تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806875244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيماريهاي فصل تابستان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: [font=]میخواستم در مورد مراقبت از موها در فصل تابستان چند نکته رو براتون بنویسم.

بیشتر از همیشه مراقب باشید
معمولا در فصل های گرم سال بیشتر از همیشه شاهد شیوع بیماری های پوست و مو به خصوص عارضه های ناشی از قارچ های سطحی هستیم.
پوست و مو در این فصول بیشتر از همیشه در معرض آسیب قرار دارند. به طوری که اغلب همراه با گرم شدن هوا شیوع عفونت های قارچی در سر و حتی ناخن ها بیش از پیش میشود. پیدایش این عارضه هم از این روست که اصولا در رطوبت و گرما، محیط برای رشد میکروارگانیسم هایی مانند میکروباکتری ها و حتی عفنونت های شایعی مثل زرد زخم ، قارچ های سطحی و ویروس ها بیشتر از قبل فراهم میشود. بنابراین همزمان با گرم شدن هوا در بهار و به خصوص تابستان باید نسبت به مراقبت از موها خیلی بیشتر از دیگر فصول سال حساس باشید. فرقی هم نمیکند ، موهای شما بلند باشند یا کوتاه چون در هر صورت به دلیل مناسب بودن محیط برای رشد میکروارگانیسم ها در این شرایط ، مراقب ویژه از موها و حتی پوست کف سر بسیار ضروری است.

وقتی دریا میروید
اگر خیال دارید در فصل تابستان به شهرهای ساحلی سفر کنید یادتان باشد اگر آب شور دریا بدون شست و شو روی مو خشک شود مقدار زیادی از رسوب نمک روی سطح آن انباشته شده و در نتیجه خشکی و سنگینی مو را به دنبال دارد. بنابراین اگر قرار است برای مدت طولانی در دریا شنا کنید باید حتما بعد از شنا موهای تان را با دقت بشویید و اجازه ندهید کریستال های ریز نک روی تار موی شما باقی بماند. در مورد استخرها هم این کلر موجود در آب استخر است که ضرورت مراقبت از مو به خصوص در مورد موهای رنگ شده را بیشتر میکند. چون کلر در حقیقت یک بی رنگ کننده ضعیف است که باعث از بین رفتن رنگدانه های مو البته به مرور زمان میشود. بنابراین اگر اهل شنا و استخر هستید باید دقت کنید بعد از شناف موهای تن را خوب بشویید و آبکشی کنید.

خارش های ناگهانی پوست سرتان را جدی بگیرید
یکی از بیماری های پوستی که در فصل گرم سال شاهد آن هستیم ، عفونت قارچی درماتیت سبورئیک است. شیوع این بیماری که مشخصا پوست کف سر را هدف میگیرد در فصل گرم بسیار زیاد است و خیلی از افراد را چه زن و چه مرد با دردسر روبه رو میکند. معمولا خارش های شدید پوست سر ، پوسته ریزی و التهاب کف سر از نشانه های بارز ابتلا به این بیماری هستند. گاهی حتی التهاب ناشی از این بیماری ناحیه ابرو را هم در بر میگیرد به طوری که قرمزی و پوسته ریزی در قسمت ابروها هم دیده میشود. در این شرایط بهترین راه مراجعه به متخصصان پوست و مو است. چون عامل اصلی ایجاد این مشکل نوعی بیماری عفونی است که بدون درمان دارویی برطرف نمیشود. بنابراین اگر با خارش غیر منتظره پوست سر و التهاب ناشی از آن در کف سرتان روبرو هستید. بهتر است حتما با مراجعه به متخصصان پوست و درمان برای مشکل تان وقت بگذارید

کلاه بگذارید
نور آفتاب یکی از عوامل است که تماس آن با موهای شما به خصوص در بلند مدت میتواند مشکلاتی مثل شکنندگی و تخریب را بدنبال داشته باشد.
اقایان برای در امان ماندن از این عوارض می توانند از کلاه استفاده کنند اما نوع کلاه مهم است. معمولا کلاه های مناسب فصل تابستان طوری طراحی شده اند که هوا بتواند در آن جریان داشته باشد. این ویژگی از تعریق و ایجاد رطوبت که از عوامل اصلی ایجاد حساسیت و بیماری های پوستی هستند جلوگیری میکند. در مورد خانم ها این مراقبت ساده تر است چون روسری خود به خود مانع از تابش مستقیم نور آفتاب به موهای آنها میشود. البته خانم ها هم باید در این دقت کنند . معمولا روسری های رنگ روشن و نخی انتخاب مناسبی هستند چون هم نور خورشید را منعکس میکنند و همین که از تعریق زیاد و عوارض ناشی از آن در پوست سر جلوگیری میکنند.

موهای تان را باز بگذارید
معمولا توصیه میشود در فصل تابستان موهای خود را کوتاه نگه دارید . چون موهای کوتاه شست و شو را راحت تر میکند و از طرف دیگر امکان عبور جریان هوا در بین تارهای مو در این حالت به مراتب بیشتر از زمانی است که موهای شما بلند است.
توصیه من به خانم های که موهای بلند دارند این است که زیر روسری یا مغنه موهای خود را لااقل برای ساعاتی از روز باز بگذارند. این روش عبور جریان هوا را در میان تارهای مو را راحت تر میکند. هرچند که ممکن است در ظاهر به خاطر باز بودن موها شما بیشتراز همیشه احساس گرما کنید. به هر حال به یاد داشته باشید باز نگهداشتن موها ریسک ابتلا به بیماری های پوست سر و متعاقب آن مو را کمتر میکند . در کنار این روش ها شست و شوی موها بعد از تماس طولانی با نور آفتاب و گرما نیز سهم زیادی در کاهش این مشکلات دارد. بنابراین توصیه من به آقایان و خانم ها کوتاه نگهداشتن موها تا جای ممکن و در کنار آن دوش گرفتن های مکرر است.

----
امیدوارم تابستان خوب و پر انرژی و پر از شادی و سلامت رو در پیش ر و داشته باشید[/font]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن