تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813073230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«انتقاد‌ از سريال‌هاي ماورايي تلويزيون طبيعي است» گفت‌وگو با مدير شبكه‌ قرآن و معارف سيما: سازندگان سريال‌هاي مذهبي براي جذاب‌ شدن قصه‌هاي فرعي تعريف مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «انتقاد‌ از سريال‌هاي ماورايي تلويزيون طبيعي است» گفت‌وگو با مدير شبكه‌ قرآن و معارف سيما: سازندگان سريال‌هاي مذهبي براي جذاب‌ شدن قصه‌هاي فرعي تعريف مي‌كنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

مدير شبكه‌ي قرآن و معارف سيما گفت: در زمينه‌ي ساخت سريال‌هايي با موضوع ماورايي، هرسال همكاري حوزه‌هاي دانشگاهي و سيما افزايش مي‌يابد.

حسين ساري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: پرداخت همه‌ي اركان تلويزيون از جمله نمايش به موضوعات ماورايي هم كار لازم است و هم خطير. اين كار، ريسك بالايي دارد چراكه موضوعات ماورايي بايد در برنامه‌ها به گونه‌اي سازگار با معارف دين طرح شوند، علاوه بر آن حرف ضعيف و سستي درباره‌ي دين در آن‌ها گفته نشود.

وي در ادامه گفت: به نظر مي‌آيد سال به سال هم پرداخت به موضوعات ماورايي به بلوغ بيشتري مي‌رسد و هم همكاري بين حوزه‌ي معرفتي يعني حوزه‌هاي علمي و دانشگاهي با بخش فرم و توليد نزديك‌تر مي‌شود، چون هرسال شاهد همكاري تعداد بيشتر افرادي با سيما هستيم كه در حوزه‌هاي معرفتي فعاليت علمي بيشتري انجام داده‌اند.

ساري با اشاره به دلايل استقبال كارشناسان از ساخت سريال‌هايي با موضوعات ماورايي گفت: نياز رسانه به اين افراد به علت تخصصي‌بودن مقوله‌ي ماوراء، يكي از اين دلايل است. علاوه بر آن از زماني كه افراد علمي فعال در اين حوزه، دامنه‌ي اثرگذاري اين سريال‌ها را ديده‌اند به همكاري با صداوسيما تشويق شده‌اند.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما افزود: بايد اتصال انديشمنداني كه در زمينه‌ي مسايل ماورايي كار علمي كرده‌اند و حرف دين را به طور كارشناسي استخراج كرده‌اند با كساني كه در اين حوزه، كار رسانه‌اي انجام داده‌اند ادامه يابد. چراكه حضور كارشناسان مذهبي در سريال‌هايي با مسايل ماورايي و ديني، يكي از نقاط قوت آن‌هاست. بنابراين اين همكاري بهتر است توسعه يابد و از افراد زبده‌ در اين زمينه استفاده شود.

ساري اضافه كرد: بايد بپذيريم كه كار تلويزيون تصويرسازي است و اين‌كار در ايران، سخت است. از سويي ساخت اين گونه سريال‌ها نياز به كار كارشناسي بسيار مفصلي دارد، از طرف ديگر در اين زمينه همچنين نياز به تجربه‌اندوزي داريم. البته تجربه‌اي كه روي آن كار مفصل كارشناسي انجام شده باشد. اكنون نسبت به سال‌هاي قبل هم در فرم و هم محتوا تفاوت مشهودي مي‌بينيم كه اميدواريم در سال آينده نيز بهتر شود.

وي همچنين درباره‌ي انتقاداتي كه به سريال‌هاي ماورايي سيما طي اين سال‌ها شده است گفت: مسايل ماورايي، حوزه‌ي آراي مختلف است؛ يعني بايد بپذيريم كه در هر صورت اختلاف رأي وجود دارد و كماكان وجود خواهد داشت.

مدير شبكه‌ي قرآن و معارف سيما اضافه كرد: اساسا موضوعات انساني مثل يك فرمول رياضي نيست كه يك راهكار ويژه داشته باشد و نتيجه‌ي آن كاملا محتمل و مشخص باشد. به ويژه آن‌كه ابزار هنر و رسانه به آن افزوده مي‌شود. هنر بايد عواملي را به خدمت بگيرد تا مضمون را تصويرسازي كند. به عنوان نمونه سازندگان سريال‌هاي مذهبي مجبورند در كنار موضوع اصلي، قصه‌هاي فرعي زيادي را تعريف كنند تا سريال‌ جذاب‌تر شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن