تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815148599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي سه دستورالعمل در كميته تدوين مقررات بورس


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: بررسي سه دستورالعمل در كميته تدوين مقررات بورس
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: رييس كميته تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه‌هاي كنوني و آتي اين كميته را تشريح كرد و از بررسي سه دستورالعمل خبر داد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "مريم صفاريان" اظهار داشت : هم اكنون دستورالعمل‌هاي شرايط ثبت و نظارت بر مؤسسات رتبه‌‌بندي اعتباري، شرايط ثبت و نظارت بر مشاوران سرمايه‌گذاري و آيين‌نامه اصول راهبري شركت در شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار در دستوركار كميتة تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق قرار دارد.

وي خاطر نشان كرد: دستورالعمل‌هاي نحوة شناسايي مشتري و گزارش‌دهي معاملات مشكوك در بازار سرمايه، دستورالعمل عضويت دركانون كارگزاران بورس و اوراق بهادار و لايحة قانون تجارت نيز در دست بررسي و تدوين مقررات نهايي است.

معاون مديريت، پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : براساس بندهاي 1 و 2 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران مصوب آذر 1384، تهيه آئين‌نامه‌هاي لازم براي اجراي قانون بازار اوراق بهادار و پيشنهاد آن به شورا و تدوين و تصويب دستورالعمل‌هاي اجرايي همان قانون از وظايف و اختيارات هيئت مديرة سازمان بورس و اوراق بهادار است .

در اين چارچوب مقررات پيشنهادي قبل از طرح و بررسي در هيئت‌مديره سازمان، در كميتة تدوين مقررات بررسي مي‌شود.

صفاريان گفت : اين كميته نيز بر اساس اختيارات ماده 5 مصوبه آذر سال 1385 هيئت وزيران به عنوان يكي از كميته‌هاي تخصصي هيئت‌مديره سازمان بورس و اوراق بهادار تشكيل شد.

وي ادامه داد : اين كميته فعاليت خود را در چارچوبي كه به تاييد رييس سازمان بورس و اوراق بهادار مي‌رسد، انجام مي‌دهد.

براساس چارچوب اجرايي كميتة تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، اين كميته از سه عضو ثابت به پيشنهاد رييس سازمان، معاونت حقوقي و مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي و تأييد هيئت‌مديره سازمان و يك نماينده از معاونتي كه مقررات مورد بررسي در حوزة كاري آن قرار دارد، تشكيل شده است.

رييس كميته تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در فرآيند بررسي مقررات در كميته، حسب مورد كارشناساني از داخل يا خارج از سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان اعضاي مدعو در جلسات شركت مي‌كنند.

معاون مديريت، پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اينكه تدوين اوليه مقررات به سه طريق انجام مي شود، افزود: درمرحله نخست، با توجه به موضوع مقررات پيشنهادي، معاونتي كه مقررات در حوزة كاري آن قرار دارد، رأساً نسبت به انجام مطالعات لازم و تدوين اولية مقررات اقدام مي‌نمايد.

وي اضافه كرد : در مرحله دوم، معاونت مربوطه درخواست خود را مبني بر تدوين مقررات مورد نياز به مديريت پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامي اعلام مي‌كند.

اين مديريت با همكاري معاونت درخواست‌دهنده نسبت به انجام پژوهش و تدوين مقررات اقدام مي‌نمايد.

صفاريان خاطر نشان كرد : در مرحله سوم، هر يك از بورس‌ها يا تشكل‌هاي خودانتظام مقررات پيشنهادي خود را به معاونت مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال و متعاقب آن معاونت، نظرات اصلاحي خود را در نسخة پيشنهادي لحاظ مي‌كند.

مقررات پيشنهادي كه با هر يك از مراحل فوق تدوين شده است، به منظور بررسي نكات فني يا حقوقي به كميتة تدوين مقررات ارسال مي‌شود.

در فرآيند بررسي، كميته نظرات اساتيد، كارشناسان و ساير صاحب‌نظران بازار سرمايه را گردآوري و حسب مورد اعمال مي‌نمايد. نتيجة بررسي‌هاي كميته، تدوين نهايي مقررات و پيشنهاد آنها به هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار جهت تصويب يا ارايه به شورا و يا ساير مراجع ذيربط خواهد بود.

وي با بيان اينكه كميته تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار مردادماه سال 1385 فعاليت خود را آغاز كرد ، اظهار داشت : اين كميته تاكنون27 عنوان مقررات ارسالي را در 145 جلسه كارشناسي و 364 ساعت كاري مورد بررسي قرار داده كه بسياري از اين مصوبات به تصويب هيئت‌مديره سازمان بورس و اوراق بهادار يا شوراي عالي بورس و اوراق بهادار رسيده است.

صفاريان درمورد برنامه‌هاي آتي كميته تدوين مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تدوين بسياري از مقررات در برنامه امسال اين سازمان قرار دارد كه مقررات پيشنهادي پس از تدوين بر حسب اولويت در كميته، بررسي خواهد شد.

انتهاي پيام//
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن