تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812871781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي شاهرودي: توجه و كمك به زندانيان مالي نيازمند از كارهاي پسنديده درماه رمضان است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: هاشمي شاهرودي: توجه و كمك به زندانيان مالي نيازمند از كارهاي پسنديده درماه رمضان است
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/18
رئيس قوه قضائيه در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان، توجه و كمك به زندانيان مالي نيازمند را يكي از كارهاي پسنديده در اين ماه دانست.
آيت ا... هاشمي شاهرودي گفت: سنت حسنه جشن گلريزان كه در ماه رمضان برگزار مي شود فرصت بسيار مناسبي براي توجه به زندانيان نيازمند است.
وي تأكيد كرد: برگزاري جشن گلريزان كار بسيار خداپسندانه اي است كه با توجه و عنايت ويژه اي كه همه ساله مقام معظم رهبري به آن دارند مي تواند كمك بسيار مؤثري براي حل و فصل مشكلات زندانيان باشد.
رئيس قوه قضائيه خواستار تشكيل جلسات و كارگروهي مشخص براي حل و فصل مشكل زندانيان مديون مالي و ارائه گزارش اين جلسات شد.
آيت ا... هاشمي شاهرودي در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره يوم ا... 17 شهريور بر لزوم توجه به حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي و زنده نگهداشتن ياد و خاطره حماسه آفريني هاي مردم در صحنه هاي مختلف انقلاب تأكيد كرد.
در ادامه جلسه امروز مسئولان عالي قضايي مواد ديگري از مبحث دوم جرائم عليه ميراث فرهنگي مورد بحث قرار گرفت.
به موجب ماده چهار اين قانون هر گونه اقدام به خارج كردن غيرمجاز آثار تاريخي ، فرهنگي از كشور هر چند به خارج كردن آن نينجامد قاچاق محسوب مي شود و مرتكب علاوه بر ضبط آثار به حبس از شش ماه تا دو سال و پرداخت جزاي نقدي معادل دو تا پنج برابر قيمت اموال موضوع قاچاق محكوم خواهد شد.
همچنين بر اساس ماده 5 اين قانون هر گونه حفاري يا كاوش غيرمجاز به قصد به دست آوردن اموال فرهنگي تاريخي مستوجب حبس از 91 روز تا دو سال و پرداخت ده تا سي ميليون ريال جزاي نقدي و ضبط اشياي مكشوفه و آلات و ادوات حفاري يا كاوش خواهد بود.
چنانچه حفاري يا كاوش در اماكن و محوطه هاي فرهنگي تاريخي مذهبي كه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است صورت گيرد مرتكب به حداكثر مجازات هاي مقرر محكوم خواهد شد.
كد : 0001/10107
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن