تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815309260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوارتزنگر در گفت‌وگو با اشپيگل: انتخاب سارا پيلين عجيب و غريب و فوق العاده بود بهتر بود اوباما، هيلاري كلينتون را انتخاب مي‌كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شوارتزنگر در گفت‌وگو با اشپيگل: انتخاب سارا پيلين عجيب و غريب و فوق العاده بود بهتر بود اوباما، هيلاري كلينتون را انتخاب مي‌كرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

آرنولد شوارتزنگر، فرماندار كاليفرنيا كه قرار بود در كنوانسيون ملي جمهوري‌خواهان سخنراني كند، در اين مراسم سخن نگفت. وي در مصاحبه‌اي با نشريه اشپيگل به بيان ديدگاه‌هايش در مورد اصول جديد محافظه‌كارانه‌ي جان مك كين و انتخاب سارا پيلين به عنوان معاون وي صحبت كرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن مصاحبه شوارتزنگر، فرماندار كاليفرنيا با اشپيگل به قرار ذيل است:

سوال: آقاي فرماندار، شما قرار بود در كنوانسيون ملي جمهوري‌خواهان سخنراني كنيد اما اين سخنراني لغو شد. يكي از وابستگان همسرتان به شوخي گفته است كه شما از جمهوري‌خواهان خسته شده‌ايد و به سمت دموكرات‌ها كشيده شده‌ايد. آيا واقعا اين گونه است؟

شوارتزنگر: اين يك تصور اشتباه است چون من هرگز دموكرات نخواهم شد. نه در اين دنيا و نه در دنياي ديگر!

سوال: آيا تاكنون از اوباما انتقاد كرده‌ايد؟

شوارتزنگر: در ابتدا بايد بگويم كه هرگز او را با اسم كوچك صدا نكرده‌ام چون هميشه معتقدم كه بايد افراد را با اسم فاميلي صدا كرد. به عنوان يك سياستمدار براي اوباما احترام قائل هستم. اما اگر ميان او و مك‌كين فردي را انتخاب كنم قطعا مك‌كين را برمي‌گزينم. اما اين بدان معنا نيست كه اوباما سياستمدار بدي است.

سوال: آيا سارا پيلين انتخاب درستي براي حضور در سمت معاونت مك كين بوده است؟

شوارتزنگر: قطعا نمي‌توانيد فردي را پيدا كنيد كه با تمامي نظرات شما موافق باشد اما زماني كه شنيدم سارا پيلين معاون مك‌كين شده است بسيار تعجب كردم. فكر مي‌كنم جو ليبرمن انتخاب بهتري بود. تيم پاولنتي نيز گزينه‌ي خوبي بود. بدون شك پاولنتي باهوش‌تر از همه است.

سوال: آيا سارا پيلين مي‌تواند حمايت‌هاي گسترده‌اي براي مك‌كين بدست آورد؟

سوال: اما به نظر مي‌آيد با توجه به پيشينه‌ي زندگي سارا پيلين او در خطر قرار دارد.

شوارتزنگر: سوء استفاده كنندگان به دنبال كشف مسائلي عليه او هستند. روزنامه‌نگاران در حال تحقيق در مورد زندگي گذشته او هستند، در كل پيشينه‌اش در زير ميكروسكوپ قرار دارد.

سوال: آيا مك كين نسبت به موضوع خطرات ناشي از انتخاب پيلين و تاثير آن در رقابتهاي انتخاباتي‌اش اطلاع نداشته است؟

شوارتزنگر: چه كسي در مورد همه چيز فكر مي‌كند؟ چه كسي همه موضوعات را بررسي مي‌كند؟ اين كه دختر پيلين باردار شده است مي‌توانست براي دختر من رخ بدهد! مي‌توانست براي هر دختري پيش بيايد! بنابراين چون پيلين هم اكنون در كانون توجهات قرار دارد اين موضوع مهم به شمار مي‌رود.

سوال: تاكنون در رقابت‌هاي انتخاباتي اكثر توجهات بر بيوگرافي دو كانديدا متمركز شده است تا مسائل سياسي و اقتصادي. آيا اين موضوع شما را رنج نمي‌دهد؟

شوارتزنگر: شخصا هميشه احساس كرده‌ام كه رقابت‌هاي سياسي به ندرت شامل مسائل اصلي و مهم بوده است. زماني كه شما از مردم در خيابان مي‌پرسيد چه سخنراني در كنوانسيون ملي جمهوري‌خواهان انجام شد، چيز خاصي به يادشان نمي‌آيد. مردم هميشه موضوعات جذاب برايشان مهم است. فكر نمي‌كنم مردم چيزي از سخنراني مك‌كين در كنوانسيون جمهوري‌خواهان يادشان باشد.

سوال: آيا اوباما در انتخاب بايدن به عنوان معاونش مرتكب اشتباه شده است؟ آيا او نبايد هيلاري كلينتون را انتخاب مي‌كرد؟

شوارتزنگر: فكر نمي‌كنم بتوانيم به اين انتخاب يك اشتباه بگوييم. اما فرموش نكنيم انتخاب هيلاري بهتر بود چون خود هيلاري شخصا از 18 ميليون راي برخوردار بود.

سوال: آيا در صورت انتخاب مك‌كين يا اوباما به عنوان رييس‌جمهور بعدي آمريكا فكر مي‌كنيد جايي در كابينه‌ي دولت بعدي داشته باشيد؟

شوارتزنگر: بله مي‌توانم تصور كنم اما تنها چيزي كه نمي‌توانم تصور كنم اين است كه چگونه ساكارامنتو را ترك كنم و اينكه چه كسي جانشين من شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 19 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن