تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل نظارت و ايمني وزارت صنايع در گفت‌وگوبا فارس: رشد معدن طي دوسال اخير از صنعت بالاتر بوده‌است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل نظارت و ايمني وزارت صنايع در گفت‌وگوبا فارس: رشد معدن طي دوسال اخير از صنعت بالاتر بوده‌است
خبرگزاري فارس: مديركل دفتر امور نظارت و ايمني وزارت صنايع و معادن در مورد روند رشد ارزش افزوده بخش معدن طي سالهاي اخيراظهار داشت:رشد ارزش افزوده بخش معدن برمبناي قيمتهاي ثابت سال 76 و براساس آمار بانك مركزي در سالهاي 85 و 86 به ترتيب 4/13 و 7/17 درصد بوده كه از رشد بخش صنعت بالاتر‌است.


وجيه اله جعفري در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با بيان اينكه بخش معدن توانسته اهداف برنامه چهارم توسعه را در سالهاي 84 تا 86 به ترتيب 107، 110 و 116 درصد پوشش دهد اظهارداشت: براساس سند چشم‌انداز 20 ساله كشور، ميزان ارزش افزوده ايجاد شده درموادمعدني فلزي به قيمت ثابت سال 81 بايد به حدود 27 هزار و 42 ميليارد ريال و ارزش افزوده مواد معدني غيرفلزي به بيش از 33 هزار و52 ميلياردريال برسد.
وي افزود:براساس اين برنامه ميزان توليد مواد معدني فلزي به هزار و 277 ميليون تن و مواد معدني غيرفلزي به هزار و 777 ميليون تن برسد .
وي ادامه داد:هم اكنون حدود 3 هزار و 558 معدن در كل كشور فعال ، حدود هزار و 243 معدن غيرفعال و 218 معدن نيز درحال تجهيز است و ميزان استخراج از اين معادن نيز در سال گذشته 5/217 ميليون تن بوده است.
جعفري درمورد ميزان ذخايرقطعي و احتمالي معادن كشور نيز با بيان اينكه حدود37 ميليارد تن ذخيره قطعي معدني دركشور داريم گفت: ميزان ذخاير احتمالي معادن كشور نيز 5/1 برابر اين رقم است و بيشترين معادن در استان خراسان رضوي با 417 فقره و كمترين معادن در استان گلستان با 22 فقره قرار دارند.
به گفته وي بيشترين ميزان استخراج ماده معدني به استان كرمان با 5/44 ميليون تن و كمترين استخراج به استان گلستان با 202 هزار تن تعلق دارد و بيشترين ذخاير معدني نيز مربوط به استان كرمان با 8/3 ميليارد تن و كمترين ذخاير مربوط به استان گلستان با 25 ميليون تن اختصاص دارد.
مدير كل دفتر امور نظارت و ايمني وزارت صنايع درمورد ميزان اشتغالزايي بخش معدن و همچنين تعداد پروانه‌هاي صادر شده دراين بخش گفت: درحال حاضر 96 هزار و 429 نفر در معادن كشور مشغول به كارند و تعداد پروانه‌هاي معدني صادره نيز 610 فقره است.
وي با بيان اينكه حدود 17 هزار واحد صنايع معدني در كشور ايجاد شده‌است تصريح كرد:براساس آخرين اطلاعات 68 نوع ماده معدني در معادن سراسر كشور وجود دارد و استخراج سالانه از اين معادن حدود 5/217 ميليون تن است .
وي در پاسخ به اين سوال كه راهكارهاي ايجاد ارزش افزوده دربخش معدن كدامند گفت: ارتقاي تكنولوژي و نوسازي معادن و صنايع معدني ، ارتقاي سطح كيفي نيروي انساني ، بازيابي مواد معدني ، ارتقاي سرمايه‌گذاري ، افزايش توليد ، تكميل فرآيندهاي زنجيره ارزش معادن در كشور و تبديل محصولات خام به محصولات نهايي مصرف‌‌كننده و استفاده بهينه از انرژي در فرآيندهاي صنايع معدني از مهمترين راهكارها براي ايجاد ارزش افزوده در بخش معادن محسوب مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه معادن وصنايع معدني حدود 6درصد توليد ناخالص داخلي را به خود اختصاص داده‌است افزود: دركشورهاي ديگر اين رقم بالاتر است، به عنوان مثال اين فاكتور در استراليا 9 درصد اعلام شده‌است.
جعفري در پايان از برگزاري همايش نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد ايران در روز22 مهرامسال درتهران خبرداد و افزود:برگزاري اينگونه همايش ها نقش مهمي در توسعه و رشد بخش معدن خواهد داشت.
انتهاي پيام/
 جمعه 15 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن