تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804406878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرف سه سال آينده توسعه بندر شهيد رجايي متوقف مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ظرف سه سال آينده توسعه بندر شهيد رجايي متوقف مي‌شود
خبرگزاري فارس: مدير‌كل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: در صورت عدم تملك 2 هزار و 400 ‌هكتار از اراضي شمال اين بندر توسط بندر شهيد رجايي، ظرف سه سال آينده روند توسعه اين بندر متوقف مي‌شود.


محمدرضا اشكريز در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بيان اينكه در حال حاضر 2 هزار و 200 هكتار زمين در اختيار بندر شهيد رجايي قرار دارد، اظهار داشت: در راستاي تملك اين اراضي مطالعات، مكاتبات، پيگيري‌ها و موافقت‌هاي متعددي صورت گرفته كه تملك آنها توسط بندر شهيد رجايي به نفع صنايع غرب بندرعباس‌ است.
وي با بيان اينكه امروز ساخت بندري همچون بندر شهيد رجايي در توان دولت نيست و بايد همين بندر را توسعه داد، اضافه كرد: با توجه به رغبت زياد سرمايه‌‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در اين بندر به ويژه بندر خليج فارس، زميني براي واگذاري به سرمايه‌گذاران وجود ندارد و اگر بخواهيم اين بندر همچون يك بندر لجستيك فعاليت كند، بايد براي 50 سال آينده برنامه داشته باشد.
اشكريز با اشاره به افزايش 3 ميليون TEU عمليات كانتينري در بندر شهيد رجايي اضافه كرد: راه‌هاي ارتباطي استان همچون جاده‌ها، شبكه ريلي و حمل و نقل با توسعه بنادر هماهنگ نيست و بزرگراه‌ها نيز در حال حاضر ممكن است راهگشا باشد اما براي چند سال آينده قطعا پاسخگوي جابه‌جايي كالاهاي وارداتي، صادراتي و ترانزيت نيست و بايد به فكر احداث آزادراه‌ها باشيم.
وي ادامه داد: از مجموع 130 ميليون تن عمليات بندري شامل تخليه، بارگيري، واردات، صادرات و ترانزيت، 75 ميليون تن آن مربوط به بنادر هرمزگان است كه اين ميزان نيز شامل كالاهاي نفتي و غيري نفتي مي‌شود.
اشكريز با بيان اينكه 48 درصد از مجموع عمليات نفتي بنادر كشور در بندر شهيد رجايي انجام مي‌شود، افزود: از 52 ميليون تن عمليات تخليه و بارگيري در بندر شهيد رجايي 35 ميليون تن آن مربوط به عمليات غيرنفتي است.
مدير‌كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با بيان اينكه مي‌توان دو نوع عملكرد سخت‌افزاري و نرم‌افزاري را براي اين اداره كل تعريف كرد، افزود: عملكرد سخت افزاري اين اداره شامل ساخت و ساز، عمران و توسعه و عملكرد نرم افزاري آن نيز شامل بالا بردن سطح ارائه كيفيت خدمات و همچنين رفع نيازهاي مراجعان است.
وي اضافه كرد: بيشترين اقدامات صورت گرفته طي چهار سال گذشته در اين بندر مربوط به عملكردهاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري بوده كه مهم‌ترين آن طرح توسعه فاز نخست مجتمع بندري شهيد رجايي است.
اشكريز ادامه داد: با بهره‌برداري از اين طرح، زماني كه در بندر شهيد رجايي هيچ ظرفيتي وجود نداشت، ظرفيت كانتينري اين بندر به 3 ميليون TEU افزايش يافت.
وي با اشاره به افزايش دو برابري محوطه‌هاي نگهداري كانتينر‌ها در بندر شهيد رجايي اظهار داشت: در حال حاضر امكان پهلوگيري كشتي‌هايي با ظرفيت 10 هزار TEU كانتينر با آب خور بيش از 17 متر در اين بندر فراهم شده است كه كانيتنرهاي آنها توسط گنتري كرين‌هاي سوپر پست پاناماكس تخليه و بارگيري مي‌شود.
اشكريز افزايش خطوط ريلي به ميزان 15 كيلو‌متر را يكي ديگر از اقدامات صورت گرفته در اين بندر طي سال‌هاي اخير عنوان كرد و افزود: همچنين در راستاي ارتقاي سطح خدمات ريلي نيز يك محوطه شانتيگ يارد ريلي در اين بندر به بهره‌برداري رسيده است.
وي با بيان اينكه شانتيگ يارد بعدي توسط بخش خصوصي نيز تا پايان سال 88 به بهره‌برداري مي‌رسد، افزود: در حال حاضر ظرفيت جابه‌جايي كانتينر توسط راه‌آهن تنها پنج درصد است كه با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها عمليات ريلي كانتينري به 25 درصد افزايش مي‌يابد.
اشكريز با بيان اينكه بندر شهيد رجايي در سال 64 احداث شده است، بيان داشت: طي سال‌هاي اخير به اندازه عمر مجتمع بندري شهيد رجايي در اين بندر سرمايه‌گذاري شده كه تنها 200 ميليارد تومان آن مربوط به بخش مخازن نفتي بندر خليج فارس است.
وي افزود: پيش از اين كشتيراني جمهوري اسلامي به ميزان ناچيز كار سوخت رساني به كشتي‌هاي خود را انجام مي‌داد كه در سال گذشته شركت‌هاي خصوصي سرمايه‌گذار توانستند به ميزان يك ميليون تن عمليات سوخت رساني را در خليج فارس انجام دهند.
اشكريز ادامه داد: اميد است با تلاش‌هاي صورت گرفته و همكاري ارگان‌هاي مرتبط تا چند سال آينده ظرفيت سوخت رساني شركت‌هاي خصوصي سرمايه‌گذار از طريق بندر خليج فارس به 6 ميليون تن افزايش يابد.
وي گفت: همچنين در بنادر مسافري نيز سرمايه‌گذاري بسيار زيادي صورت گرفته است كه متاسفانه اين سرمايه‌گذاري در شان مسافران نبوده است.
اشكريز با بيان اينكه اسكله ويژه شناورهاي بزرگ مسافري در راستاي پهلوگيري همزمان چهار شناور با اعتباري بالغ بر 5/2 ميليارد تومان در بندر شهيد باهنر احداث شده است، اضافه كرد: مطالعات مشاور احداث اسكله ويژه شناورهاي بزرگ مسافري در اسكله شهيد حقاني نيز به پايان رسيده كه عمليات اجرايي آن در شهريور آغاز مي‌شود.
وي ادامه داد: در اين راستا 15 ميليارد تومان براي لايروبي حوضچه، احداث اسكله‌ها، محوطه، ترمينال مسافري و جاده به بندر شهيد حقاني اختصاص يافته است.
اشكريز با بيان اينكه ساخت موج شكن بندر سيريك نيز با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان آغاز شده است، ادامه داد: مطالعات مربوط به اسكله شهيد ذاكري انجام شده و مشاور نيز نتايج مطالعات را ارائه كرده است كه در صورت تامين اعتبار از سوي سازمان بنادر و دريانوردي عمليات اجرايي آن نيز تا پايان سال جاري آغاز مي‌شود.
وي افزود: همچنين براي واگذاري بندرلنگه به بخش خصوصي چند سرمايه‌گذار اعلام آمادگي كردند كه در صورت موفقيت در واگذاري اين بندر يك قرارداد محكم و بلند مدت با سرمايه‌گذاران منعقد مي‌شود.
مدير‌كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به دريافت گواهينامه IMS از موسسه معتبر DNV در سال گذشته توسط بندر شهيد رجايي اضافه كرد: اين گواهينامه شامل سه ايزوي مديريت كيفيت ايزو 9001، مديريت سلامت بهداشت شغلي ايزو 18001 و مديريت محيط زيست ايزو 14001 است.
وي در خاتمه راه‌اندازي مركز خدمات كانتينري تك پنجره با هدف ارائه خدمات ارگان‌هاي ذي‌ربط به مراجعان و ايجاد سامانه جامع و مدرن بين مجموعه بندر، گمرك، پايانه‌ها و همه ارگان‌هاي مرتبط را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي زير‌بنايي بخش نرم‌افزاري اين بندر عنوان كرد و افزود: از جمله محاسن ايجاد اين سامانه عدم حضور صاحبان كالاها در بندر و سرعت عمل در ترخيص كالا است.
انتهاي پيام/ص
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن