تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813049091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

السبيل: آمريكا خواهان ثبات در منطقه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: السبيل: آمريكا خواهان ثبات در منطقه نيست
السبيل با اشاره به اهداف آمريكا از ايجاد پايگاه‌هاي نظامي در عراق نوشت: ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق، به همان دلايلي بازمي‌گردد كه از پنج سال پيش و اندكي به اين كشور حمله كرده و در واقع، براي جايگزيني پايگاه‌هايي صورت گرفت كه آمريكا در ديگر مناطق جهان، آن را از دست داده بود.
يك روزنامه اردني، استقرار پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در منطقه را با هدف مصادره ثروت‌ و منابع طبيعي منطقه دانست و نوشت: آمريكا خواهان استقرار ثبات و امنيت در منطقه نيست.

به گزارش فارس، روزنامه اردني «السبيل» در مقاله‌اي به قلم «عيدة المطلق قناة» با نام «از اينجا مسابقه تسليحاتي و پايگاه‌هاي نظامي آمريكا آغاز مي‌شود» نوشت: آمريكا از مدت‌ها پيش بر حضور نظامي در مناطق گوناگون در جهان اصرار داشت و استقرار اين پايگاهها در منطقه عربي، از اولويت‌هاي اين كشور بود.

اين روزنامه به سابقه استقرار پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در جهان اشاره كرد و نوشت: آمريكا از زمان فروپاشي ديوار برلين در سال 1989 راه‌اندازي پايگاه‌هاي نظامي را كه به 35 پايگاه جديد مي‌رسد و بين لهستان و پاكستان امتداد دارد، آغاز كرده است. راه‌‌اندازي اين پايگاه‌ها به استثناي پايگاه‌هايي است كه در عراق ايجاد كرد و قصد دارد در اين كشور تأسيس كند.

به نوشته السبيل، منطقه اين روزها شاهد فعاليت شديدي از سوي دولت جورج بوش است كه براي ايجاد پايگاه‌هايي براي نيروهاي اين كشور و نيز حفظ حضور نظامي دايمي در عراق عجله مي‌‌كنند. سخن از ايجاد سه پايگاه اصلي ثابت نيروهاي آمريكايي است كه گنجايش چهل هزار نيروي نظامي را دارد و در شمال (منطقه حرير در شرق اربيل) و مركز (در پايگاه الحريه در كركوك) و در جنوب عراق (در شرق استان واسط) پراكنده شده است.

اين روزنامه همچنين ايجاد پايگاه‌هاي ثابت در عراق را در راستاي برنامه راهبردي گسترده براي حضور نظامي در منطقه دانست و نوشت: با وجود تبليغاتي كه آمريكا در اين زمينه آغاز كرده و از قصد خود براي خروج از عراق خبر مي‌دهد، همه شواهد، حاكي از آن است كه اين كشور، نيروهاي خود را هرگز از عراق، نه در سال 2010، 2011 و حتا تا سال 2020 از اين كشور خارج نمي‌كند، زيرا مي‌خواهد به اشغالگري اين كشور ادامه دهد.

السبيل در ادامه به سخنان رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا و جيمي كارتر، رئيس جمهور اسبق آمريكا اشاره مي‌كند و مي‌نويسد: گيتس اعتراف كرد آمريكا به حضور طولاني و مستمر در عراق مي‌نگرد و جيمي كارتر، رئيس‌جمهور اسبق آمريكا نيز در اين باره گفت: ما به اين دليل به عراق رفتيم تا پايگاه‌هاي نظامي هميشگي در خاورميانه برقرار كنيم.

السبيل با اشاره به اهداف آمريكا از ايجاد پايگاه‌هاي نظامي در عراق نوشت: ادامه حضور نظامي آمريكا در عراق، به همان دلايلي بازمي‌گردد كه از پنج سال پيش و اندكي به اين كشور حمله كرده و در واقع، براي جايگزيني پايگاه‌هايي صورت گرفت كه آمريكا در ديگر مناطق جهان، آن را از دست داده بود.

اين روزنامه اردني در پايان نوشت: اين پايگاه‌ها و پايگاه‌هايي كه در كشورهاي عربي بر پا مي‌شود، بزرگترين خطر به شمار مي‌آيد و نوعي استعمار جديد است كه با هدف مصادره ثروت‌ها، تصميمات و آينده ما صورت مي‌گيرد.

السبيل با تأكيد بر اين كه آمريكا نمي‌خواهد منطقه به ثبات برسد، نوشت: اگر منطقه به ثبات برسد، هيچ نيازي به دخالت آمريكا نيست و در اين صورت، اقتصاد اين كشور ديگر با سياست «تهديد و حمايت» به شكوفايي خود ادامه نمي‌دهد.
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن