تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813172573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيهاي پارالمپيك پكن ـ 2008 محمد ياري به مدال نقره رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازيهاي پارالمپيك پكن ـ 2008 محمد ياري به مدال نقره رسيد
علي محمد ياري ورزشكار كشورمان صبح ديروز در ماده پرتاب ديسك كلاس اف 56 57 به مدال نقره بازيهاي پارالمپيك پكن دست يافت .
در اين رقابت ها كه در ورزشگاه آشيانه پرنده شهر پكن برگزار مي شد محمد ياري با پرتاب ديسك به ميزان 39 39 متر به مدال نقره رسيد.
لئوناردو دياز از جاماييكا با پرتابي به ميزان 40 87 به مدال طلاي اين ماده دست پيدا كرد و تانتو كمپل از جاماييكا ديسك را 39 31 متر پرتاب كرد و در اين رده بندي سوم شد .
با دو مدال نقره اي كه نصيب ورزشكاران كشورمان شده است كاروان مهرعلوي ايران در رده بيست و سوم پارالمپيك جاي دارد.
جودوكاران وزن هاي 73 ـ و 81 ـ كيلوگرم به گروه بازندگان رفتند
نمايندگان جودو ايران در اوزان 73 ـ و 81 ـ كيلوگرم با شكست برابر حريفانشان راهي گروه بازندگان شدند .
در وزن 73 ـ كيلوگرم يونس پورعباس در گام نخست « رانو پلتوني ني » از فنلاند را ضربه فني كرد . وي در ادامه در مصاف با « گابريل راميرز » از آرژانتين در وقت اضافه باخت و راهي گروه بازندگان شد.
در مسابقات وزن 81 ـ كيلوگرم سيد امير نتاج در مرحله نخست برابر « سرير ژونات » از فرانسه ضربه فني شد و به گروه بازندگان رفت . نتاج در گروه بازندگان « گابور رنسي » از مجارستان را 2 بر يك شكست داد .
نخستين پيروزي ايران در فوتبال پارالمپيك
تيم فوتبال هفت نفره كشورمان نخستين ديدار خود در مسابقات پارالمپيك 2008 پكن را با پيروزي مقابل ايرلند به پايان رساند .
تيم ملي فوتبال هفت نفره كشورمان ديروز در نخستين ديدار خود در سيزدهمين دوره مسباقات پارالمپيك با نتيجه 4 بر2 شكست را به تيم ملي ايرلند تحميل كرد.
عبدالرضا كريم زاده (3 گل ) و رسول آتش افروزگل هاي پيروزي بخش ايران در ديدار امروز به ثمر رساندند .
تيم ملي فوتبال هفت نفره كشورمان براي برگزاري دومين ديدار خود در پيكارهاي پارالمپيك 2008 پكن روز چهارشنبه (فردا) به مصاف تيم ملي انگلستان مي رود.
ملي پوشان بسكتبال با ويلچر مقابل سوئد به برتري دست يافتند

تيم ملي بسكتبال با ويلچر ايران با شكست سوئد به دومين پيروزي خود در مسابقات پارالمپيك 2008 پكن دست يافت .
ملي پوشان بسكتبال با ويلچر كشورمان كه ديروز براي برگزاري دومين ديدار خود در سيزدهمين دوره بازيهاي پارالمپيك مقابل سوئد صف آرايي كرده بودند با نتيجه 92 بر66 موفق به شكست اين تيم شدند .
نمايندگان كشورمان روز گذشته نيز با نتيجه 73 بر 62 برتيم آفريقاي جنوبي غلبه كرده بودند .
رقابت هاي پارالمپيك پكن با تيم هاي آفريقاي جنوبي آلمان كانادا سوئد و ژاپن A تيم ملي بسكتبال با ويلچر ايران در گروه همگروه است . اين تيم فردا به مصاف ژاپن مي رود.
اولين مدال طلا در تاريخ پارالمپيك عربستان
نماينده دووميداني عربستان موفق شد نخستين مدال طلاي تاريخ پارالمپيك را براي كشورش كسب كند.
اوساما الشنقيتي در رشته دووميداني ماده پرش سه گام موفق شد ضمن شكستن ركورد اين ماده در جهان ( پانزده متر و سي و هفت سانتي متر) براي اولين در تاريخ ورزش عربستان مدال طلاي پارالمپيك را به دست آورد.
سخنان اوساما در تمام روزنامه ها و وب سايت هاي ورزشي جهان بازتاب داشت .
وي گفت : هيچ تاكتيكي براي اين قهرماني نداشتم . چند سال پيش فقط يك تماشاگر دووميداني بودم ; ولي يك دوست خوب از من خواست تا نشان دهم معلوليت نمي تواند مرا از زندگي محروم كند.
اوساما تاكيد كرد : دوستم با من به چين آمده و قبل از پرش از من خواست اين مسئله را به تمام دنيا ثابت كنم اكنون كوهي از غرور هستم و به خاطر همه چيز از اين دوست ممنونم .
بين ورزشكاران سالم و معلول تبعيض قائل نشده ايم
رئيس سازمان تربيت بدني وجود هرگونه تبعيض و تفاوت بين ورزشكاران سالم و معلول كشورمان را رد كرد.
محمد علي آبادي پس از عنوان نايب قهرماني سعيد رحمتي و چهارمي رضا گل محمدي در مسابقات جودو پارالمپيك اظهارداشت : من در سالن برگزاري مسابقات جودو حضور داشتم و از نزديك شاهد مبارزه نمايندگان كشورمان بودم .عملكرد سعيد رحمتي و رضا گل محمدي و دست يابي آنها به مدال نقره و عنوان چهارمي اين رقابت ها بسيار ارزشمند و حتي فراتر از حد انتظار بود.
وي در ادامه با اشاره به ديدار تيم ملي واليبال نشسته مقابل برزيل تصريح كرد : اين بازي را هم از نزديك ديدم . بايد بگويم ملي پوشان واليبال نشسته ايران توانايي آن را دارند تا براي پنجمين بار به عنوان قهرماني مسابقات پارالمپيك دست يابند.

رئيس سازمان تربيت بدني در پاسخ به اين سئوال كه چرا مسئولان ورزش كشور بين ورزشكاران سالم و معلول تفاوت قائل مي شوند اظهارداشت : به جرات مي گويم طي 3 سال گذشته همپاي ورزش افراد سالم براي ورزش معلولان فعاليت كردم و حتي در زمينه زير ساخت ها و امكانات ورزشي همواره ورزشكاران معلول را مد نظر قرار داده ايم .
وي همچنين به وعده خود در مورد مدال آوران پارالمپيك 2008 پكن اشاره و تصريح كرد : همان طور كه از قبل وعده داده بودم به ورزشكاراني كه در جريان مسابقات پارالمپيك موفق به كسب مدال شوند هداياي نقدي اهدا مي شود. اين هدايا در پاي سكو تقديم مدال آوران مي شود ضمن اينكه پاداش آنها به قوت خود باقي خواهد ماند.
رئيس سازمان تربيت بدني در خاتمه تاكيد كرد : اميدوارم كاروان پارالمپيك ايران در سيزدهمين دوره اين مسابقات به نتايج مطلوبي دست يابد. البته در اين راه به دعاي خير مردم نياز داريم .
تيم ملي واليبال نشسته ايران بر برزيل غلبه كرد
دومين ديدار تيم ملي واليبال نشسته كشورمان در مسابقات پارالمپيك 2008 پكن با پيروزي مقابل برزيل همراه بود .
ديدار تيم هاي ملي واليبال نشسته ايران و برزيل با نتيجه 3 برصفر به سود ملي پوشان كشورمان به پايان رسيد . در اين بازي مردان واليبال نشسته كشورمان كه از حمايت تماشاگران ايراني حاضر در سالن بهره مند بودند در سه گيم پياپي و با نتايج (25 بر 9 ) (25 بر 11 ) و (25 بر 8 ) حريف خود را از پيش رو برداشتند .
تيم ملي واليبال نشسته ايران امروز سومين ديدار خود در سيزدهمين دوره مسابقات پارالمپيك را مقابل مصربرگزار مي كند.
تيم ملي واليبال نشسته كشورمان در ديدار اول خود با ژاپن به برتري 3 برصفر (25 بر7 25 بر7 و25 بر5 ) دست يافت .
جليل ايمري رضا پيدايش محمدرضا رحيمي محمد خالقي داوود عليپوريان عيسي زيراهي محمد حسيني فر مهدي حميد زاده و ناصر حسن پور تركيب تيم ملي واليبال نشسته ايران را در مسابقات پارالمپيك پكن تشكيل مي دهند.
عاكف يازدهم شد
نيره عاكف تيرانداز پارالمپيكي كشورمان در كلاس پي 2 تپانچه بادي 10 متر با قرار گرفتن در رده يازدهم از صعود به دور بعدي اين مسابقات بازماند.
رقابت هاي تپانچه بادي 10 متر كلاس پي 2 صبح ديروز در سالن تيراندازي پكن برگزار شد و عاكف با كسب 360 امتياز در رده يازدهم رقابت ها ايستاد.
در اين ماده هايان لين از چين با 374 امتياز در رده نخست ايستاد كيونگ مون از كره با همين امتياز دوم شد و آناستازيا پانته ليوا از روسيه با 369 امتياز در رده سوم قرار گرفت .
پيش از اين بهمن كريمي و رمضان صالح نژاد ديگر تيراندازان كشورمان از صعود از دور مقدماتي اين رقابت ها بازمانده بودند.
خزايي مقابل نماينده اردن به برتري رسيد
موفق شد مقابل حريف اردني خود به برتري دست يابد . B نماينده تنيس روي ميز كشورمان در كلاس 2 1 گروه
نرگس خزايي كه در نخستين ديدار خود به « ايزابلا لافايه » فرانسوي با نتيجه 3 بريك باخته بود روز گذشته با همين نتيجه « ماها برگوتي » از اردن را شكست داد.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن