تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810517580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر سرعت دردسرهاي تندرو ها افزوده مي شود كشمكش ها گره اي از حمل و نقل عمومي تهران باز نمي كند


واضح آرشیو وب فارسی:موج: بر سرعت دردسرهاي تندرو ها افزوده مي شود كشمكش ها گره اي از حمل و نقل عمومي تهران باز نمي كند
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي .


آزاده محمدي
حمل و نقل عمومي انبوه به عنوان يكي از شريان هاي اصلي در كلانشهر ها همواره محور تجوه مديران شهري گذشته،حال و آينده است.بروز مشكلات در ناوگان حمل و نقل عمومي انبوه و ترافيك به دليل درگير شدن عموم شهروندان در بسياري از اوقات عملكرد بهينه مديريت شهري را در ساير بخش ها نيز زير سئوال مي برد.در اين ميان فقدان مديريت واحد شهري موضوعي است كه طي يك دهه اخير برنامه ريزيهاي مديران شهري پايتخت را با كندي و يا با مانع تراشي هاي عديده اي مواجه كرده است.
توزيع عادلانه امكانات و اعتبارات تبصره 13 قبلي و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت فعلي از جمله مباحثي است كه اين روزها با گرو كشي هاي خاص برخي مسئولان و تصميم سازان سيستم حملو نقل عمومي كلانشهر تهران را با اما و اگر هاي بسياري روبرو كرده است به طوري برگزاري نشست هاي خبري و مصاحبه هاي خاص تلويزيوني بازار داغي را براي مسئولان و چند گانگي را براي شهروندان تهراني مهيا ساخته است.بالاخره جايگاه حق و حقوق شهروندي در اين نزاع كجا و چيست؟!
متاسفانه در اين كشمش ها كارشناسي و مالي بحث هاي سياسي نيز چاشني شده و موضوع به راحتي در مسير سياسي اختلاف دولت و مديريت شهري جريان يافته و صيقل داده مي شود.
ايجاد و ورود سيستم هاي حمل و نقلي جديد در برداشت اوليه و بازتاب ها عمومي گاها با سياه نمايي هاي مواجه است اما مرور زمان با عريان سازي معايب و مزايا قدرت تحليل عمومي را براي اينكه بگويند خوب يا بد است را كارشناسي و فني تر مي كند .اتوبوس هاي تندرو يا همان خط BRTتجربه جديدي است كه پايتخت نشينان از موهبت آن بهره مند شده اند.در اين ميان ريسك پذيري بدنه مديرت شهري و به خصوص شهرداري تهران قابل تقدير است اما بروز برخي كشمكش ها مي تواند نتيجه اجراي پروژه را تا حدودي خاكستري كند.

عريضه هاي مديريت شهري
كاش گزارشي ازعملكرد تبصره 13ارائه مي شد
به اعتقاد دكتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران با علم به اينكه تبصره 13 لايحه بودجه سال 87 از افتخارات مجلس است اما اين لايحه در حمل و نقل عمومي تهران خروجي و عملكرد مناسبي نداشته است.
وي تصريح مي كند كه بايد حمل و نقل عمومي در كشور بررسي شود تا ببينيم تبصره 13 توانسته وظايفي كه قانونگذار بر عهده‌اش گذاشته است واقعا در اجرا محقق شده است يا خير؟!
در اين راستا شهردار تهران در بسياري از مصاحبه هاي خود با قاطعيت اعلام كرده است از محل اعتبار تبصره 13حتي يك ريال هم به پروژه اتوبوس هاي دو كابين تندرو اختصاص نيافت.
بر اساس اين گزارش در حال حاضر 30 درصد اعتبارات شهرداري تهران در حوزه ترافيك متمركز است به طوري كه نقدينگي كه امروز در مترو هزينه مي شود حتي در دولت سازندگي كه خود متولي مترو بود، بي سابقه است و شهرداري تهران به تنهايي به اندازه همه دولت هاي قبلي در اين بخش توان مالي و فني گذاشته است.

خوشحال مي شويم كه اعتبارات تبصره 13 به كمك شهرداري تهران بيايد
مهندس جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز با اشاره به اين مطلب كه تهران نيازمند 11 هزار دستگاه اتوبوس است،مي گويد: از اين تعداد تنها 7 هزار و 300 دستگاه در اختيار داريم. طي 3 سال گذشته ظرفيت جابجايي مسافر را از 650 هزار نفر به يك ميليون و 650 هزار نفر رسيده است.خطوط 1 و 2 مترو به شدت گسترش پيدا كرده اند به گونه اي كه تا پايان سالجاري در خط يك، ايستگاه قيطريه و در سال آينده ايستگاه تجريش و در خط 2 امسال تا ميدان تيرانداز و سال آينده تا چهارراه تهرانپارس به بهره برداري خواهند رسيد. معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران با بيان اين كه عمليات طراحي و اجراي خطوط 3، 4، 6 و 7 به صورت موازي در حال انجام است، ادامه داد: از سال 85 تاكنون قرار بود 2 هزار و 750 دستگاه اتوبوس توسط تبصره 13 در اختيار اتوبوسراني قرار گيرد اما طي اين مدت تنها 1800 دستگاه اتوبوس در اختيار ما قرار گرفته است.
در اين ميان مهندس مهدي چمران رييس شوراي شهر تهران نيز در پاسخ به كشمكش هاي به وجود آمده ،تصريح مي كند:من با آنها كاري ندارم و مسئول حل مشكلات آنها نيستم. هيچكدام از دو سازمان ذيربط سياسي نبوده و مديران آن نمي خواهند در انتخابات رياست جمهوري شركت كنند.

عريضه هاي دولت
مهندس مهدي هاشمي سرپرست سابق وزارت كشور نخستين مسئول فتح الباب موضوع كشمكش شهرداري تهران و تبصره بود كه بالاخره در زمان فعاليت وي با پاسخ مهندس تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران حل و فصل شد.اما اين بار شاهد شروع دوباره نزاع لفظي باز از سوي يك مسئول دولتي هستيم.
سردار رويانيان رياست محترم تبصره 13 طي هفته اخير نوك پيكان انتقادات خود به سمت صنعت و شهرداري تهران نشانه گرفته است به طوري كه با لحني كنايه‌آميز گفته بود اول بايد چاله را بكنيم و بعد مناره را بدزديم. ترافيك و توسعه مشكلات ناشي از آن از ايرادات شهرداري تهران است .
وي بر اساس مستندات در اختيار خود جمع كمك‌هاي دولت نهم به شهرداري تهران را ازسال 84 تا 86 ؛ 3/46برابر كمك‌هاي انجام شده در سال‌هاي 81 تا 84 بوده است.
البته ذكر اين نكته ضروري است كه رشد ورود اتوبوس ها در سيستم حمل و نقل عمومي انبوه از زمان مديريت شهري دكتر احمدي نژاد آغاز شد اما با تكيه زدن ايشان بر مسند رياست جمهوري اين روند به كندي گراييد كه در بسياري از موارد ضعف شركت هاي خودرو سازي داخلي در تامين اتوبوس ها اين موضوع را به حاشيه هاي غير مرتبط سوق داد.
سخن آخر
طي يك دهه اخير موضوع اختلاف شهرداري تهران و دولت به رغم تمام انكار ها وجود داشته و ادامه دارد.اما از دولت نهم اين توقع را نداريم زيرا رياست محترم جمهوري و بسياري از فعالان كابينه اش خود دستي بر مشكلات شهري داشته اند.در نتيجه دولتمردان آگاه بر مسايل و موضوعات شهري نبايد چون گذشتگان عمل كرده و فعاليت هاي شهري كه مي بايست در راستاي ارتقاي رفاه شهروندان باشد را به سمت مسير سياست زدگي سوق دهند.شهرداري يك دولت محلي است كه نيازمكند دولت مركزي است.
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن