تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814810275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احداث جايگاه سوخت براي شهرك‌هاي پرجمعيت


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احداث جايگاه سوخت براي شهرك‌هاي پرجمعيت
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت از احداث جايگاه‌هاي سوخت براي شهرك هاي پرجمعيت توسط بخش خصوصي و آغاز اجراي اين طرح تا قبل از پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس، سردار محمد رويانيان امروز طي نشستي با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ آئين‌نامه اجرايي قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت توسط دولت؛ علت اصلي تشكيل اين جلسه را تشريح جزئيات اين آئين‌نامه عنوان كرد و گفت: به اعتقاد من در حال حاضر در بحث حمل و نقل و سوخت طلايي‌ترين فرصت را در اختيار داريم كه با كمك آن مي‌توان مديريت يكپارچه، توسعه هدفمند و مديريت مصرف سوخت را ايجاد كرد.اين موضوع به سازمان، گروه، جناح يا برهه خاصي مربوط نمي‌شود بلكه مربوط به كل كشور است.
وي اعتبار بخش حمل ونقل را طبق اين قانون سالانه 10 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و ادامه داد: بر اساس اين قانون، 75 درصد سفرها در سال 91 بايد از طريق حمل و نقل عمومي اعم از اتوبوس، ون، ميني‌بوس، قطار شهري و مترو انجام گيرد. به گونه‌اي كه در سال مذكور سهم اتوبوس و ميني بوس از 24درصد فعلي به 40 درصد، تاكسي و ون از 16 درصد فعلي به 25 درصد در كشور (در تهران از 21 درصد فعلي به 20درصد)، و قطار شهري از يك درصد به 10 درصد (در تهران از 7 درصد به 30 درصد) ارتقا يابد.

* سرانه بنزين هر ايراني در سال 91 بايد به 7/0 ليتر كاهش يابد

رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت مصرف سرانه بنزين به ازاي هر ايراني را در حال حاضر 1/1 ليتر عنوان كرد و گفت: اين ميزان در سال 91 با وجود افزايش جمعيت و تعداد خودروها بايد به 7/0 ليتر برسد.چگونگي تحقق اين هدف در بندهاي قانون ديده شده است.
رويانيان در رابطه با سهم گازوئيل گفت: سهم اين سوخت نيز در سال 91 در مقياس ليتر به تن از 16/0 به 12/0 صدم ليتر در تن كاهش يابد.
وي در بخش ديگر اظهارات خود با بيان اين كه تعداد كشته‌شدگان در تصادفات نيز تا سال مذكور بايد كاهش يابد، گفت: در حال حاضر به ازاي هر 100 هزار نفر سالانه 37 نفر كشته داريم در صورتي در سال 91 اين ميزان بايد به 15 نفر كاهش يابد و اين به معناي كاهش 50 درصدي كشته‌ها است. علاوه بر اين به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه، 22 كشته داريم كه در سال مذكور اين تعداد بايد به 10 نفر برسد.
رويانيان در بخش ديگر اظهارات خود با تأكيد بر اين كه براي اجراي قانون شديداً به حمايت مجلس و كميسيون‌هاي ذي‌ربط آن نياز است، تصريح كرد: ستاد خواستار تعامل و همكاري تنگاتنگ و برادرانه با محور اصل خدمت به مردم از سوي دستگاه‌ها، شوراها ، شهرداري‌ها، مخصوصاً شهرداري تهران است.اگر مي‌خواهيم خدمت بزرگي به مردم ارائه دهيم؛ هيچ راهي جز با هم بودن، پشت هم بودن و كنار هم بودن نداريم. هر كس فكر مي‌كند راهي جز اين است به مردم خيانت كرده است.تعارض و دعوا را در عرصه خدمت به مردم خيانت مي‌دانيم. بر اين اساس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت عليه هيچ جناح ، شخص و گروهي نيست.اين موضع رسمي من است.

* عملكرد تبصره 13 در كتابچه‌اي منتشر مي‌شود
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در بخش ديگري از اظهارات خود با تأكيد بر اين كه به زودي عملكرد تبصره 13 را به صورت كتابچه‌اي منتشر و در اختيار كليه مسئولين، رسانه‌ها و خبرنگاران قرار خواهد داد، تصريح كرد: من مسئوليت آن دوره را بر عهده نداشتم.معتقدم امروز زمان مانور كردن بر تبصره 13نيست. امروز زمان كار كردن براي فردايي بهتر است. وقت ستاد از نظر شرعي و وجداني فقط بايد صرف فردايي بهتر شود.

* احداث جايگاه سوخت براي شهرك‌هاي پرجمعيت

رويانيان در بخش ديگري از اظهارات خود با بيان اين كه به زودي با ارائه تسهيلاتي براي شهرك‌هاي پرجمعيت جايگاه سوخت احداث مي‌شود، گفت: به اعتقاد من براي شهرك‌هايي با جمعيت بالاي 500 خانوار بايد يك تلمبه گاز و يك تلمبه بنزين و براي بالاي هزار خانوار 2 پمپ گاز و 2 پمپ بنزين احداث شود كه اين كار در دست بررسي‌هاي كارشناسي است.
وي با تأكيد بر اين كه بر اساس آئين‌نامه اجرايي قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت 90 درصد جايگاه‌هاي سوخت جايگاه‌ها بايد به بخش خصوصي واگذار شود، گفت: از شهرك‌هاي مختلف همچون محلاتي، اكباتان، ارتش، سپاه، بسيج ، پليس و وزارتخانه‌ها دعوت مي‌كنيم كه نسبت به احداث جايگاه‌ها اقدام كنند. تسهيلات مورد نياز در اختيار آنان قرار مي‌گيرد. بدون شك سود ناشي از احداث اين جايگاهها نيز به خود آنها واگذار مي شود.در صورت عدم مشاركت شهرك‌ها نسبت به اجراي اين طرح، سرمايه‌گذاران بخش خصوصي وارد عمل خواهند شد.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت خاطرنشان كرد: در تهران 80 درصد پمپ بنزين‌ها در يك بخش متمركز شده و سطح وسيعي از شهر فاقد پمپ بنزين هستند به همين دليل بخشي از سوخت در مسير رفت و برگشت خودروها به محل پمپ بنزين هدر مي‌رود.

* 5 هزار و 200 نازل CNG تا پايان 87 بايد در كشور احداث شود
وي با بيان اين كه وزارت نفت تا پايان سال 87 مكلف به تامين‌ 5 هزار و 200 نازل CNG در كشور معادل هزار و 800 جايگاه متوسط و بزرگ است، تصريح كرد: وزارت نفت طبق قانون از يك ماه آينده نبايد بدون كارت هوشمند نفت و گاز عرضه كند.
رويانيان تأكيد كرد: وزارت نفت تا آبان 88 ‌مكلف است كه در 20 درصد جايگاه‌ها، سوخت را با كيفيت استاندارد يورو 4 عرضه كند. تا فروردين سال 90 نيز 80 درصد جايگاه‌ها بايد سوخت خود را مطا‌بق استاندارد يورو‌ 4 عرضه كنند.
به گفته وي وزارت نفت تا مهر سال جاري مكلف به ارائه برنامه‌هاي خود تا سال 90 به ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت است.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت تأكيد كرد: خريد زمين جايگاه‌هاي جديد يا موجود و واگذاري آن‌ها به بخش خصوصي، واگذاري 90 درصدي جايگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي و تأمين انشعابات برق و گاز جايگاه‌ها به همراه تسهيلات بانكي براي بخش خصوصي تمهيدات پيش‌بيني شده قانون براي توسعه جايگاه‌هاي سوخت است.

* تشكيل كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي در كلان‌شهرها و تهران

رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با تأكيد بر اين كه در تمام كلا‌نشهرها بايد دفاتر الكترونيك راه‌اندازي شود تا پرداخت‌ها و كارهاي اداري مردم راحت‌تر و بدون ايجاد بار ترافيكي در شهرها انجام گيرد، تصريح كرد: در راستاي اجراي آئين‌نامه قانون حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت، كميته هماهنگي ساماندهي حمل و نقل عمومي در كلان‌شهرها و تهران تشكيل مي‌شود.
رويانيان ادامه داد: براي اجرايي شدن اين قانون و افزايش سهم حمل و نقل عمومي از 41 درصد فعلي به 75درصد حتما از كارشناسان شهرداري تهران و شهرداري‌هاي كلان‌شهرها به عنوان اعضاي كميته استفاده خواهيم كرد.
وي با بيان اين كه به زودي اعضاي اين كميته معرفي و اعلام خواهند شد، در رابطه با ميزان اعتبار دريافت شده توسط اين ستاد در سال جاري نيز گفت: از اعتبار ده هزار ميليارد توماني سال جاري تاكنون‌ 36درصد آن پرداخت شده است. وقتي 36 درصد از اعتبار در اختيار من قرار مي‌گيرد بنابراين من مجبورم 36 درصد حق شهرداري تهران يا ساير دستگاه‌ها را در اختيار آن‌ها قرار دهم. بدون شك براي اختصاص كل اعتبار نياز به حمايت داريم.
رويانيان يك باره با قطع اظهارات مذكور خطاب به خبرنگاران گفت: بنده امروز به عنوان رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با خبرنگاران سخن مي‌گويم بنابراين رسانه‌ها اظهاراتم را در قالب رئيس راهنمايي و رانندگي كشور منتشر نكنند كه فردا بگويند اين اظهارات چه ربطي به رئيس راهور دارد.
وي با بيان اين كه شايد بپرسيد علت پوشيدن اين لباس چيست، گفت: به من دستور داده‌اند كه با لباس شخصي در اين نشست حاضر نشوم. دكتر و مهندس هم نيستم. من همان سردار هستم و براي آن كه با نمادي در ميان جمع شما حاضر شوم با لباس پليس راهور ناجا حاضر شدم.

* علت طولاني شدن صف‌هاي بنزين را بعداً صحبت مي‌كنم

رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در توضيح وضعيت جايگاه‌هاي سوخت تصريح كرد: وقتي در سال 55 در كشور 117 پمپ بنزين براي 400 هزار خودرو و جمعيت 3 ميليون نفري تهران فعاليت مي‌كرد ولي حالا با توجه به تعطيلي 7 جايگاه 110 پمپ بنزين براي جمعيت 12ميليوني تهران داراي 3 ميليون خودرو و 4ميليون موتورسيكلت فعاليت مي‌كند، آيا عقلاني است كه وجود صف‌هاي پمپ بنزين را به گونه‌اي ديگر توجيه كرد؟
وي در پاسخ به اين پرسش كه صف‌هاي بنزين بعد از سهميه‌بندي سوخت اتفاق افتاده است، گفت: بحث سهميه‌بندي از سال گذشته در حال اجر‌است اما با چنين صف‌هايي مواجه نبوديم. ضمن آن كه طي يك سال اخير 400 هزار خودرو به شهر اضافه شده است مطمئناً سال ديگر وضعيت بدتر از اين هم مي‌شود اما چگونه است كه صف‌هاي بنزين و آثار سهميه‌بندي تنها در يك ماه و نيم گذشته به طرز وحشتناك خود را نشان داده است. حالا چه شده است بگذاريد پاسخ آن را زماني ديگر بدهيم.

* الزام كليه خودروهاي توليد داخل و‌ وارداتي به نصب ترمز ABS‌ از ابتداي سال‌ 88

رويانيان با بيان اين كه كليه خودروهاي سواري و غير سواري از ابتداي سال 88 بايد به ترمز ABS مجهز شوند، تصريح كرد: از اول ارديبهشت 88از تردد خودروهاي سواري و وانت‌بار بالاي 40 سال در كشور ـ به جز خودروهاي كلكسيوني آن هم بنا به تشخيص پليس ـ جلوگيري مي‌شود.
وي تأكيد كرد: از بهمن 88 نيز خودروهاي سواري بالاي 35 سال‌، وانت‌بارهاي بالاي‌ 30 سال‌، تاكسي بالاي 10سال‌، اتوبوس شهري بالاي 20سال و كاميون‌هاي بالاي 35 سال حق حركت ندارند.
به گفته وي، مسئوليت مديريت حمل و نقل بار و مسافر در شهرها و حومه طبق اين قانون به شهرداري‌ها واگذار شده است و وزارت كشور مكلف شده طرح خود را به ستاد ارائه كند تا بعد از تصويب به شهرداري‌ها ابلاغ شود.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در پاسخ به اين پرسش كه در سال 87 خروج خودروهاي فرسوده چگونه انجام مي شود، تصريح كرد: خروج خودروهاي فرسوده تا سال 90 از طريق ارائه تسهيلات انجام مي‌گيرد اما از آن به بعد بدون تسهيلات خواهد بود. در رابطه با سهم خروجي خودروهاي فرسوده در سال 87 و نحوه تسهيلات آن ستاد هفته آينده تصميم‌گيري خواهد كرد.

*بانك‌ها براي اعطاي تسهيلات با مشكل مواجه هستند

رويانيان در پاسخ به اين پرسش كه چرا شرايط اعطاي تسهيلات توسط بانك‌ها در رابطه با تعداد ضامنين سخت شده است، گفت: بانك‌ها در ارائه تسهيلات از نظر ريالي و ارزي مشكل پيدا كرده‌اند.يكي از اختلافاتي كه با بانك مركزي داريم بر سر تسهيلات كارخانه‌هاي توليد كننده مخزن و كيت گاز است. توليد مخزن و كيت توسط كارخانه‌هاي داخلي جزء افتخارات ماست اما كارخانه‌ها در رابطه با آن دچار مشكلند و بانك‌هاي عامل نيز با وجود ‌آن كه مكلف به ارائه تسهيلات به آنان است اما اين اقدام را انجام نمي‌دهند. اگر بانك مركزي همچنان به وظايف خود در اين رابطه عمل نكند حتماً به مراجع بالاي دولت موضوع را گزارش خواهيم كرد.
وي در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران در رابطه با اظهارات خودروسازان مبني بر اين كه سردار رويانيان در رابطه با نصب ABS بر روي خودروها با خودروسازان شوخي مي‌كند، گفت: ممكن است بر اساس اخلاق اسلامي زماني كه يكديگر را مي‌بينيم، شوخي كنيم اما در مواضع رسمي و در رسانه‌ها هيچ شوخي با كسي ندارم. من يك پليس هستم و ناپليس هم نمي‌شوم البته من كوچك‌تر از آن هستم كه كسي كاري انجام دهد.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت ادامه داد: به عنوان مثال مسئولان شهرداري از جنس ما بودند. ما با هم رفيق هستيم اما در كار بايد كار كنيم. با كسي هم دعوا نداريم حالا اگر كسي در شهرداري به ما اهانت مي‌كند مشكلي نيست. شهردار تهران به خوبي دغدغه‌هاي رويانيان و منطق وي را در رابطه با مشكلات مردم و شهر مي‌داند. مطمئن هستم كه شخص شهردار تهران به جنس حرف‌هاي رويانيان شناخت دارد.
رويانيان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اين كه مسئولان تبصره 13 در اجراي اهداف و مفاد اين تبصره طبق زمان‌هايي تعيين شده در آن موفق نبوده‌اند؛ چه تضميني نسبت به موفقيت شما وجود دارد، گفت: عملكرد تبصره 13 را هنوز رد نمي‌كنم. به اعتقاد من تبصره 13 موفق عمل كرده است اما آن چه كه باعث تضمين كار در ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت مي‌شود، همكاري دستگاه‌ها و بخش‌هاي مختلف است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در طول 30 سال گذشته چه ميزان از قانون اساسي اجرايي شده است. متأسفانه سيستم و ساختار اداري كشور به گونه‌اي است كه بايد يك نفر بيايد دعوا كند تا قوانين اجرا شود. هيچ كس به صورت خودكار به دنبال تعيين سهم و اجراي وظايف خود نيست.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در پاسخ به اين پرسش كه آيا مدارك و مستندات مورد نياز براي نمايندگان مجلس براي تحقيق و تفحص تبصره‌ 13 را آماده كرده است، گفت: هنوز اعلام رسمي در اين رابطه به بنده نشده است. روز گذشته نيز در مجلس تقريباً با تك تك نمايندگان حضوري صحبت كرده‌ام هيچ نماينده‌اي خواستار دريافت اسناد و مدارك و گزارشي از تبصره‌ 13 از بنده نشد.
رويانيان بار ديگر در پاسخ به تكرار سوال مذكور مبني بر اين كه آيا آمادگي تحقيق و تفحص از تبصره 13 را دارند، گفت: ما مخلص مجلس، مسئولان‌، خبرنگاران و رسانه‌ها هستيم. ما پاسخ مي‌دهيم چه برسد به تحقيق و تفحص. اگر پاسخ ندهيم كه نانمان قطع مي‌شود.حاضريم حتي به رسانه‌ها و شهرداري تهران نيز گزارش دهيم. من براي كساني كه سياسي برخودر مي‌كنند يا براي رسيدن به جايگاهي با نگاه‌هاي سياسي تخريب مي‌كنند، تأسف مي‌خورم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه تا ابتداي مهر چه تعداد جايگاه سوخت آماده مي‌شود، گفت: 6 جايگاه متعلق به وزارت نفت را تا مهر درست مي‌كنيم و سعي مي‌كنيم 2 تا 3 جايگاه جديد نيز احداث شود تا مشكل اتوبوس‌ها حل شود. براي رفع مشكل قطعي برق نيز هماهنگي‌هايي براي استفاده از ژنراتورهاي برق و استفاده‌هاي انشعاباتي به جايگاه‌ها انجام گرفته است.
رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در پاسخ به اين پرسش كه شما چه اصراري داريد كه به جاي محرابيان و هاشمي مسئولان اسبق ستاد تبصره‌ 13 نسبت به عملكرد اين ستاد پاسخگو باشيد، گفت: چه فرقي مي‌كند كه پاسخ را هر كسي بدهد. مهم اين است كه پاسخ منطقي و مستند طبق سوابق باشد. من نيز سوابق را بررسي سپس عدد و رقم را اعلام مي‌كنم. مگر من گفتم كه چرا درباره محرابيان حرف مي‌زنيد بنده گزارشم در رابطه با عملكرد تبصره‌ 13 بوده است نه ديگران.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا اتوبوس هاي معوقه سال 84 و 85 را جز سهيمه 86 اعلام مي‌كنيد،‌ گفت: معوقه‌اي در كار نيست. همه چيز طبق برنامه انجام مي‌شود. من نيز كارهايم را مستند انجام مي‌دهم. كار مسئولان تبصره 13 نيز به روش خودشان مستند بوده است.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن