تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815364526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا مردم مراقب كلاهبرداري از طريق ارسال پيامك باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا مردم مراقب كلاهبرداري از طريق ارسال پيامك باشند
رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با هشدار به مردم گفت: ارسال پيام كوتاه از طريق تلفن همراه به افراد مختلف و اعلام برنده شدن در قرعه كشي يا موارد ديگر حيله اي است كه كلاهبرداران به آن براي فريب مردم روي آورده اند.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا ، سرهنگ عبدالله قاسمي افزود: اين افراد با ارسال پيامك به تلفن همراه شهروندان از آنها مي خواهند براي دريافت جوايز مبالغي به يك شماره حساب واريز كنند، بنابراين شهروندان بايد نهايت دقت را در برخورد با چنين مواردي بكار گيرند.
وي تصريح كرد: با توجه به گزارشات رسيده در خصوص رد و بدل شدن پيامك هاي كوتاه با اين مظنون ، كارآگاهان پليس تحقيقات خود را آغاز كرده و مشخص شد عده اي با ارسال پيامك براي شهروندان عنوان كرده كه صاحب شماره برنده يك عدد سيم كارت و يك گوشي تلفن همراه شده و براي دريافت جوايز بايد مشخصات فردي خود را اعلام كنند.
سرهنگ قاسمي اظهار داشت: بعد از ارسال اين نوع پيامك ها، پيام ديگري كه در آن عنوان شده براي دريافت اين جوايز از طريق پست سفارشي بايد مبلغي را به شماره حساب اعلام شده واريز كنند براي افراد مورد نظر ارسال مي كردند.
به گفته وي، هر چند با هوشياري شهروندان و اقدام سريع پليس آگاهي در بررسي موضوع كلاهبرداران به هدف خود در اخاذي از شهروندان نرسيدند ولي احتمال اينكه مجرمان ديگري بخواهند با اين شيوه در نقاط ديگر كشور كلاهبرداري كنند وجود دارد.
وي تاكيد كرد: همين موضوع لزوم توجه شهروندان به هشدارهاي پليس را افزايش مي دهد بنابراين شهروندان در هنگام برخورد با اين چنين پيام هايي حتي در صورتي كه به نام شركت ها و مراكز معتبر فرستاده شده نيز بايد موضوع را به دقت پيگيري كرده و تا زمان حصول اطمينان از درست و قانوني بودن آن از پرداخت هر گونه وجه نقد به حساب هاي اعلام شده خودداري كنند.
رييس اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا يادآور شد: هم اكنون در بحث جرائم كلاهبرداري با دو موضوع عمده مواجه هستيم ، با توجه به پيشرفت روزافزون تكنولوژي و استفاده گسترده شهروندان از وسايل ارتباط جمعي و مراجعه به سايت هاي اينترنتي براي امور مختلف برخي كلاهبرداران حرفه ايي و سابقه دار با تغيير رويكرد خود به شيوه هاي جديد متوسل شده اند.
وي خاطر نشان كرد: اين افراد با استفاده از تبليغات در اينترنت يا مواردي نظير آنچه گفته شد قصد دارند بدون كمترين ميزان مواجهه با طمعه هاي خود به فريب افراد و كلاهبرداري بپردازند.
سرهنگ قاسمي گفت: مورد ديگر كلاهبرداري سوء استفاده از حسن نيت شهروندان در انجام امور خيريه است كه برخي كلاهبرداران را به صرافت انداخته با جعل عناوين و مدارك و استفاده از احساسات شهروندان به بهانه هاي مختلف از آنها كلاهبرداري كنند.
وي افزود: مسلما علاوه بر توجه شهروندان به هشدارهاي پليس كه همواره از طريق رسانه هاي مختلف به آنها گوشزد مي شود دقت و هوشياري در هنگام برخورد با چنين پيشنهاداتي و گزارش سريع موارد مشكوك به پليس آگاهي محل سكونت نقش قابل توجهي در كاهش آمار وقوع اين قبيل كلاهبرداريها ايفا خواهد كرد.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن