تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815423651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجازي: استقلال را با اختيار تام مي خرم!


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: حجازي: استقلال را با اختيار تام مي خرم!
سرمربي فصل پيش استقلال در گفتگو با ايلنا، در ارتباط با خصوصي سازي باشگاههاي استقلال و پرسپوليس، حضور حسين هدايتي به عنوان يك شخص حقيقي در رأس هيأت مديره پرسپوليس و شرايط آبي پوشان در مسابقات ليگ برتر صحبت كرد كه ماحصل اين گفتگو در پي مي آيد.
ناصر حجازي در آغاز صحبتهايش گفت: افرادي مثل شفيعي زاده ها و من اگر قصد داريم تيم استقلال را بخريم بايد اختيار تام داشته باشيم و به عنوان مالك بتوانيم بدون هيچ گونه دغدغه اي در راستاي اداره مثبت آن قدم برداريم كه متأسفانه هيچ گاه اين اجازه را به افراد خصوصي نمي دهند.
وي افزود: خصوصي سازي يعني اينكه تمامي اختيارات باشگاه در اختيار فرد خريدار باشد نه اينكه به طور مثال 40 درصد يا 20 درصد را بفروشند و تمامي مسائل حرفه اي كه در تمام دنيا رعايت مي شود در ايران نيز انجام شود.
حجازي در ادامه گفت: اگر باشگاه استقلال را خريداري كنم هيچ گاه اجازه نمي دهم تلويزيون رايگان بازيهاي تيمم را پخش كند. بايد براي هر مسابقه 50 ميليون تومان پرداخت كند يا اينكه مسابقه را پخش نكند.
دروازه بان سابق تيم ملي ايران ادامه داد: درست هشت سال پيش در زمان راه اندازي مسابقات ليگ برتر طرحي را ارائه كردم مبني بر اينكه با الگوبرداري از كشور تركيه تلاش كنيم از طرحها و برنامه هاي اين كشور در فوتبال استفاده كنيم، اما متأسفانه اين پيشنهاد عملي نشد و فكر نمي كنم تا 100 سال ديگر هم به سطح مسابقات فوتبال اين كشور برسيم، حالا حساب كشورهايي مانند انگليس و اسپانيا جداست و نمي توان در مورد آنها حرف زد.
وي ادامه داد: تلويزيون در راستاي خصوصي سازي نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند. در تمام دنيا 70 درصد درآمد باشگاهها از پخش تلويزيوني است. وقتي شخصي مي آيد 5 ميليارد در سال هزينه تيم خود مي كند انتظار دارد در پايان فصل اين پول از طرق مختلف تبليغاتي كه از جمله آن پخش تلويزيوني است به حسابش بازگردد.
وي اضافه كرد: تلويزيون تحت هر شرايطي بايد درخصوص پخش مسابقات فوتبال به باشگاه مبالغي را پرداخت كند، زيرا اين اقدام از مسائل حرفه اي روز فوتبال دنيا شمرده مي شود.
پيشكسوت باشگاه استقلال افزود: اگر الآن مي بينيد آقاي هدايتي به عنوان فرد حقيقي و رئيس هيأت مديره پرسپوليس انتخاب مي شود اين موضوع به خاطر خصوصي سازي اين باشگاه نيست بلكه وي از طرف عده اي خاص انتخاب شده است و مسؤولان سازمان هيچ گاه اجازه نخواهند داد تيمهاي استقلال و پرسپوليس خصوصي شوند.
ناصر حجازي ادامه داد: اميدوارم روزي افراد قدرتمندي مديريت تيمهاي استقلال و پرسپوليس را در اختيار بگيرند و به كسي اجازه ندهند در امور آن دخالت شود.
حجازي صحبت خود در خصوص بحث درآمدزايي باشگاههاي دنيا از راه پخش مسابقات تلويزيوني را با طرح يك نمونه از كشور تركيه ادامه داد: در اين كشور 16 يا 18 تيم در دسته اول حضور دارند كه با يكديگر به رقابت مي پردازند و در پايان تلويزيون تركيه كه مسؤول پخش مسابقات بوده مبلغ 12 ميليون دلار را به تيم قهرمان مي دهد. به تيم نايب قهرمان نيز 10 ميليون دلار تعلق مي گيرد. اين مبالغ به ترتيب بنا به رتبه هاي كسب شده به تمام تيمهاي حاضر در مسابقات تعلق مي گيرد. اين يعني اينكه بخش اعظم مشكلات مالي باشگاهها از اين طريق بر طرف مي شود و چنانچه اين موارد در كشورما نيز رعايت شود آنگاه مي توان در راستاي بحث خصوصي سازي گام برداشت.
حجازي گفت: تلويزيون كشورمان براي هر ثانيه تبليغ 400 هزار تومان پول نقد دريافت مي كند. 10 دقيقه قبل از مسابقه و 10 دقيقه بين دو نيمه مسابقه فوتبال تبليغات تلويزيوني پخش مي شود، شما حساب كنيد اين 20 دقيقه يعني 1200 ثانيه. اين عدد ضرب در ثانيه اي 400 هزار تومان مبلغ هنگفتي مي شود كه بايد حداقل بخشي از آن سهم باشگاهي باشد كه در آن ديدار ميزبان است. به اين مبلغ پول تبليغات دور زمين را نيز اضافه كنيد تا متوجه شويد چه سرمايه اي كه به راستي بخش اعظم آن متعلق به باشگاههاست بايد به تيمها پرداخت شود. آن وقت است كه بسياري از اهداف مالي باشگاهها پيش خواهد رفت و اگر به اين شكل عمل شود اشخاص حقيقي هم مي توانند با اطمينان به ميدان خصوصي سازي گام گذارند.
حجازي در پايان گفت: اميدوارم در آينده نزديك تيمهاي دولتي ديگر در كشور وجود نداشته باشد و تمام باشگاهها به شكل خصوصي اداره شوند، زيرا به طور قطع اين مسأله در راستاي پيشبرد اهداف ورزشي بسيار مؤثر خواهد بود.
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن