تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815054295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درماني جديد براي نزديك بيني/ ژن ATOH1 و تاثير آن بر شنوايي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: درماني جديد براي نزديك بيني/ ژن ATOH1 و تاثير آن بر شنوايي
محققان اخيرا دارويي را توليد كردند كه نزديك بيني را در كودكان درمان مي كند و استفاده از عينك را تا 35 درصد كاهش داده است و ژن ATOH1 مانع رسيدن امواج صوتي به سلولهاي مژه دار و انتقال آن به مغز مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه، نزديك به يك چهارم از جمعيت جهان از بيماري نزديك بيني رنج مي برند نزديك بيني نوعي اختلال بينايي است اين افراد قادر به ديدن اجسام در فاصله دور نيستند معمولا اندازه كره چشم اين افراد بسيار بزرگ است و يا خميدگي قرنيه چشم آنها بسيار شديد است.

نزديك بيني معمولا در كودكي در بين سنين 12 تا 8 سال رخ مي دهد محققان دانشگاه اكلاها، اخيرا دارويي را توليد كردند كه قادر است از پيشرفت روند بيماري نزديك بيني در كودكان جلوگيري كند اين دارو شبيه به نوعي ژل است كه به مدت دو سال هر روز مصرف مي شود مصرف اين نوع دارو استفاده از عينك را تا 35 دردصد كاهش مي دهد.

محققان اعلام كردند كه نتيجه استفاده از اين دارو 75 درصد مثبت بوده است و تنها 11 درصد از كودكان با استفاده از اين دارو تغييري در روند بيماريشان ايجاد نشده است.

ژن ATOH1 و تاثير آن بر شنوايي ژن ATOH1 مانع رسيدن امواج صوتي، به سلولهاي مژه دار در گوش مي شود در نتيجه اصوات از طريق اعصاب گوش به مغز منتقل نخواهد شد و فرد دچار ناشنوايي مي شود.

****ژن ATOH1 و تاثير آن بر شنوايي

همچنين به نقل از خبرگزاري فرانسه گروهي از محققان دانشگاه oregon آمريكا بر روي افرادي كه در سنين بالا قدرت شنوايي خود را از دست مي دهند بررسي هايي انجام دادند به اين منظور اين محققان تحقيقات خود را بر روي جنين موش ها با تحريك در شكل سلولهاي مژه دار آغاز كردند.

سلولهاي مژه دار، سلولهايي هستند كه نقش مهمي در كاهش شنوايي در موش هاي بالغ داشته است.

سلولهاي مژه دار در گوش مياني واقع شدند و ارتعاشات صوتي توسط اين سلولها به عصب شنوايي و از اين عصب به مغز منتقل مي شود.

گروهي ديگر از سلولهاي مژه دار در قسمت دهليز گوش قرار دارند و مسئول حفظ تعادل در انسان و ساير مهره داران هستند در هنگام تولد گروهي سلول مژه دار در گوش وجود دارد كه با افزايش سن به اين سلولها بيشتر و بيشتر مي شوند.

محققان با آزمايش بر روي موش ها متوجه وجود ژن ATOH1 شدند كه مانع انتقال امواج صدا به اين سلولها مي شود.
 چهارشنبه 13 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن