در يك فصل 15 تا 20 گل برثمر برساند و فرناندو تورس را تكميل كند. بنابر اين رافا بنيتس پو‌ل‌هايش را دور نفريخته است. ليورپول برخلاف فصل گذشته شروع فصل خوبي داشته و از همان ابتدا از كورس قهرماني عقب نيست.
11- آمائوري
اين بازيكن برزيلي - ايتاليايي در پالرمو نشان داد چقدر موثر است. آمائوري چه در هوا و چه روي زمين مشكل بزرگ حريفان يوونتوس در فصل جديد خواهد بود با آمائوري يوونتوس خود را يكي از مدعيان سري A و ليگ قهرمانان مي‌داند.
10- وينسنت كمپاني‌
انتقال او به منچسترسيتي بسيار سريع و ناگهاني بود. كمپاني در 21 سالگي تجربه حضور در خط دفاعي هامبورگ را در بوندس‌ليگا دارد. اگر كمپاني در چند هفته نخست تجربه لازم را به دست‌آورد. به يكي از مدافعان مطمئن ليگ برتر تبديل مي‌شود.
9- دانيل آلوس‌
چلسي، رئال مادريد، ليورپول و منچستريونايتد فقط تعدادي از تيم‌هايي هستند كه در طول 18 ماه گذشته در صف خريد دني‌آلوس بودند. در نهايت اين بارسلونا بود كه وي را از سويا به خدمت گرفت. مبلغ اين انتقال كه 30 ميليون يورو بود در تابستان امسال يك ركورد بود. وي را بهترين مدفاع تهاجمي جهان بعد از ظهور روبرتو كالوس مي‌دانند.
8- سمير نصري‌
پديده جوان فوتبال فرانسه بعد از درخشش در پيراهن مارسي به آرسنال رفت تا زيرنظر استاد بازيكن‌سازي به بازيكن بهتري تبديل شود. بعضي‌ها او را جانشين الكساندر گلب در آرسنال مي‌دانند، اما برخي پا را فراتر گذاشته، نصري را زيدان جديد لقب داده‌اند. اين بازيساز فرانسوي، زيرنظر ونگر در همان شروع فصل به گلزني پرداخت و اگر مثل گذشته زياد مصدوم نشود، يكي از بهترين خريدهاي آرسنال در سال‌هاي اخير خواهد بود.
7- ‌رونالدينيو
چند سالي بود كه شاهد رفتن نام‌هاي بزرگ به فوتبال سرزمين چكمه‌اي نبوديم. كاري كه ميلاني‌ها در اين تابستان انجام دادند، يك ريسك بود. رونالدينيو كه در دوران پر فروش بهترين بازيكن جهان و عامل دو قهرماني بارسلونا در لاليگاو تك قهرماني اهالي نيوكمپ در اروپا بود، در يك سال گذشته فقط يك بازيكن معمولي بوده است. شايد رژيم غذايي مخصوص بتواند وزن اضافي او را آب كند و چابكي را به رونالدينيو بازگرداند. اگر اين‌گونه شود، گائوچو مي‌تواند «دويا سه سال ديگر از ستارگان پرفروغ دنياي فوتبال باشد خوش آمدي شماره 80!
6- لوكامودريچ‌
يوهان كرويف جديد دنياي فوتبال يك كروات است. او زماني در تور تاتنهام افتاد كه فقط در دينامو زاگرب درخشيده بود و هنوز كسي بازي‌هاي او را در يورو 2008 نديده بود. بارسلونا و چلسي هم از جمله تيم‌هايي بودند كه مي‌خواستند مودريچ را به خدمت بگيرند. مودريچ در فصل جديد ليگ برتر بايد ثابت كند. ارزش اين همه توجه را داشته است.
5- متيو فلاميني‌
برخي معتقدند فلاميني بهترين بازيكن فصل گذشته آرسنال بوده است. انتقال فلاميني به ميلان به علت پايان قرارداد اين هافبك فرانسوي با آرسنال به صورت آزاد انجام شد و ميلان، پولي به آرسنال بابت اين بازيكن پرداخت نكرد. بايد ديد آنچلوتي چه پستي را براي فلاميني در نظر مي‌گيرد، چرا كه گتوزو و آمبروزيني هم هافبك دفاعي هستند. فلاميني در بعضي بازي‌هاي دوستانه ميلان در پست هافبك راست ظاهر شده است.
4- آلكساندر گلب‌
بارسلونا با خريد اين بازيكن اهل بلاروس، جمع بازيكن‌هاي تكنيكي و پا به توپش را تكميل كرد. گلب در اشتوتگارت چهره شد و در آرسنال به پختگي رسيد. وي يك هافبك تهاجمي خلاق است كه هيچ‌گاه در كارهاي دفاعي كم نمي‌گذارد. اكنون كه رونالدينيو بارسلونا را ترك كرده، گوارديولا به چنين بازيكني احتياج مبرمي دارد. سبك بازي گلب به گونه‌اي است كه ظاهرا براي لاليگا ساخته شده است.
3- رافائل فاندر فارت‌
از همان دو سال گذشته مشخص بود بازيكني در اندازه‌هاي فاندرفارت در بوندس ليگا نخواهد‌ ماند. او همواره هوادار بارسلونا بوده، اما اين‌كه چگونه رئال مادريد توانست فاندرفارت را با مبلغ تنها 13 ميليون يورو به خدمت بگيرد، برما پوشيده است. در حالي كه رئالي‌ها حاضر بودند تا 100 ميليون يورو براي كريستيانو رونالدو هزينه كنند، پيوستن فاندرفارت به آنها با اين مبلغ كمي عجيب به نظر مي‌رسد. در روزهايي كه وسلي اشنايدر به دليل آسيب‌ديدگي تا 6 ماه قادر به بازي كردن نيست، فاندرفارت مي‌تواند قطعه گم شده در پازل تاكتيكي برند شوسر باشد.
2-‌ روبينيو
همه چيز از آنجا شروع شد كه رئالي‌هاي مغرور به گمان اين كه مثل ديگر فوق ستارگان جهان فوتبال مي‌توانند كريستانو رونالدو را به دام اندازند، به روبينيو پيشنهاد كردند كه موضوع جدايي از رئال و پذيرش قرارداد با ديگر تيم‌ها را بررسي كند. روبينيو كه خود از مغرورترين بازيكنان جهان است و دوست دارد روزي بهترين بازيكن جهان شود، كينه رئالي‌ها را به دل گرفت و مصمم شد، به هر نحو ممكن از كهكشاني‌ها جدا شود.
روبينيو در اكثر روزهاي فصل نقل و انتقالات به چلسي اظهار علاقه مي‌كرد، اما در آخرين روز رسمي انتقالات به طرزي عجيب پيراهن منچسترسيتي را به تن كرد. اين انتقال 42 ميليون يورويي اصلا قابل هضم نبود. روينيو را بايد يكي از بزرگ‌ترين انتقال‌هاي تابستان امسال بدانيم،‌ ولي اين‌كه منچسترسيتي با پيوستن وي، رايت فيلپس و زابالتا به يك مدعي تبديل شود را نمي‌توان جدي گرفت.
1- ديميتار برباتف‌
از همان آغاز فصل تابستان مشخص بود كه منچستريونايتد قصد ندارد بازار را آشفته كند. آنها خيلي با دقت وارد بازار شدند و در آخرين روز به هدف از پيش تعيين شده خود رسيدند. آنها خيلي مختصر و مفيد خود را تقويت كردند. البته از چند هفته قبل مي‌شد حدس زد كه تاتنهام با رفتن بر باتف موافقت كرده است، چرا كه آنها به پاوليوچنكو را به خدمت گرفته بودند تا او را جانشين برباتف كنند.
اين مهاجم 27 ساله و بلغاري كه كاپيتان تيم ملي كشورش نيز هست در ازاي 30 ميليون يورو پيراهن قرمز را به تن كرد. برباتف مي‌تواند وزن خط حمله شياطين سرخ را بالا برد و در نبردهاي هوايي اين تيم را صاحب قدرتي دو چندان كند.
«بربا» جانشين خوبي براي رودفان نيستلروي است كه 3 فصل پيش از منچستريونايتد به رئال مادريد رفت و نفرات جايگزين، هرگز در حد وي نبودند. با آماده شدن كريس دونالدو، خط حمله منچستريونايتد فوق‌العاده خواهد شد.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن