تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814661245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رگبار بركناري مديران گره گشاي كمبود آب و برق نيست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رگبار بركناري مديران گره گشاي كمبود آب و برق نيست


سرمايه، منظر ويسي: روز گذشته رسول زرگر معاون وزير نيرو در امور آب جاي خود را به محمدرضا عطارزاده داد كه پيش از اين مديرعامل شركت مادر تخصصي ساتكاب بود.در اين ميان برخي از كارشناسان پيش بيني مي كنند كاهش شدت گرما و آغاز فصل پاييز و شروع بارندگي هاي فصلي خود به خود موجب بهبود اوضاع موجود خواهد شد. در عين حال رسول زرگر معاون اسبق وزير نيرو در امور آب در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود از كاهش شديد منابع آبي و كمبود آن در ماه هاي مهر، آبان و آذر خبر داد و اظهار اميدواري كرد با تغييرات مديريتي كه لحاظ مي شود بخش اعظمي از اين كمبود ها به وسيله مديران جديد برطرف شود.

بروز خشكسالي، نبود منابع آب در بسياري از روستاها و شهرستان هاي كشور، عدم سرمايه گذاري داخلي و خارجي در بخش مديريت و مهار آب هاي كشور، قطع گسترده برق در تمام حوزه هاي مصرفي، تحريم ها، بدهي هاي وزارت نيرو به پيمانكاران بخش آب و برق، كاهش ساعات كاري بانك ها و كاهش توليدات بخش هاي صنعتي و كشاورزي همه و همه موجبات نگراني و نارضايتي مردم، نمايندگان ، مسوولان و ائمه جمعه را فراهم كرد تا حدي كه چندي پيش شايعاتي مبني بر بركناري و استيضاح وزير نيرو شنيده شد وحتي بيش از 15 نفر از نمايندگان متفرقه مجلس شوراي اسلامي براي تقاضاي استيضاح وي امضا جمع كرده بودند.
اما در نهايت در حالي كه همگان بر اين تصور بودند كه سيد پرويز فتاح وزير نيرو به عنوان مسوول اصلي ضعف مديريت آب و برق كشور جاي خود را به كسي ديگر خواهد داد، وزير نيرو تن به جابه جايي در سطوح معاونت هاي آب و برق خود داد كه از آن جمله نيز مي توان به بركناري محمد احمديان معاون سابق وزير نيرو در امور برق و انرژي اشاره كرد كه طي دو هفته گذشته از سمت خود بركنار شد.
همچنين خبرنگار «سرمايه» از منابع مطلع وزارت نيرو اطلاع كسب كرده كه عبدالقاسم شمس مظفري عضو هيات مديره شركت توسعه منابع آب و نيرو جاي عباس علي آبادي كه پيش از اين مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيرو بود و هم اكنون معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي است را خواهد گرفت.
اما در عين حال بسياري از نمايندگان مجلس اين جابه جايي ها را به نفع مردم نمي دانند و معتقدند گرچه مديران عوض مي شوند اما متاسفانه اين مشكلات است كه پا برجا مي ماند.
جلاليان عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت وگو با «سرمايه» درخصوص جابه جايي هايي كه در حال حاضر در وزراتخانه در حال شكل گرفتن است، گفت: «با تغييرات مديريتي هيچگاه نمي توان مشكلات پيشين را برطرف كرد.»
وي مي افزايد: «با تغييرات مديران قديمي و جايگزيني مديران جديد چند وقت طول مي كشد تا مديران جديد بر امور كار مسلط شوند.»
در عين حال زمستان سال گذشته كه افت شديد گاز در سراسر خط لوله كشور به وجود آمده بود، دولت براي جلوگيري از قطع گاز مصرفي منازل اقدام به قطع گاز صنايع كرد و وزارت نيرو نيز در پي يك اقدام غير كارشناسي بخش عمده اي از ذخاير آب پشت سدها را رها كرد تا از طريق آن بتواند كمبود برق نيروگاه هاي حرارتي را توسط نيروگاه هاي برقي جبران سازد.
اما اين در حالي بود كه سازمان هواشناسي هشدارهاي لازم را در خصوص در پيش بودن خشكسالي و كمبود ميزان بارندگي نسبت به سال هاي گذشته داده بود و پيش بيني مي شد در تابستان 87 كشور با كمبود آب و توليد برق مواجه شود.
نتيجه اين عملكرد غيركارشناسي خارج شدن بخش عمده اي از توان توليد نيروگاه هاي برقابي و خارج شدن از مدار توليد برق در تابستان و در نهايت گسترش قطع برق و كاهش شديد منابع آبي در سراسر كشور، كاهش صادرات برق، كاهش توليدات صنعتي به خاطر نبود آب و برق، گران شدن محصولات كشاورزي و ورشكستگي زمين داران به خاطر خشكسالي و نبود آب شد.
همچنين طبق آخرين برآورد وزارت نيرو هم اكنون ذخيره ظرفيت آب پشت سدهاي كشور تا حدود 10 ميليارد متر مكعب كاهش يافته است.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن