تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815408162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تنها تساوي شب نخست براي ايران و عربستان خط آتشي بدون مهمات


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تنها تساوي شب نخست براي ايران و عربستان خط آتشي بدون مهمات
تيم ملي فوتبال كشورمان در ديداري حساس در رياض موفق شد يك امتياز ارزشمند را برابر عربستان رقيب سنتي خود كسب كند.
به گزارش تابناك، در شب اول آغاز ماراتن صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، استاديوم رياض مملو از تماشاگراني بود كه براي پيروزي نايب قهرمان جام ملت هاي آسيا به تشويق تيمشان پرداخته بودند.
بازيكنان جوان تيم ملي كه ظاهرا تحت تاثير جو ورزشگاه و نام حريف قرار گرفته بودند در نيمه اول بازي پراضطرابي را نمايش دادند كه در پايان، آمار، چند موقعيت خطرناك براي عربستان كه در ابتدا بازي هجومي و رو به جلويي را در دستور كار خود قرار داده بود و يك مورد لطف داور استراليايي در محوطه جريمه ايران را نشان مي داد.
در نيمه اي كه توپ چندان آشنايي با پاي فوتباليست هاي ايران پيدا نكرد، بازيكنان كشورمان در كنترل توپ و پاس هاي سالم اشتباهات زيادي را مرتكب شدند تا در دفاع هم چندان منسجم نباشند و در نتيجه چند بار نفوذ بازيكنان عربستاني از قلب دفاع ايران ما را خوشحال كند كه بازيكنان اين تيم نمي توانند خاطره «سامي جابر» مهاجم سال هاي پيش تيم ملي اين كشور را دوباره در اذهان زنده كنند.
ضعف خط دفاعي تيم ملي و سردرگمي هافبك ها در ميانه زمين باعث شد در نيمه اول مهاجمان ما چندان پركار نباشند و اشتباهات مكرر، خط آتش تيم ملي را بدون مهمات باقي بگذارد و شايد اگر اين ضعف برطرف مي شد، تيم ايران در پايان نيمه نخست با تساوي به رختكن مي رفت.
حضور كمرنگ و محو بازيكناني مانند آندرانيك تيموريان و مجيد غلام نژاد فريدون زندي و ستار زارع ما را جناح چپ فلج كرد تا سرانجام حريف روي يك پاسكاري ساده از جناح چپ وارد محوطه جريمه شود و يك پاس عرضي توپ را به تور دروازه ايران برساند.
اشتباهات متعدد و ناهماهنگي بازيكنان ما در زمين و از دست دادن بسيار ساده توپ در موارد متعدد موقعيت هاي زيادي رادر اختيار حريف قرار داد كه بايد به نقش محوري مهدي رحمتي دروازه بان جوان تيم اشاره كرد.
وي به تنهايي در بازي هاي مرحله قبل نيز نقطه اتكاي محكمي براي تيم شد تا واكنش هاي ديدني وي در لحظاتي حساس نجات بخش دايي باشد. حضور مستحكم مهدي رحمتي در درون دروازه تيم ملي مي تواند اميد بخش روزهاي خوبي براي تيم ملي باشد اما اگر در كنار آن ضعف و عدم انسجام خط دفاعي تيم نيز حل شود.
نيمه مربيان با آهنگ متفاوتي شروع شد و شجاعي كه در نيمه اول بيشتر توپ ها را از دست داده بود در جناح راست حركات خوبي را صورت داده و يك موقعيت خوب را نيز از دست دهد اما همه حركات تا پشت محوطه جريمه عربستان ادامه داشت ودر ادامه با پرس سعودي ها ناكام مي ماند.
ورود مجتبي جباري و مهرزاد معدنچي جريان حركتي تيم ايران را متفاوت كرد تا همه فشار ايران به جناحي منتقل شود كه معدنچي درمدت حضورش به شدت حريف را آزار داد. حركات خوب اين بازيكن بازوي كم كار تيم ما در نيمه اول را فعال كرد تا عربستان به لاك دفاعي برود و بدست آمدن چند كرنر سرانجام ما را باز هم روي يك ضربه ايستگاهي به گل برساند.
كرنر ارسالي جباري از سمت راست تيم را شجاعي با يك ضربه ناقص سر به منطقه خالي از مدافع عربستان انداخت تا جواد نكونام خود را به توپ رسانده و ضربه سر او در دقيقه 82 به سقف دروازه عربستاني ها بچسبد.
اين در حالي است كه ورود رسول خطيبي كه به سختي مي توان در دوران حضور وي در تركيب تيم ملي حركت مثبتي را از او به خاطر آورد باز هم به مانند قبل بود تا اين بار هم در موقعيتي تقريبا تك به تك كه با اشتباه دفاع عربستان ايجاد شده بود، توپ را به آسمان ورزشگاه بفرستد.
در شبي كه مي توان آن را شب ميهمانان دانست، ژاپن در منامه در حالي كه تا دقايق پاياني 2 بر صفر جلو بود و چند توپ را هم به تيرك دروازه بحرين زده بود سرانجام با نتيجه 3 بر 2 اين تيم را شكست داد و كره شمالي در امارات با خوش شانسي محض موفق شد تيم غير حرفه اي امارات را با نتيجه دو بر يك شكست دهد تا قطر تنها ميزباني باشد كه در شب نظاره گري استراليا و كره جنوبي موفق شود 3 بر صفر ازبكستان را شكست دهد و بدين شكل مكان خود در صدر جدول گروه يك را محكم كند. در اين ميان كسب يك امتياز در رياض نيز دستاورد خوبي براي شاگردان دايي بود كه بايد با پيروزي در خانه برابر سعودي ها تكميلش كرد.
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن