تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814720246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستيار معاون وزير خارجه‌ آمريكا: آمريكا و فرانسه هدف مشتركي را در لبنان دنبال مي‌كنند ايجاد روابط ديپلماتيك بين سوريه و لبنان ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دستيار معاون وزير خارجه‌ آمريكا: آمريكا و فرانسه هدف مشتركي را در لبنان دنبال مي‌كنند ايجاد روابط ديپلماتيك بين سوريه و لبنان ضروري است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

دستيار معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امور خاور دور سفر اخيرش به بيروت را به منزله‌ي سرآغاز مرحله‌ي اول شراكت نظامي بين آمريكا و لبنان دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ديويد هيل، دستيار معاون وزير امور خارجه‌ي آمريكا در امور خاور دور در گفت‌وگو با روزنامه‌ي كويتي الراي العام اظهار داشت: سفر اخير من به بيروت در راستاي مرحله‌ي اول طرح شراكت نظامي بين آمريكا و لبنان انجام شد و ماه آينده براي از سرگيري مرحله‌ي دوم اين طرح و ارايه‌ي سلاح‌هاي جديد به ارتش لبنان به بيروت سفرمي‌كنم.

وي در خصوص درخواست ميشل سليمان، رييس‌جمهور لبنان از آمريكا مبني بر ايجاد روابط با سوريه هم‌چون فرانسه و موضع آمريكا در قبال اين درخواست گفت: آمريكا و فرانسه هدف مشتركي را در لبنان دنبال مي‌كنند. ما خواهان لبناني مستقل و صاحب حاكميت هستيم و به همراه فرانسوي‌ها صلح و ثبات را براي مردم لبنان و ملت‌هاي منطقه خواستاريم.

هيل تصريح كرد: اما در خصوص تعامل با دولت سوريه ما ابتدا مي‌خواهيم گام‌ها و مواضع محسوس و حقيقي را از سوي رهبران سوري شاهد باشيم كه جلوه‌گر تحول بزرگ و اساسي در سياست‌هاي سوريه به ويژه در قبال لبنان باشد. اما از آ‌نجا كه اين كشور هم‌چنان با حمايت از گروه‌هاي تروريستي، نقض حقوق بشر، عدم مراقبت از مرزهايش با عراق و اعطاي سلاح به حزب‌الله لبنان به سياست‌هايش ادامه مي‌دهد و ما هيچ گونه تغييري را در مواضع سوريه شاهد نيستيم.

وي در ارزيابي تحولات و تنش‌هاي حاكم بر شمال لبنان تاكيد كرد: من نمي‌توانم در خصوص عاملان بحران طرابلس اظهار نظر كنم و معتقدم كه اين مساله به دولت و ملت لبنان باز مي‌گردد كه بايد راهكار مناسبي را براي حل مشكلات طرابلس اتخاذ كنند.

اين مقام وزارت امور خارجه‌ي آمريكا گفت: اقدامات و تلاش‌هايي نيز از سوي دولت لبنان در اين خصوص صورت گرفته است كه به عنوان مثال مي‌توان به بازديد فواد سنيوره، نخست‌وزير لبنان از طرابلس و تماس‌هاي مداوم او با طرف‌هاي ذي‌ربط اين موضوع اشاره كرد.

وي ضمن هشدار نسبت به خطرات ناشي از بحران طرابلس ايجاد راهكارهاي سياسي و عدم استفاده از گزينه‌هاي نظامي را براي حل مشكلات اين منطقه خواستار شد.

هيل در پاسخ به اين سوال كه آيا اخبار منتشر شده مبني بر اعطاي هلي‌كوپترهاي كبرا توسط آمريكا به لبنان صحت دارد يا خير، گفت: آمريكا از سال 2006 رابطه‌ي نظامي قدرتمندي با لبنان دارد، تاكنون كمك‌هايي معادل 400 ميليون دلار به لبنان ارايه كرديم كه بخش عظيمي از آن به آموزش و تجهيز نيروهاي صلح اختصاص يافت و آنچه كه اكنون با مقامات نظامي و سياسي لبنان بررسي مي‌كنيم نحوه‌ي مشاركت در مرحله‌ي آتي است.

وي در عين حال از پاسخگويي واضح به سوال مربوط به ارسال هلي‌كوپترهاي كبري به بيروت خودداري كرد.

هيل در خصوص دادگاه بين‌المللي براي محاكمه‌ي عاملان ترور رفيق حريري، نخست وزير اسبق لبنان اظهار داشت: موضوع تشكيل اين دادگاه بين‌المللي هم‌چنان به قوت خود باقي است و هيچ گونه قرارداد سياسي براي تغيير در اين روند وجود ندارد، اما در اين مرحله بايد تحقيقات بين‌المللي بدون دخالت‌هاي سياسي ادامه يابد و هنگامي كه تحقيقات كامل شد بايد به دادگاه بين‌المللي ارايه شود. اين مقام آمريكايي خاطرنشان كرد كه آمريكا خواهان حل و فصل ديپلماتيك موضوع مزارع شبعا است.

وي افزود: ايجاد روابط ديپلماتيك بين سوريه و لبنان امري ضروري است، اما نبايد تنها به تبادل سفرا منحصر شود، بلكه بايد ابتدا مرزهاي مزارع شبعا ترسيم شده و بعد از آن روابط دو كشور بر اساس اصل احترام متقابل برقرار شود.

هيل با اشاره به انتخابات پارلماني كه قرار است بهار آينده در لبنان برگزار شود، اظهار داشت: اميدواريم اين انتخابات به طور شفاف و سالم برگزار شود و جامعه‌ي بين‌المللي از هيچ كمكي براي حمايت از برگزاري عادلانه و شفاف اين انتخابات به دور از دخالت‌هاي خارجي دريغ نخواهد كرد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن