تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815519206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در جمع ايرانيان مقيم چين:ايرانيان در هركجا، قلبشان به نام ايران مي تپد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: رييس جمهور در جمع ايرانيان مقيم چين:ايرانيان در هركجا، قلبشان به نام ايران مي تپد
تهران - حيات

رييس‌جمهور در جمع ايرانيان مقيم چين ضرورت حفظ همبستگي و وحدت ملي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اگر يكدست و متحد باشيم دشمنان توان مقابله و برابري با پيشرفت علمي ملت ايران را نخواهند داشت.
به گزارش حيات به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد عصر ديروز در جمع ايرانيان مقيم پكن با بيان اينكه مناسبات يك سويه و تسلط قدرتمداران بر همه روابط جهاني به پايان عمرش نزديك شده و به زودي دگرگوني بزرگي را شاهد خواهيم بوداظهار داشت: امروز جهان در آستانه تحولات بسيار بزرگ قرار گرفته است به طوري كه اين تحولات همه مناسبات موجود را بر هم ريخته و موقعيت ملت ها را دگرگون خواهد كرد.
رئيس جمهور باتاكيد بر اينكه قدرت آمريكا كه ثروت و فرهنگ و حيثيت ملت ها را به نفع خود مصادره مي كرد امروز رو به پايان است، گفت: اين كشور در همه عرصه ها با شكست هاي پي در پي مواجه شده و به پايان راهش رسيده است و ديگر در هيچ جاي دنيا انديشه و رفتار آمريكايي براي هيچ ملتي جاذبه اي ندارد.
احمدي نژاد در ادامه به مشكلات قفقاز اشاره كرد و گفت: در قفقاز آمريكا نتوانست علي رغم تلاش هاي خود در حل و فصل موضوع نقش ايفا كند. امروز آمريكا علاوه بر مشكلات سياسي و اقتصادي در موضوع نظامي هم در باتلاق گرفتار شده است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه در جمهوري اسلامي ايران تحولات بزرگي در حال وقوع است، خاطر نشان كرد: همه اين تحولات درجهت صلح، عدالت و رفع مشكلات بشري است چرا كه ملت ايران در طول تاريخ هيچ‌گاه براي تجاوز و يا تسخير لشكركشي نكرده و همواره پرچمدار علم و فناوري براي ملت‌ها بوده است.
احمدي نژاد گفت: كمتر از 400 سال قبل ايران قويترين ملت جهان بود و در علم و فناوري و فرهنگ حرف اول را در جهان مي زد ، امروز يك بار ديگر اين فرصت در اختيار ملت ايران قرار گرفته و همه بايد يكدل و مصمم به رغم فشارهاي دشمنان جايگاه خود را بدست آوريم.
رييس جمهور با بيان اينكه ملت ايران بر خلاف اراده دشمنان توانسته است در بسياري از عرصه ها به پيشرفت هاي چشم گيري دست يابد، خاطر نشان كرد: دشمنان در دوران دفاع مقدس هشت سال سنگين ترين جنگ را بر كشورمان تحميل كردند اما ملت ايران چون خودش را پيدا كرد پيروزجنگ شد و امروز هم با سنگين ترين تبليغات فرهنگي به دنبال شكست ملت ايران هستند اما اگر يكدست و متحد باشيم به جرئت مي گويم كه دشمنان توان مقابله با ملت ايران را نخواهند داشت.
احمدي نژاد گفت: ملت ايران با پيدا كردن خود مقدمه تحولات منطقه و جهان خواهد بود امروز خودباوري و ايمان اسلامي و عزت ملي روح حاكم بر ايران عزيز است و هرروز شاهد رخدادهاي مهمي در كشورمان هستيم .
وي اضافه كرد: امروز روند حوادث به سمتي است كه نقش آفريني ملت ايران برجسته است چرا كه امروز تنها فرهنگ و انديشه اي كه مي تواند مشكلات جهان را حل كند فرهنگ و انديشه ايراني است وخوشبختانه ملت ها امروز به سرعت به سمت اين فرهنگ در حال حركتند پس ما نيز وظيفه داريم اين فرهنگ را به گوش جهانيان برسانيم.
رييس جمهور يادآور شد: امروز تك تك ايراني هاي خارج از كشور به عنوان سفيران فرهنگي ملت ايران به شمار مي روند و بايد تلاش كنند موانع موجود را برطرف كنند تا بتوانيم به آن اهداف بلند دست پيدا كنيم البته هميشه فتح قله ها مستلزم نبرد با موانع بوده است كه در همين رابطه ايرانيان در چين مسئوليتشان بيشتر است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ملت ايران ويژگي هاي شاخصي دارد كه مختص خودشان است يكي از ويژگي ها همبستگي ملي است چرا كه ايرانيان در هرجا هستند قلبشان به نام ايران مي تپد.
رئيس جمهور ويژگي دوم ملت ايران را انديشه انساني و فرهنگي خواند و اظهار داشت: بنده به طور قاطع اعلام مي كنم كه اين ملت جزء معدود ملت هايي است كه همواره جزئي از فرهنگ و انسانيت بوده است و يكي از ملت هايي است كه به دنبال صلح و امنيت است و تاريخ اين موضوع را به ثبت رسانيده كه ملت ايران به قصد دست اندازي منافع ديگران و انتقام جويي حركتي را انجام نداده است بلكه همواره به دنبال صلح، عشق و برادري براي همه ملت ها بوده و البته هميشه با قدرت و شجاعت از منافع خود دفاع كرده است.
مذاكرات با همتاي چيني مثبت و سازنده بود
احمدي نژاد كه در جمع ايرانيان مقيم چين سخن مي گفت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ملاقات و گفت‌وگو با رئيس‌جمهور چين اظهار داشت : ملاقات خوبي با آقاي هو جين تائو داشتيم در اين ديدار زمينه هاي مختلف روابط دوجانبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات خوبي براي توسعه سريع روابط در زمينه هاي مختلف گرفته شد.
وي گفت : ملت ايران، ملتي است كه از پيشرفت ساير ملت ها از جمله مردم چين خوشحال و خرسند مي شود و فكر مي كنم ساير ملت ها نيز بايد اين نگاه را به ما داشته باشند.
رييس جمهور همچنين در پاسخ به پرسش يكي از ايرانيان حاضر در مراسم درباره نام " خليج فارس " و استفاده برخي نشريات خارجي از واژه ناقص خليج به جاي نام كامل آن گفت : خليج فارس هميشه خليج فارس بوده و خواهد بود.
درابتداي اين مراسم سه تن از ايرانيان مقيم به نمايندگي از دانشجويان و ايرانيان مقيم در سخنان جداگانه اي خواستار حمايت دولت از تشكيل انجمن ايرانيان مقيم چين ، مساعدت دولت به تشكيل خانه ايرانيان و كانون فرهنگي ايرانيان و مدرسه ايرانيان در چين ، بررسي مسايل و مشكلات دانشجويان و تجار ايراني مقيم ، بررسي ايجاد رايزني علمي در چين و حل مشكلات دانشجويان ايراني شدند كه دكتر احمدي نژاد در سخنان خود پيگيري موارد مطرح شده را از سوي دولت مورد تاكيد قرار داد.
همچنين قبل از سخنان رييس جمهور " جواد منصوري " سفير ايران در چين گزارشي از وضعيت ايرانيان و روند مناسبات ايران و چين ارايه كرد.
پايان پيام
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن