تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815418259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

الاهرام : چرا جهانيان از امريكا نفرت دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: الاهرام : چرا جهانيان از امريكا نفرت دارند؟
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/18

پايگاه اينترنتي روزنامه الاهرام در مقاله اي به قلم سعيد اللاوندي با عنوان " در سالروز حادثه 11 سپتامبر : انتحار سياست امريكايي " نوشت : توماس فريدمن نويسنده امريكايي شوخي نكرده است وقتي اندكي پس از حوادث يازده سپتامبر نوشت چرا دنياي اسلام از امريكا تنفردارد؟ اما امروز اين سوال دامنه گسترده تري به خود گرفته است و بايد پرسيد چرا دنيا از امريكا تنفر دارد؟
حقيقت اين است كه جرج بوش رئيس جمهور امريكا با سياستهايش كه ويراني و خرابي در مناطق مختلف جهان به بار اورده است ؛ توانست كلمه زشت را مترادف شخص امريكايي كند. اگر گفته شود شخصي زشت است مقصود از ان شخص امريكايي است .
تاريخ امريكا نشان مي دهد دولت بوش ناموفقترين دولت بوده وبيشترين ننگ و عار را براي ملتش به ارمغان اورده است و استراتژي مبارزه با تروريسم كه همه سياستهاي داخلي و خارجي امريكا براساس ان پايه ريزي شده است و موتور حركت دراين يا ان منطقه از جهان است ؛ درهاي جهنم را باز كرد و به تعبير ژاك شيراك رئيس جمهور سابق فرانسه اين سياست دنيا را امن تر نكرده است .
در ادامه مقاله امده است زماني كه خشونت اغاز شد و دنيا سرشار از حوادث قتل و ترور شد ، هزاران نفر در عراق ، فلسطين ، لبنان پاكستان ، اندونزي و قفقاز قرباني شدند و اين عصر و زمانه ، زمانه هرج و مرج خواه سازنده و خواه ويرانگر نام گرفت چنين نامگذاريهايي فقط براي زيباسازي چهره زشت است .
در ادامه اين مقاله با اشاره به جنايات بوش در عراق و حمله به اين كشور به بهانه هاي واهي و برقراري دمكراسي در خاروميانه و حمايت از حقوق بشر و جنايات ان در افغانستان با كشتار غير نظاميان ،امده است بوش 8 سال با معيارهاي دوگانه برجهان حكومت كرد و از ياد برد كه ملتها فراموش نمي كنند و در قبال اين سياستها سكوت نخواهند كرد و لحظه محاكمه قطعا فراخواهد رسيد.
ونسنت بوجليوس دادستان كل سابق امريكا ادعا كرده است ادله محكمي ارائه خواهد كرد كه مي توان براساس ان جرج دبليو بوش را به عنوان جنايتكار جنگي محاكمه كرد.
در بخش ديگري از اين مقاله با اشاره به اينكه شماري از حكام همسو باسياست هاي بوش محبوبيت خود را در كشورهاي خود از دست داده و سقوط كرده اند كساني مانند توني بلر در انگليس ، خوزه ماريا ازنار در اسپانيا و اخيرا پرويز مشرف در پاكستان امده است بدون ترديد حماقت دولت بوش سبب شد فضاي جنگ سرد بار ديگر در اذهان زنده شود هنگامي كه از گرجستان در جنگ بر ضد روسيه حمايت كرد.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن