تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815036176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امسال هفت هزار تن برنج سفيد در استان قزوين توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امسال هفت هزار تن برنج سفيد در استان قزوين توليد مي شود
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت : در سال زراعي جاري بيش از هفت هزار تن برنج سفيد در اين استان توليد مي شود .


مهندس"حسن جليلوند" روز يكشنبه درگفت وگو با ايرنا افزود: برداشت برنج از سطح بيش از سه هزار و 150هكتار از شاليزارهاي شهرستان قزوين آغاز شده كه پيش بيني مي شود ازاين شاليزارها بيش از 11 هزارو500 تن شلتوك برداشت شود.
وي اظهار داشت: ارقام صدري، حسني، استخواني، موسي طارم ، هاشمي و علي كاظمي از جمله مهمترين ارقام برنج اين شهرستان است .
به گفته وي عمده محصول برنج استان درسه منطقه معلم كلايه، رودبارشهرستان و رجايي دشت توليد مي شود.
جليلوند با اشاره به لزوم توسعه مكانيزاسيون و اهميت آن در افزايش كمي و كيفي محصولات كشاورزي از جمله برنج ، تصريح كرد : درسال زارعي جاري بيش از يكهزار و 100هكتار از شاليزارهاي استان بادستگاههاي نشاء كار كشت شده است.
وي در ادامه به كشت ارقام پرمحصول استان اشاره كرد و افزود : به منظور توسعه ارقام پر محصول در كشور و استان در سال زراعي جاري معادل 400 متر مربع از شاليزارهاي شهرستان قزوين به صورت مزارع نمايشي و مقايسه اي با ارقام محلي به زير كشت ارقام هيبريد با نام (بهارك ) رفته است.
جليلوند اضافه كرد: در صورت تاييد سازگاري با منطقه و ادامه مطالعات تحقيقاتي و اجرايي، توليد اين نوع بذر تحويلي اساسي در توسعه كشت ارقام پر محصول در استان ايجاد خواهد كرد.
به گفته وي همچنين با اعتباري بالغ بر 682ميليون ريال طرح افزايش توليد برنج با هدف ارتقاي مديريت فني و امور بهزراعي در حال اجرا است.
جليلوند ارتقا مكانيزاسيون و كاهش ضايعات، آزمون خاك در سطح 80 هكتار، مساعدت در استفاده از كودهاي ريز مغذي در سطح 350 هكتار و بكارگيري چهار مهندس ناظر مزارع برنج را از جمله اهداف اقدامات طرح افزايش توليد برنج برشمرد.
ك/3 7390/ 3404/1840 شماره 423 ساعت 13:46 تمام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن