تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804583251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وابسته فرهنگي ايران در كويته پاكستان:كم‌دقتي در چاپ قرآن زمينه را براي گسترش اتهامات عليه شيعيان فراهم مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وابسته فرهنگي ايران در كويته پاكستان:كم‌دقتي در چاپ قرآن زمينه را براي گسترش اتهامات عليه شيعيان فراهم مي‌كند
گروه بين‌الملل: كم دقتي برخي از ناشران ايراني در زمينه چاپ و نشر قرآن كريم از جمله جابه‌جايي صفحات اين كتاب بزرگ آسماني اتهامات دشمنان عليه شيعيان، از جمله اتهام تحريف قرآن، را پررنگ‌تر خواهد‌كرد.
«عيسي كريمي» رييس خانه فرهنگ ايران در كويته پاكستان در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب تأكيد ‌كرد: متأسفانه برخي از دست‌اندركاران چاپ و نشر قرآن در ايران چنان كه بايد در اين كاراهتمام و وسواس ندارند كه يكي از نتايج آن جابه‌جايي صفحات در پايان كار است. براي نمونه دقت در صفحات 547 تا 555 قرآن كريم با شناسنامه زير «قرآن كريم خط : عثمان طه، مترجم : الهي قمشه‌اي، اندازه : وزيري، ناشر : عرفان نو، چاپ سوم ، تهران : سال 1378 ، چاپخانه قيام ، ليتوگرافي البرز» كه با پرونده شماره 188 از اداره نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم پروانه چاپ گرفته، نشان‌مي‌دهد كه سوره‌هاي حشر، ممتحنه، صف، منافقون و تغابن با هم آميخته شده‌اند.

وي در ادامه با اشاره به استقبال شيعيان افغانستان و پاكستان از قرآن‌هاي چاپ ايران تأكيد‌كرد: جابه‌جايي صفحات قرآن نيز مانند نادرست‌نويسي واژگان قرآني قابل بخشش نيست و اگر چنين نسخه‌هايي به دست تندروهاي ناسازگار با يكپارچگي مسلمانان در پاكستان برسد، كم‌ترين اتهامي كه آنها به شيعيان خواهند‌زد، تحريف قرآن است و به اين بهانه تبليغات سوئي را عليه شيعيان به راه‌خواهند انداخت.

از اين رو نهاد‌هاي دست‌اندركار نظارت بر چاپ و نشر قرآن كريم بايد سخت‌گيري و دقت ويژه‌اي در اين زمينه داشته‌ باشند.

وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در پاكستان با اشاره به كمبود نرم‌افزارهاي قرآني به ويژه داستا‌ن‌هاي قرآني به زبان‌هاي انگليسي و اردو در خانه‌هاي فرهنگ ايران در پاكستان، تأكيد‌كرد: چنان‌چه اين نيازها و كمبودها با همكاري نهادهاي قرآني ايران جبران شوند، خانه‌هاي فرهنگ ايران در پاكستان مي‌توانند در زمينه نشر معارف و آموزه‌هاي قرآني با نهادهاي قرآني پاكستان همكاري سازنده‌اي داشته‌باشند.

وي در ادامه تأكيد‌كرد: نشر فعاليت‌هاي قرآني در پاكستان با هيچ عامل بازدارنده‌ يا خط قرمزي مواجه‌نيست و همكاري و همراهي نهادهاي دولتي و مردمي در اين راستا ستودني است؛ براي نمونه وزارت اوقاف پنجاب هر ساله در ماه مبارك رمضان ميزبان قاريان ايراني است و در ديگر ايالت‌ها مانند بلوچستان هم علاوه بر مساجد ، تالارهاي فرهنگي و آموزشگاهي نيز پذيراي قاريان ايراني و برگزاركننده مسابقات و برنامه‌هاي قرآني خانه فرهنگ ايران هستند.

كريمي در ادامه از برنامه‌هاي قرآني خانه فرهنگ ايران در كويته ياد كرد و گفت: اوج فعاليت‌‌هاي قرآني خانه­ فرهنگ كويته مانند ديگر خانه‌هاي فرهنگ ايران در ماه مبارك رمضان است؛ خانه فرهنگ كويته مسابقات مقدماتي قرآن را پيش از فرارسيدن ماه رمضان با شركت هزاران دانش‌آموز و دانشجوي دختر و پسر و طلاب مدارس ديني شيعه و سني از بلوچ و پشتون و هزاره و ازبك و... در رشته‌­هاي حفظ و قرائت و در گروه‌هاي سني جداگانه برگزارمي‌كند و مسابقه پاياني هم در ماه مبارك رمضان با حضور پرشور هزاران تن از عاشقان قرآن ، هم‌زمان با برنامه‌هاي قاريان ممتاز اعزامي از ايران و با داوري آنان برگزار مي‌شود.

وي در ادامه يادآورشد: قاريان و حافظان خردسال ايراني در ميان مسلمانان پاكستان از احترام ويژه‌اي برخوردارند، اين قاريان و حافظان خردسال به‌ عنوان نعمت‌هاي خدادادي مي‌توانند مايه سربلندي روزافزون ايران و تشيع در جهان اسلام شوند.

رييس خانه فرهنگ ايران در كويته افزود : با وجود ناآرامي‌ها و تنش‌هاي فرقه‌اي در گوشه و كنار پاكستان، برنامه‌هاي قرآني خانه‌هاي فرهنگ ايران در بلوچستان، پنجاب، سرحد و سند در آرامش برگزار مي‌شوند و به بركت قرآن و ماه مبارك رمضان هيچ خطري متوجه قاريان ايراني، نمايندگان فرهنگي و شيعيان نيست.

كريمي تصريح‌ كرد: گسترش برنامه‌هاي قرآني در ماه مبارك رمضان، مي‌تواند راه‌كار خوبي براي كاهش تنش‌هاي فرقه‌اي مسلمانان در سراسر سال باشد؛ نشست‌هاي قرآني اين ماه، هم‌دلي اهل سنت و اهل تشيع را افزايش مي‌دهد و تبليغات نادرست فرقه‌گرايان درباره باورهاي شيعيان را كم‌رنگ و ناكارآمد مي‌كند.

وي هدف فعاليت‌هاي قرآني خانه فرهنگ را تحكيم وحدت مسلمانان خواند و افزود: امروزه جهان اسلام بيش از پيش نيازمند وحدت است و براي رسيدن به اين آرزو چه پيوندي بالاتر از عشق به قرآن و پيامبر خدا كارآمدتر خواهد‌بود.

كريمي بازبيني كتاب‌هاي اسلامي و قرآني چاپ ايران را يكي از اقدامات مهم خانه فرهنگ ايران در كويته خواند و افزود: از آن‌جا كه هر ساله هزاران عنوان كتاب فارسي از ايران به بازار كتاب پاكستان به‌ويژه شهرهاي كويته و پيشاور عرضه‌مي‌شود، نگراني از واكنش‌هاي فرقه‌اي در برابر برخي كتاب‌ها كه دربردارنده مطالب ناسازگار با همبستگي اسلامي هستند، نگراني به جايي است.

رييس خانه فرهنگ ايران در كويته استقبال رسانه‌هاي پاكستاني را از برنامه‌هاي قرآني و فرهنگي خانه‌هاي فرهنگ ايران در پاكستان چشم‌گير خواند و گفت: پوشش برنامه‌هاي ما در روزنامه‌هاي پاكستان بسيار بيش‌تر از رسانه‌هاي كشور خودمان قابل توجه است.

كريمي در پايان درباره برنامه‌هاي خانه فرهنگ در زمينه جذب غير‌مسلمانان گفت: گرچه گفتمان ميان اديان از برنامه‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي براي آشنايي صحيح فرهيختگان و انديشه‌مندان غير‌مسلمان با اسلام است، اما خانه فرهنگ كويته در كشوري اسلامي مثل پاكستان كه غير‌مسلمانان در آن اقليتي اندك را تشكيل مي‌دهند، فعاليت چشمگيري در زمينه جذب غير‌مسلمانان ندارد.
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن