تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماموريت وزير اقتصاد براي پيگيري وام ساخت مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ماموريت وزير اقتصاد براي پيگيري وام ساخت مسكن
دنياي اقتصاد – رييس‌جمهور در آخرين جلسه شوراي عالي مسكن، وزارت اقتصاد را مامور پيگيري وام‌هاي ساخت مسكن كرد كه ظاهرا به‌رغم اولويت مساله مسكن، پرداخت آنها دچار مشكل شده است. وزارت نيرو نيز مكلف شد هرچه سريع‌تر آب و برق مسكن مهر در شهرهاي جديد را تامين كند.
رييس‌جمهور در آخرين نشست شوراي‌عالي مسكن تاكيد كرد
ماموريت وزارت اقتصاد براي پيگيري وام ساخت
وزارت نيرو بايد هر چه سريع‌تر آب و برق مسكن مهر را در شهرهاي جديد تامين كند
گروه مسكن – ميترا يافتيان: محمد عباسي، عضو شوراي‌عالي مسكن آخرين تصميمات و مصوبات شورا را تشريح كرد.
محمد عباسي وزير تعاون در گفت‌و‌گو با دنياي اقتصاد درباره نتايج آخرين نشست شوراي‌عالي مسكن گفت: رييس‌جمهوري در جلسه اخير شورا، وزارت امور اقتصادي و دارايي را مامور پيگيري تخصيص تسهيلات ساخت مسكن كرد.
با دستور رييس‌جمهوري وزارت اقتصاد موظف شد بر روند پرداخت تسهيلات ساخت مسكن پيگيري و نظارت كند و براي تسريع در پرداخت اين تسهيلات تلاش كند.
تعريف ماموريت وزارت نيرو براي تامين آب و برق مسكن مهر نيز از جمله نتايج نشست اخير شوراي عالي مسكن است.
عباسي در اين زمينه نيز به خبرنگار ما گفت: اعضاي شوراي‌عالي مسكن و رييس‌جمهوري ضمن تاكيد بر همكاري ساير وزارتخانه‌ها با پروژه‌هاي مسكن مهر، وزارت نيرو را موظف كردند تا امور مرتبط با آب و برق پروژه‌هاي مسكن مهر در شهرها و شهرك‌هاي جديد را فراهم كند و تامين زيرساخت‌هاي آن را در شهرها با سرعت بيشتري تامين كند.وي تصريح كرد: همچنين در اين جلسه تصميماتي درخصوص تسريع در واگذاري زمين‌‌هاي با اجاره 99ساله به گروه‌هاي كوچك مردمي و تعاوني ها اتخاذ شد.عباسي، وزير تعاون و عضو شوراي عالي مسكن در ادامه اين گفت‌و‌گو تصريح كرد: در‌حال‌حاضر 7500ميليارد تومان توان وام‌دهي بانك‌ها براي پرداخت تسهيلات ساخت مسكن مهر است كه قرار است برمبناي تفاهم بين وزارت مسكن و بانك مركزي، اين تسهيلات به مردم پرداخت شود.
سامانه نظارت جامع بر تعاوني‌ها ايجاد شد
وزير تعاون با بيان اينكه واگذاري زمين‌‏هاي طرح مسكن مهر در قالب قطعات كوچك‌‌تر از اين هفته آغاز مي‌‏شود، از ايجاد سامانه الكترونيكي نظارت جامع بر تعاوني‌‏هاي كشور خبر داد.
محمد عباسي با اشاره به اين مطلب به ايلنا گفت: به منظور تسريع در اجراي اين طرح كه داراي گستردگي و حجم زيادي است و در راستاي مشاركت فعال‌‏‌‌تر اعضاي تعاوني‌‏هاي مسكن مهر، طرح كوچك‌‌تر شدن زمين‌‏هاي واگذار شده از اين هفته اجرايي مي‌‏شود.
وي افزود: اين طرح بنا به اصلاحاتي كه اخيرا در طرح مسكن مهر صورت گرفته، انجام مي‌‏شود.عباسي با اشاره به اين كه تعاوني‌‏ها با وزارت تعاون ارتباط منسجمي ندارند، گفت: بنا نيست كه مجموعه تعاوني‌‏ها زيرمجموعه نظام دولتي باشند و هر لحظه كنترل شوند، بلكه فراهم كردن بستر مناسب جهت حضور آنها در بازارهاي مختلف اقتصادي و محوري‌كردن نقش آنها در توليد و دريافت اطلاعات به روز توسط خود تعاوني‌‏ها از عمده مسائلي است كه وزارت تعاون با قدرت در حال انجام آن است.
وزير تعاون همچنين از ايجاد سامانه الكترونيكي نظارت جامع بر تعاوني‌‏هاي سراسر كشور در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: اين سامانه الكترونيكي به منظور ارتباط هرچه بيش‌‌تر بين اعضاي تعاوني‌‏هاي كشور و وزارت تعاون ايجاد شده است.وي خاطر نشان كرد: در اين سامانه تشكيل مجامع عمومي و انتخاب هيات مديره، اطلاع يافتن از مقدار سرمايه هريك از تشكل‌‏هاي تعاوني و چگونگي شرايط ايجاد و تشكيل تعاوني مشاهده و انجام مي‌‏شود.
وزير تعاون همچنين از سهيم شدن صندوق تعاون در عامليت پرداخت سود سهام عدالت خبر داد.
عكس‌:آكو سالمي
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن