تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815580298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاس گل جيل به فرگي منچستر برنده روز سرنوشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پاس گل جيل به فرگي منچستر برنده روز سرنوشت
آرش حقيقي

انگليسي ها به اين روز مي گويند «D.Day» يعني «Destination Day» يعني روز سرنوشت.

روز اول سپتامبر 2008 سرنوشت يك فصل را رقم زد و پرده نمايش پرهيجان تئاتر نقل و انتقالات تابستاني را پايين كشيد. درست مثل يك معامله بزرگ بود، معامله يي كه لحظه به لحظه سرنوشتش تغيير مي كرد. همه چيز داشت به سود يونايتد پيش مي رفت كه ناگهان سر و كله گروه ابوظبي پيدا شد و پيشنهادي 34 ميليون پوندي به دست دانيل لوي رسيد. چلسي هم در آستانه امضاي قرارداد با روبينيو بود. من سيتي با مالكان عربش مي خواست ضربه يي بزرگ به برادر بزرگش يونايتد بزند و تنها چند ساعت تا رسيدن به هدفش فاصله داشت. اما پايان بندي اين شب پرالتهاب فرسنگ ها با اين پيش بيني فاصله داشت. سيتي ضربه زد، ضربه سنگيني هم زد، اما نه به يونايتد، به چلسي. خبر آخر اين بود؛ «بربا به يونايتد پيوست و روبينيو به سيتي.» اين بزرگ ترين شكست تاريخ فعاليت ورزشي پيتر كنيون بود. كنيون كه استادي اش در خريد بازيكنان را چه در يونايتد و چه در چلسي به همه نشان داده بود اين بار در لحظات آخر شكست خورد تا ديگر حالا چلسي را بازنده اصلي تابستان 2008 بدانيم. يونايتد بهترين بازيكن ممكن براي سيستمش را خريد و كريس رونالدو را حفظ كرد. چلسي هم دكو و بوسينگوا را خريد اما داستان اصلي سر روبينيو بود كه اگر در 1-3-2-4 اسكولاري به موازات جو كول قرار مي گرفت خريدي فوق العاده به حساب مي آمد.

حالا روبينيو به سيتي پيوسته است تا تيم دوم منچستر هم ستاره يي براي خودش داشته باشد. شايد فصل بعد سرمايه بالاي گروه ابوظبي يك قطب ديگر هم در فوتبال جزيره بسازد و پديده يي چون چلسي رومن آبراموويچ دوباره متولد شود. سرمايه گذاري خصوصي آنقدر در ليگ برتر پيش رفته است كه واقعاً نمي توان انكار كرد اين ليگ جذابيتش را مديون همين پول هاي خارجي است و البته هنر مرداني چون پيتر كنيون و حالا بايد اضافه كنيم ديويد جيل. ابعاد حرفه يي فوتبال مدرن آنقدر بالا رفته و پيچيده شده كه براي قهرماني در پروسه هاي بلندمدتي چون ليگ برتر انگليس نياز به چنين سياستمداراني است. ديويد جيل نشان داد چطور بايد يك بازيكن گران قيمت را در آخرين لحظات خريد و حتي بر پول بيشتر رقيب غلبه كرد. پس بايد بگوييم يونايتد زوج فرگوسن- جيل را براي قهرماني اين فصل دارد. جيل يك پاس گل طلايي به فرگوسن داد و حالا نوبت پيرمرد جاه طلب اسكاتلندي است كه گل قهرماني را به ثمر برساند.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن