تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805145360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي دولتي به بيش از 40 درصد مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي دولتي به بيش از 40 درصد مي رسد
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تا پايان برنامه چهارم توسعه ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاههاي‌دولتي در دوره تحصيلات تكميلي به بيش‌از 40 درصد مي‌رسد.

محمد مهدي زاهدي در جريان دور دوم سفر هيات دولت به استان مركزي در جمع اعضاي شوراي دانشگاه، مديران، اعضاي هيات علمي و كاركنان رسمي و پيماني دانشگاه اراك، يكي از برنامه‌هاي مهم وزارت علوم را ايجاد رشته‌هاي تحصيلي جديد ذكر كرد و افزود: به منظور ايجاد رشته‌هاي تحصيلي جديد 220 رشته علوم‌انساني در حال تدوين و راه اندازي است.

وي همچنين رسيدن به تعادل در افزايش ظرفيت دانشجويان دانشگاههاي جامع علمي – كاربردي و پيام‌نور در دوره‌هاي كارشناسي را از برنامه‌هاي مهم وزارت علوم اعلام و خاطرنشان كرد: همچنين ظرفيت دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در سطح دكتري و كارشناسي ارشد در سال 83 به ترتيب از هزار و 600 به 4 هزار دانشجوي دكتري و از 17 هزار دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد به 40 هزار نفر در سال جاري رسيده است.

وي ادامه داد: براساس اهداف پيش‌بيني شده تا پايان برنامه چهارم توسعه، بايد 30درصد جوانان 18 تا 24 سال زير پوشش دانشگاههاي كشور قرار مي‌گرفتند كه خوشبختانه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته با تحقق اين اهداف در سال جاري شمار دانشجويان دانشگاههاي كشور به بيش از 3 ميليون و 500 هزار نفر رسيده است.

دكتر زاهدي رسيدن به مقام اول علم و فناوري در حوزه آسياي جنوب شرقي و كشورهاي اسلامي را از اهداف مهم سند چشم‌انداز بيست ساله كشور عنوان كرد و گفت: خوشبختانه با برنامه‌ريزيهاي صورت گرفته در بخش علمي و پژوهشي تعداد مقالات آي اس آي از 3 هزار و 800 مقاله در سال 83 به بيش از 13 هزار عنوان در سال جاري خواهد رسيد و با اين روند قطعاً در 6 سال آينده شاهد دستيابي به مقام اول توليد علم در منطقه خواهيم بود.

وي با بيان اينكه بيش از 90 درصد اعضاي هيات علمي دانشگاههاي كشور داراي مدرك بالاتر از استادياري هستند تصريح كرد: جذب هيات علمي در دانشگاههاي كشور در مدت سه سال فعاليت دولت نهم افزايش چشمگيري داشته است، به طوري كه در حال حاضر به جز سهميه جذب 2هزار و 250 عضو هيات علمي در طول برنامه چهارم توسعه، مجوز جذب 3هزار و 500 عضو هيات علمي ديگر نيز كسب شده است كه به منظور توزيع استاندارد اين رقم در بين دانشگاههاي كشور نزديك به هزار و 600 نفر از سهميه مشخص شده به دانشگاههاي پيام نور اختصاص يافته است تا به سرانه استاندارد (يك عضو هيات علمي براي 250 دانشجو) برسد.

دكتر زاهدي با اشاره به رشد اعتبارات وزارت علوم از 470 ميليارد تومان در سال 84 به هزار و 230 ميليارد تومان در سال جاري اظهار داشت: اين ميزان رشد در بين وزارتخانه‌هاي كشور بي‌سابقه بوده و همين امر سبب توجه بيشتر به حل مشكلات كاركنان و دانشجويان دانشگاهها در بخش‌هاي مختلف علمي و رفاهي شده است.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري دستيابي به ثبت 14 هزار و 500 اختراع، تدوين پايگاه جامع مقالات جهان اسلام، تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه و افزايش اعتبارات مربوط به اين بخش به 5 هزار ميليارد تومان، افزايش تعداد انجمن‌هاي علمي دانشجويي به 2 هزار انجمن را از دستاوردهاي ديگر جامعه دانشگاهي كشور در سه سال فعاليت دولت نهم برشمرد.

وي با تاكيد بر ضرورت توجه بيشتر به تقويت مسائل فرهنگي در دانشگاههاي كشور بيان داشت: اگرچه براي رسيدن به دانشگاههاي تمدن ساز و مطابق انتظار به لحاظ فرهنگي بايد برنامه‌ريزي و تلاش بيشتري صورت گيرد ولي خوشبختانه وضعيت فرهنگي دانشگاههاي ما در مقايسه با محيط بيرون قابل قبول مي‌باشد و افزايش آمار مشاركت دانشجويان در برگزاري مراسم مذهبي و معنوي كاملاً گوياي اين مطلب خواهد بود.

رئيس دانشگاه اراك نيز در اين مراسم تصويب پروژه‌هاي عمراني طرح جامع دانشگاه اراك را از دستاوردهاي مهم سفر اول هيات دولت به استان ذكر كرد و گفت: موافقت با افزايش سرانه فضاي آموزشي دانشگاه به سرانه استاندارد ملي از تصميمات مهم در راستاي توسعه و بهبود فضاي فيزيكي دانشگاه بود.

دكتر ملك سليماني يكي از شاخصهاي مهم براي ارزيابي عملكرد اعضاي هيات علمي را ميزان مقالات ISI ارائه شده عنوان كرد و افزود: رشد 47 درصدي رتبه اعضاي هيات علمي دانشگاه نسبت به سال 83، رشد 1/29 درصدي ميزان مقالات و همچنين رشد 9/32 درصد تعداد مقالات ارائه شده در كنفرانس‌هاي ملي و بين‌المللي نشان دهنده ارتقاي سطح علمي دانشگاه در چند سال اخير است.

وي با اشاره به رشد 300 درصدي تعداد پايگاههاي الكترونيكي در سه سال اخير تصريح كرد:

پايگاههاي الكترونيكي از ابزارهاي مهم پژوهش براي دانشجويان دوره‌هاي كارشناسي و تحصيلات تكميلي و اعضاي هيات علمي است كه خوشبختانه در حال حاضر بيش از 12 هزار منبع و ژورنال مختلف در سايت‌هاي دانشگاه براي دسترسي به مقالات در حوزه‌هاي مختلف علمي قرار دارد.

دكتر ملك سليماني از عوامل مهم دستيابي به توسعه علمي و پژوهشي را افزايش فضاي آموزشي و علمي دانشگاه برشمرد و گفت: به منظور اجراي طرح جامع توسعه دانشگاه ميزان اعتبارات تخصيص يافته از سوي وزارت علوم از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده است و ميزان اعتبارات در بخش‌هاي جاري، عمراني، تحقيقات پژوهشي و دانشجويي به ترتيب 1/110، 146، 6/494، 1/171 درصد نسبت به سال 83 افزايش يافته است.

وي با اشاره به كسب رتبه نهم فرهنگي در بين دانشگاههاي كشور در سال 86 خاطرنشان كرد:

رشد 200 درصدي برگزاري مراسم‌هاي مذهبي، افزايش 708 درصد در تعداد اردوهاي دانشجويي، رشد 200 درصدي تعداد دوره‌هاي آموزشي براي گروههاي مختلف، افزايش 50 درصدي تعداد كانونهاي فرهنگي – هنري و افزايش 30 درصدي تعداد نشريات دانشجويي از اقدامات انجام شده در راستاي اختصاص اعتبارات و توجه ويژه به مباحث فرهنگي در سالهاي اخير است.

وي اضافه كرد: طرحهاي پژوهشي درون و بيرون دانشگاهي در حال اجرا نسبت به سال 83، به ميزان 375 و 101 درصد رشد داشته‌اند و مبلغ قراردادهاي مربوط به اين طرح‌ها نيز از ميزان افزايش 7/997 درصد برخوردار بوده‌اند.

وي با اشاره به افزايش 50 درصدي فضاي دانشگاه نسبت به سال 80 و اختصاص 190 هكتار از املاك مربوط به دانشگاه پرديس پس از پيگيري‌ها و مذاكرات انجام شده با نهادهاي مختلف اظهار داشت: در سال جاري مجموع مساحت پروژه‌هاي در دست اجرا و به بهربرداري رسيده به بيش از 90 هزار متر‌مربع خواهد رسيد كه از اين ميزان بيش از 50810 متر‌مربع شامل پروژه‌هاي بهره‌برداري شده است.

در پايان اين نشست برخي از اعضاي هيات علمي و كاركنان دانشگاه اراك به بيان مشكلات و خواست‌هاي خود پرداختند و وزير علوم نيز ضمن پاسخگويي به اظهارات آنان از اختصاص 300 ميليون يورو از سوي معاونت علمي و فنآوري براي رفع كمبودها و مشكلات در بخش خريد تجهيزات و امكانات موردنياز كارگاهي و آزمايشگاهي، وعده رئيس جمهوري در خصوص حل مشكلات مسكن كاركنان و اعضاي هيات علمي، تغيير شيوه گزينش و ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاهها بر اساس مصوبه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه مطابق آن محدويت تعيين فرصت 5 ساله براي تبديل وضعيت و ارتقاي اعضاي هيات علمي، رفع و واگذاري تصميم گيري در اين خصوص به هيات امناي هر دانشگاه خبر داد.

دكتر زاهدي در جريان سفر دو روزه اعضاي هيات دولت به استان ضمن بازديد از پروژه‌هاي عمراني دانشگاه اراك در سايت پرديس سردشت با جمعي از خانواده‌هاي شهداء و ايثارگران دانشگاه نيز بازديد كرد.




 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن