تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814758197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جانشين فرمانده ناجا: پنج درصدجرايم ماموران ناجا مربوط به رشوه‌گيري مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جانشين فرمانده ناجا: پنج درصدجرايم ماموران ناجا مربوط به رشوه‌گيري مي‌شود
اجتماعي. داخلي . ناجا
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي در يك نشست خبري مفصل سه ساعته با اعلام اينكه ‪ ۷۷‬درصد از جرايم پرسنل ناجا مربوط به موضوعات داخلي است، گفت: ‪ ۲۳‬درصد از جرايم مربوط به موضوعات اجتماعي بوده كه پنج درصد آن مربوط به رشوگيري مي‌شود.

سرتيپ پاسدار حسين ذوالفقاري روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اين پنج درصد مربوط به كلانتريها و پاسگاهها بوده كه به دليل تماس اين واحدها با مردم است.

وي افزود: مجازات‌هايي از قبيل بازخريد، تنزيل درجه ،انتظار خدمت و محروميت از ترفيع درجه براي رشوه گيرندگان صادر مي‌شود.

سرتيپ پاسدار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مورد گفته بود كه سالانه كمتر از پنج درصد از پرسنل ناجا به دليل انجام تخلفات مختلف از نيروي انتظامي اخراج مي‌شوند.

**معرفي پنج درصد از خانمها به مراجع قضايي
ذوالفقاري گفت: كمتر از پنج درصد از خانمهايي كه توسط گشت ارشاد به مركز پليس انتقال داده شده‌اند به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي گفت: موضوع ارتقاي امنيت اجتماعي يك موضوع كاملا اجتماعي بوده و مانند ساير موارد اجتماعي درجريان است و هيچ گاه پايان نمي‌يابد.

ذوالفقاري ادامه داد: در حال حاضر در حال كارهاي تحقيقاتي در مورد اين طرح هستيم تا نارسايي‌ها در اين مورد رفع شود .

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به تفكيك موضوع امنيت اخلاقي از انتظامي به حوزه تخصصي گفت: ماموراني با دارا بودن ويژگيهاي خاص و پس از دريافت آموزشهاي لازم درادامه اين طرح بكارگيري خواهند شد.

ذوالفقاري افزود: عزم قوه قضاييه و ناجا بر اين است كه جديت بيشتري در برخورد با افرادي كه جرايمي از قبيل سرقت مسلحانه، سرقت به عنف و تحت پوشش ماموران، كيف قاپي، گروگانگيري، تجاوز به عنف، اوباشگري و ديگر جرايم خشن مرتكب شوند، داشته باشد.

وي از تشكيل شناسنامه و اطلاعات در مورد اين افراد خبر داد و گفت: بر اساس قانون در مواردي از قبيل تقابل در برابر ماموران و فرار از دست ماموران شليك را در دستور كار ماموران قرار داده‌ايم كه با رعايت قانون در برابر اين افراد ايستادگي شود.

وي در مورد برخورد با راننده‌هايي كه وضعيت پوششي نامناسب دارند گفت: با خودروهايي كه چهره رانندگان آنها با عكس گواهينامه هايشان تطابق ندارد از طريق كارهاي غيرانتظامي برخورد صورت مي‌گيرد.

***فراهم نمودن زمينه از سوي آموزش و پرورش براي ناجا
جانشين فرمانده ناجا گفت: آموزش و پرورش براي ناجا زمينه‌اي فراهم خواهد كرد تا پليس ضمن ارايه آموزش‌هاي لازم با افرادي كه در مسير مدارس ايجاد مزاحمت مي‌كنند برخورد صورت گيرد.

وي از تدوين طرح‌هاي انتظامي و ترافيكي ناجا همزمان با آغاز به كار مدارس خبر داد و گفت: ناجا به دنبال ايجاد امنيت، آسان‌سازي و روان‌سازي عبور و مرور دانش آموزان است.

***قتل روزانه شش نفر در ايران
ذوالفقاري از وقوع روزانه شش قتل در كشور خبر داد و گفت: نسبت به ساير كشورهاي جهان از نظر نرخ قتل در مكان ‪ ۵۰‬هستيم.

وي از مجموع مقتولين ‪ ۷۷‬درصد را مربوط به آقايان و مابقي را مربوط به خانمها اعلام كرد و افزود: ‪ ۳۰‬درصد از اين قتل‌ها توسط آشنايان و وابستگان مقتولان صورت گرفته است.

جانشين فرمانده ناجا نرخ قتل دركشور را ‪ ۲/۸‬در ‪ ۱۰۰‬هزار نفر اعلام كرد و گفت: استان ايلام با
‪ ۶/۸‬درصد بالاترين رقم قتل در كشور و استان خراسان جنوبي با ‪ /۰۰۵‬درصد پايين‌ترين نرخ قتل را در كشور دارند.

وي نرخ قتل را به ترتيب در سالهاي ‪ ۸۱‬را سه ، سال ‪ ۸۲‬را ‪، ۳/۱‬سال ‪ ۸۳‬را ‪ ،۳/۲‬سال ‪ ۸۴‬را
‪ ،۳/۵‬سال ‪ ۸۵‬را ‪ ۳/۲‬و سال ‪ ۸۶‬را ‪ ۲/۸‬در يكصد هزار نفر اعلام كرد.

ذوالفقاري موفقيت در كشف قتل را ‪ ۸۰‬درصد اعلام كرد و گفت: رتبه ‪ ۲۸‬در جهان را در كشف قتل به دست آورده ايم.

وي بيش از ‪ ۵۰‬درصد از قتلهاي واقع شده در كشور را بدون قصد قبلي اعلام كرد و گفت: ‪ ۲۶‬درصد از قتلها به وسيله سلاح‌هاي گرم ،‪ ۴۰‬درصد به وسيله سلاح هاي سرد، ‪ ۱۵‬درصد ضرب و جرح،‪ ۱۰‬درصد خفگي، ‪ ۵/۵‬درصد ساير موارد و ‪۳/۲‬ درصد علت قتلها نيز نامعلوم بوده است.

ذوالفقاري با اشاره به كاهش چهار درصدي وقوع قتل در سال جاري گفت كه ‪۴۰‬ درصد قتل‌ها به وسيله سلاح سرد به وقوع رسيده است .

وي از تشديد مجازات استفاده از سلاح‌هاي گرم در مجلس خبر داد و گفت:
متاسفانه قانون منع استفاده از سلاح‌هاي سرد به تصويب نرسيده است.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به كاهش هفت درصدي وقوع قتلها با انگيزه ناموسي و اخلاقي گفت: بيش از ‪ ۱۵‬درصد از قتلها را به دلايل موضوعات اخلاقي، ‪ ۳۱‬درصد نزاع و اختلافات قبلي، سه درصد سرقت، ‪ ۱۵‬درصد اختلاف خانوادگي، ‪۲۶‬ درصد نامعلوم و ‪ ۹‬درصد ساير موارد اتفاق افتاده است.

وي همچنين قتلهاي همراه با سرقت را با كاهش ‪ ۶۰‬درصدي و قتلهاي خانوادگي را نيز با كاهش ‪ ۲۰‬درصدي اعلام كرد .

ذوالفقاري گفت: ‪ ۴۸‬درصد از قتل‌هاي صورت گرفته را در شش استان فارس، خوزستان، استان تهران، تهران بزرگ، سيستان و بلوچستان و اصفهان بوده است.

***عملكرد ناجا در پنج ماهه ابتداي سال
جانشين فرمانده ناجا در تشريح عملكرد پنج ماهه ابتدايي سال گفت: در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد كاهش در سرقت داشته‌ايم .

وي همچنين در ساير موارد به كاهش ‪ ۳۴‬درصدي سرقت‌هاي مسلحانه، كاهش ‪۶۷‬ درصدي بانك، كاهش شش درصدي اتومبيل، كاهش هشت درصدي سرقت منزل، كاهش ‪۱۲‬ درصدي سرقت مغازه و كاهش شش درصدي آدم ربايي و گروگان‌گيري اشاره كرد و گفت به عكس در وقوع قتل دو درصد افزايش و در كشف مواد مخدر با ‪ ۲۵۰‬تن ‪۲۸‬ درصد افزايش در كشف را داشته ايم.

ذوالفقاري همچنين با اشاره به افزايش پنج درصدي در دستگيري افراد شرور گفت: سه درصد كاهش در دستگيريها با موضوعات اخلاقي، هشت درصد كاهش در متوفيان ناشي از تصادف و در كشف سرقت نسبت به وقوع ‪ ۸۵‬درصد افزايش را داشته ايم.

وي ‪ ۶۴‬درصد كل سرقت‌ها را به ترتيب در پنج استان تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوي، استان تهران و فارس اعلام كرد و گفت: بيش از ‪ ۷۳‬درصد از سرقت هاي خرد كشور نيز در استانهاي تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوي، استان تهران و فارس اتفاق افتاده است.

ذوالفقاري ‪ ۵۸‬درصد از آدم ربايي‌ها و گروگانگيري‌ها را در استانهاي سيستان و بلوچستان، كرمان و تهران بزرگ اعلام كرد و گفت: ‪ ۵۱‬درصد از سرقت هاي مسلحانه نيز در استان‌هاي فارس، كرمان و خوزستان روي داده است.

وي گفت: بيشترين كشفيات سلاح‌هاي گرم دراستانهاي فارس، خوزستان، لرستان، سيستان و بلوچستان، كرمان و آذربايجان غربي بوده است.

جانشين فرمانده ناجا ‪ ۴۶‬درصد از افراد شرور دستگير شده را مربوط به استانهاي كرمان، تهران بزرگ و فارس اعلام كرد و تصريح كرد : ‪ ۵۲‬درصد از اين افراد در ارتباط با مسائل اخلاقي و در شش استان كرمانشاه، تهران بزرگ، گيلان، خراسان رضوي، استان تهران و كرمان بوده است.

***افزايش كشف ‪ ۳۸۲‬درصدي در روان گردانها
ذوالفقاري با اشاره به افزايش كشف ‪ ۳۸۲‬درصدي روان گردانها گفت: همچنين در آمپول‌ها ‪ ۱۴۷‬درصد ، در شيشه ‪ ۲۳۱‬درصد، هرويين خاكستري ‪ ۱۱‬درصد، هرويين فشرده (كراك) ‪ ۱۱‬درصد افزايش كشفيات داشته ايم.

وي با اشاره به افزايش ‪ ۹۵‬درصدي عمليات ناجا در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر گفت: درگيري‌ها در اين ارتباط ‪ ۱۳‬درصد افزايش داشته است كه در نتيجه ‪ ۶۶‬درصد (‪ ۱۷۸‬نفر) تلفات قاچاقچيان بيشتر شده و ‪ ۴۷‬درصد از زخمي هاي آنها نيز افزايش داشته است .

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به كاهش ‪ ۳۰‬درصدي شهداي ناجا گفت: در سال جاري ‪ ۴۳‬درصد از دستگيرشدگان مرتبط با مواد مخدر كاهش داشته است.

وي همچنين به كاهش ‪ ۴۲‬درصدي پرونده‌هاي متشكله در ارتباط با قاچاق اشاره كرد و افزود: ‪ ۹۷‬درصد از دستگيرشدگان معتاد كاهش پيدا كرده است.

ذوالفقاري ‪ ۶۴‬درصد از مواد مخدر كشف شده را مربوط به استانهاي كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، هرمزگان، فارس و يزد اعلام كرد و اظهارداشت: ‪ ۴۵‬تن از ‪ ۲۵۰‬تن مواد مخدر كشف شده در كشور مربوط به استان كرمان است.
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 705]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن