تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814601893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر كوتاه از استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر كوتاه از استان قزوين


به همت حوزه هنري استان قزوين ، آثار"فالنتين"دركارگاه نمايشنامه خواني حوزه هنري قزوين با حضور جمعي ازاستادان و علاقه مندان به اين هنر اجراشد.
مدير كارگاه نمايشنامه خواني حوزه هنري قزوين گفت : اين نويسنده مشهور آلماني در صحنه زندگي درگير واقعيات اجتماعي و دموكراسي دست وپاگير جامعه بوده و به همين سبب سبك نمايشنامه نويسي "كميك فالتين " آميزه اي از بدبيني تراژدي است .
"سپيده بهزادي " افزود: به عقيده "برتولت برشت "، فالنتين طنز را به صورت بالقوه مي فهمد، كميك او دروني و خشك و خنده اي كه در آثارش سر داده مي شود گزنده است .
وي دليل موفقيت فالنتين را عميق بودن مطالب و لذت بخش آثاراين نوسينده مشهور عنوان كرد.
در پايان اين كارگاه نمايشنامه خواني درباره مقوله بداهه گويي بازيگران و اثرات مخرب آن بحث و تبادل نظر شد و دونمايشنامه از مجموعه بليط تئاتر باعناوين "دوچرخه سوار" و در"باغ وحش " اثر"كارل فالنتين " نمايشنامه خواني شد.
****
هنرمندان قزوين در جشنواره "پرتو حسن " حضور فعال خواهند داشت .
به همت مديريت آموزش و پژوهش حوزه هنري استان قزوين ، آثارهنرمندان اين استان در رشته هاي تذهيب و خوشنويسي به سومين جشنواره هنرهاي تجسمي پرتو حسن راه يافته و در آن حضوري فعال خواهند داشت .
رابط فرهنگي و هنري حوزه هنري قزوين در اين زمينه گفت : اين جشنواره در سال شكوفايي و نوآوري با هدف سوق دادن فعاليت هاي هنرمندان به سوي معاني و مفاهيم برگرفته ازقرآن كريم برگزار مي شود.
"اسكندر كاظمي " افزود : اين جشنواره در قالب در رشته هاي عكاسي ، نقاشي ، گرافيك ، خوشنويسي ، تذهيب ، نقاشي خط و نگارگري در ايام ماه مبارك رمضان در سطح ملي برگزار مي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران مطرح است ، آثار نفيسي از (سياه مشق ، سياه مشق نستعليق ، چليپا ، شكسته ، شكسته نستعليق ، نقاشي خط و ثلث ) و در رشته تذهيب به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است .
لازم به ذكر است آثار فوق برگرفته از آيات قرآن كريم ، احاديث قدسي ، نبوي و معصومين (ع ) هستند.
****
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آبيك به همراه فرمانداراين شهرستان به ديدار خانواده معظم شهدا اين شهرستان رفتند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قزوين ، حجت الاسلام سيد "جلال حسيني "در اين ديدار گفت : شهداناظر اعمال انسانها و شاهدين روز قيامت هستند.
وي اظهار داشت : به همين علت مسوولان بايد درانجام كارها وپذيرش مسووليت ـ ها دقت كافي و لازم را داشته باشند.
اين مسوول رسيدگي به وضعيت خانواده شهدا و احترام به آنان را از وظايف مهم مسوولان برشمرد.
****
به همت حوزه هنري استان قزوين ، عناصر تقويت داستان در حوزه هنري قزوين بررسي شد.
مدير كارگاه داستان نويسي حوزه هنري قزوين گفت : عنصر تخيل ، ركن اصلي هر داستان نويس به شمار مي رود.
"علي قانع " افزود: در داستان نويسي باسوژه ها و مسايل مختلفي مواجه بوده و اصولا هر سوژه اي از يك عدم تعادل و مساله ساخته مي شود وباورود آن به ذهن نويسنده و حتي مخاطب ، دنياي مجازي آنها ساخته شده و با قوه احساس و منطق پرورانده مي شود.
وي ، مطالعه متون سخت و دشوار، آشنايي با شيوه هاي متنوع داستان نويسي ، پرورش دنياي مجازي ، مطالعه متون داستاني قديم وجديد، مطالعه متون ، قصه ها و افسانه هاي ايراني و ادبيات "فولكور" رااز عوامل اصلي تقويت داستان نويس برشمرد.
در ادامه اين كارگاه چند داستان كوتاه پس از قرائت نقد و بررسي شد.
****
به همت اداره تبليغات اسلامي شهرستان بويين زهرا 162 مبلغ ديني به شهرها و روستاهاي اين شهرستان اعزام شدند.
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان بويين زهراگفت : دراين راستا گردهمايي توجيهي براي اين مبلغان برگزار وتذكرات لازم درجهت نحوه بيان احكام ومعارف اسلامي باتوجه به نيازهاي نسل جوان با شيوه هاي جديد داده شده است .
حجت الاسلام "حسين ميرزايي " افزود: همچنين در راستاي رفاه مبلغان اعزامي تسهيلات لازم براي آنان فراهم شده است .
****
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آبيك گفت : مبلغان باتقويت باورهاي ديني جوانان آنان را براي آينده انقلاب بيمه كنند.
حجت الاسلام سيد"جلال حسيني " درگردهمايي روحانيون ومبلغان ديني اين شهرستان افزود : روحانيون بايد با برنامه ريزي مدون زمينه مشاركت جوانان در امور فرهنگي و مذهبي را فراهم كرده تاآنان بيش از گذشته با معنويت آشنا شوند.
وي اظهارداشت : در غير اين صورت فطرت خداجوي جوانان پوشيده از غبار گناه خواهد شد.
3404/7389/1547
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن