تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815700092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون بانك مركزي خبر داد احياي مجدد شوراي پول و اعتبار در آخرين اصلاحات بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: معاون بانك مركزي خبر داد احياي مجدد شوراي پول و اعتبار در آخرين اصلاحات بانكي
معاون اقتصادي بانك مركزي از اجراي اصلاحات مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها خبر داد و گفت: با اجراي اين برنامه شوراي پول و اعتبار مجددا احيا شده و جرايم ديركرد مجددا برقرار مي شود.
«رامين پاشايي فام»، در جمع خبرنگاران از نهايي شدن برنامه اصلاحات مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها خبر داد و تصريح كرد: اين برنامه از يك واقعيت اقتصادي نشأت گرفته و به دو مشكل اساسي اقتصادي در حوزه پولي پاسخ مي دهد.
پاشايي فام مشكلات اساسي اقتصادي در حوزه پولي در شرايط كنوني را رشد فزاينده نقدينگي و تورم متاثر از آن و كمبود نقدينگي (سرمايه در گردش) واحدهاي توليدي اعلام كرد.
معاون اقتصادي بانك مركزي گفت: نقدينگي بالا در سطح كلان و سرمايه در گردش پايين به عنوان يك معما باعث شد تا اصلاحات مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها مورد توجه قرار گيرد.
معاون اقتصادي بانك مركزي ادامه داد: با سازوكارهاي موجود بانك مركزي و وزارت اقتصاد برنامه اصلاحات مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها در سه بخش لزوم اصلاح مديريتي و اصلاح ساختار بانكي، تعريف رابطه دولت با بانك مركزي و اصلاحات و تسويه مالي ارائه كرد.
به گزارش برنا وي لزوم اصلاح مديريتي و ساختاري سيستم بانكي را شامل تقويت منابع و ساماندهي مصارف بانك ها، تقويت مديريت و نظارت عاليه مديران ارشد بانك در شعب بانك ها و برنامه ريزي لازم براي تجهيز منابع متناسب با مصرف منابع ذكر كرد.
به گفته پاشايي فام در تعريف رابطه دولت با بانك مركزي احياي شوراي پول و اعتبار حداقل با تركيب قبلي، نظارت بانك مركزي بر عزل و نصب مديران عامل و هيات مديره بانك ها و عدم تصميم گيري در خصوص مسايل بانكي غير از مسايل بانك مركزي مورد اشاره قرار گرفت.
پاشايي فام وصول مطالبات معوق بانكي را ديگر برنامه هاي مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها اعلام كرد و گفت: ليست اولويت بخشي بدهكاران معوق استخراج شده و براي هر يك از آنها سازوكاري جهت پرداخت بدهي ها پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: در اين ارتباط كميته مشتركي ميان بانك مركزي، وزارت اقتصادي و بانك عامل تشكيل مي شود.
معاون اقتصادي بانك مركزي بر برقراري مجدد جرايم ديركرد و اعلام زمان مشخص براي بخشش جرايم به عنوان بخش ديگري از اين برنامه تاكيد كرد.
وي با اشاره به افزايش سرمايه بانك ها به صورت ارزي و ريالي براي تامين طرح هاي نيمه تمام بزرگ و سرمايه در گردش اين طرح ها در قالب خط اعتباري گفت: براي اين منظور كميته مشترك مركب از بانك مركزي و بانك ها تشكيل شده و بر اساس شاخص هاي ارزيابي مشترك اين كميته در مرحله اول، از هر بانك 100طرح نيمه تمام براي تامين مالي تعيين مي شود.
پاشايي فام از بررسي عملكرد بنگاه هاي زودبازده اقتصادي در بانك مركزي در سه سر فصل خبر داد و افزود: اولين گزارش صرفا متكي بر آمار بوده و به صورت برون سپاري تهيه شده است.
معاون اقتصادي بانك مركزي گفت: در اين گزارش 22درصد طرح هايي كه مورد بازديد قرار گرفتند مصداق ندارند و از نظر مبلغي نيز انحراف 4درصدي را دارند.
وي با اشاره به گزارش دوم تصريح كرد: بخش دوم شامل گزارش نظارتي بانك مركزي مي شد كه وارد بخشي از نمونه فوق شده و بررسي آنها آغاز شده است.
پاشايي فام ادامه داد: اين گزارش به بررسي نحوه هزينه شدن اعتبارات پرداخت شده مي پردازد كه بر اساس آن مشخص شد توزيع اعتبارات در استان ها به طور ميانگين داراي 40درصد انحراف بوده است.
وي گفت: بانك مركزي گزارش توجيهي طرحي را تاييد مي كند كه بانك ها تا خاتمه پروژه به همكاري با طرح مي پردازند.
پاشايي فام خاطرنشان كرد: البته در بانك مركزي اين فرآيند اصلاح شد؛ به نحوي كه وزارت اقتصاد با تقويت بعد نظارتي در اركان اعتباري بانك، معرفي كارگروه ها و مسئوليت رسيدگي به طرح را عهده دار خواهد بود.
وي گفت: اما پاسخگويي به توجيه طرح زودبازده كماكان به عهده بانك مركزي خواهد بود.
معاون وزير اقتصاد نيز در اين جلسه با اعلام ابلاغ و اجرايي شدن پيش نويس آيين نامه شوراي عالي مبارزه با پولشويي طي هفته آينده گفت: در چند روز آينده يك تيم براي بررسي آخرين دستاوردهاي نظام مبارزه با پولشويي به كشورهاي مختلف اعزام مي شود.
«حميد پورمحمدي» -معاون امور بانك، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي - درخصوص اصلاحات مديريتي، عملياتي و مالي بانك ها گفت: اين اصلاحات حاكي از گشايش فعاليت ها در حوزه هاي مختلف اقتصادي است.
پورمحمدي با اشاره به شوراي مبارزه با پولشويي و دبيرخانه آن گفت: آيين نامه ها و پيش نويس هاي لازم براي اين كار تهيه شده و از هفته آينده دومين جلسه شوراي عالي پولشويي تشكيل مي شود كه آيين نامه هاي مربوطه تصويب خواهد شد.
وي گفت: با اينكه قانون پولشويي اخيرا ابلاغ و تصويب شده است؛ اما امور مربوط به آن از گذشته راه اندازي و اجرايي شده است.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن