تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815416443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويانيان: اتوبوس‌هاي وارداتي شهرداري در داخل كشور نيز توليد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رويانيان: اتوبوس‌هاي وارداتي شهرداري در داخل كشور نيز توليد مي‌شود
اجتماعي. رويانيان . اتوبوسراني
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اعلام اينكه اتوبوس‌هاي اكاردئوني كه آقاي بيژني وارد كرده‌اند در داخل نيز توليد مي‌شود گفت:
لازم است از اتوبوسهايي در ناوگان حمل و نقل عمومي استفاده شود كه با شرايط كشور همخواني داشته باشد.

سرتيپ دوم پاسدار محمد رويانيان روز سه شنبه در حاشيه مراسم و جمع خبرنگاران گفت: بايد اتوبوسي داشته باشيم كه با ترافيك و وضعيت كشور و معابر آن سازگاري داشته باشد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با اشاره به اين كه بر اساس آيين نامه اجرايي قانون مديريت حمل و نقل وزارت صنايع مكلف شده است، تا سال ‪ ۱۳۹۰‬استانداردهاي خودرو را در كشور تعيين كند، گفت: اين كه انواع و اقسام اتوبوس، ميني بوس و سواري داخلي و خارجي را براي حمل و نقل عمومي بكارگيري كنيم، هنر نيست.

وي افزود: ‪ ۲۵۰‬دستگاه اتوبوس ،‪ ۲۰۰‬دستگاه ميني بوس امروز به آقاي بيژني رييس واحد اتوبوسراني تهران تحويل مي‌شود .

رويانيان بااشاره به اينكه در طول سالهاي ‪ ۸۱‬تا ‪ ۸۵‬هيچ ميني بوسي به تهران واگذار نشده بود گفت: همزمان با فعاليت ستاد تبصره ‪ ۱۳‬تعداد يك هزار و ‪ ۲۱۲‬دستگاه ميني بوس به اتوبوسراني تحويل شد كه متاسفانه شاهد فعاليت آنها نيستيم كه لازم است با تهيه ليست و ارايه به شهرداري در بكار گيري آنها جديت شود.

وي با تاكيد بر هوشمندسازي حمل و نقل عمومي گفت: در تهران بايد تاكسي ها و اتوبوس‌ها مشخص شود كه در چه مكاني هستند و مديرعامل اتوبوسراني با مونيتور سيستم اتوبوسراني در زمان نياز به تقاضاها پاسخ دهد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت با اشاره به اين كه تا پايان سال كمك‌هاي ديگري هم به شهرداري تهران و ساير شهرهاي كشور از سوي ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت صورت مي‌گيرد، افزود: تا پايان شهريور ماه بخش دوم واگذاري ‪ ۷۰۰‬دستگاه اتوبوس و ‪ ۷‬هزار دستگاه تاكسي به شهرهاي كشور انجام مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري جلسات با بانكهاي عامل در كشور گفت: بر اين اساس ‪ ۸۰‬هزار مسافربر شخصي براي تبديل خودروي خود به تاكسي تسهيلات دريافت كردند و ‪ ۱۴۰‬هزار خودرو فرسوده شخصي نيز تبديل و جايگزين شده است.

رويانيان با تاكيد بر اين كه سهميه و نحوه جايگزيني خودروهاي فرسوده در سال ‪ ۸۷‬بزودي تصويب و اعلام مي‌شود، گفت: امسال حدود چهار هزار دستگاه كاميون كه با بيش از ‪ ۴۰‬سال عمر در جاده‌هاي كشور تردد مي‌كنند، تعويض و نوسازي خواهند شد.

وي با اشاره به ابلاغ آيين نامه اجرايي قانون مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت در كشور گفت: بر اين اساس وزارت صنايع مكلف شده است، استاندارد خودروها را تا سال ‪ ۱۳۹۰‬تعيين كند. از سوي ديگر به وزارت صنايع تكليف شده است تا يك نوع تاكسي با عمر و قيمت مناسب و مصرف كم را در كشور تعيين تا آن را بكارگيريم، از سوي ديگر در خصوص اتوبوس و ميني بوس هم بايد استانداردهاي لازم تدوين شود.

وي با تاكيد بر اين كه استانداردسازي و بهينه‌سازي خودروها به خصوص در ناوگان حمل و نقل عمومي در دستوركار ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور است، افزود: ناهماهنگي‌هايي كه تاكنون وجود داشته است عمدتا به دليل نبود مديريت واحد در حمل و نقل كشور بود.

وي با اشاره به اقدامات وسيع در زمينه سوخت ‪ CNG‬در كشور گفت: مردم در سالهاي آينده طعم شيرين اين امر را خواهند چشيد.

رويانيان با اشاره به قانون توسعه حمل و نقل عمومي مصوب مجلس شوراي اسلامي گفت: لازم است مديريت عرضه و تقاضا در ايران درست شود كه در قانون مصوب مجلس بر آن تاكيد شده است.

وي با اعلام تصويب نامه ‪ ۲۲‬ماده‌اي آيين نامه اجرايي قانون توسعه حمل و نقل عمومي در روز گذشته كه از سوي دولت به تمامي سازمانها ابلاغ شده است گفت: در بخش شهري مديريت بار و مسافر در شهر و حومه شهرها به شهرداريها واگذار شد و وزارت كشور موظف به ارايه شيوه نامه اعمال اين قانون است.

وي با اشاره به وجود ‪ ۱۱۰‬پمپ بنزين ناكارا در نقاط مختلف تهران گفت:
مناطق مسكوني در تهران با اين ‪ ۱۱۰‬جايگاه بسيار فاصله داشته و رسيدن خودرو به اين جايگاهها با ترافيك و آلودگي همراه مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا بر تاكيد قانون توسعه حمل و نقل سوخت به ساماندهي جايگاهها ، بهينه‌سازي مراكز خدماتي از جمله پمپ بنزين‌ها و آمايش سفر اشاره كرد و افزود : بهينه‌سازي مصرف سوخت و بهينه‌سازي توليد خودرو از مفاد اين قانون است كه بر عهده ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گذاشته شده است .

همچنين معاون توليد وزارت صنايع و معادن در اين جلسه گفت: در بخش تقويت اتوبوسراني نبايد در بازار را به سوي كشورهاي ديگر باز كنيم.

محمد جعفر دانش مارناني با تاكيد بر اينكه نبايد كشور را تبديل به كلكسيون خودروهاي كشورهاي خارجي كنيم .

وي افزود: اتوبوس‌هاي وارد شده توسط شهرداري تهران در بخش ‪ BRT‬فاقد كيفيت لازم بوده و عمر كوتاهي خواهند داشت.

معاون وزير صنايع و معادن با ذكر اينكه قبلا با رجوع به كارخانه‌هاي داخلي آمادگي براي ساخت اين اتوبوسها اعلام شده بود گفت: به دليل نبود مرجع مناسبي براي تعيين نوع اتوبوس خريد اين اتوبوس‌ها از خارج از كشور صورت گرفت.

وي گفت: نوع وسيله نقليه عمومي در كشورها از سوي دولت تعيين مي‌شود و لازم است با هماهنگي بين ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور و وزارت صنايع كارگروه ويژه‌اي براي تعيين نوع اتوبوس ها، تاكسي‌ها و ميني بوس ها تشكيل شود تا شاهد تنوع و كلكسيون انواع خودروها در كشور نباشيم .

وي از ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور درخواست كرد كه به وزارت صنايع و معادن برنامه دهد تا اين وزارتخانه شرايط تنظيم بازار را در دست گيرد.

معاون وزير صنايع و معادن تاكيد كرد: لازم است در بخش حمل و نقل عمومي واگذاري به بخش خصوصي به ‪ ۱۰۰‬درصد برسد.

دانش مارناني در عين حال گفت: پيشنهاد مي‌كنيم ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت اتوبوسها را به بخش خصوصي واگذار كند، چرا كه در صورت واگذاري آنها و تعميرگاههاي اتوبوسراني به بخش خصوصي قطعا سرويس دهي افزايش مي يابد.

معاون وزير صنايع با تاكيد بر اين كه بايد تاكسيراني نيز به شركتهاي خصوصي تبديل شود، افزود: بايد چند كارخانه اتوبوس‌سازي بيشتر نداشته باشيم، چرا كه هفته‌اي نيست كه درخواست احداث كارخانه اتوبوس آن هم چيني به وزارت صنايع ارايه مي‌شود ولي با توجه به اين كه اين اتوبوسها از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند، وزارت صنايع مجوز براي آنها صادر نمي كند.

دانش مارناني در مورد بهينه‌سازي سوخت گفت: به جاي اينكه مقدار ارز ذخيره شده از كاهش مصرف سوخت را تبديل به آلودگي هوا كنيم مي‌توانيم به سرمايه‌گذاري در صنعت و معدن تبديل كنيم .

وي بر لزوم خصوصي‌سازي در بخش تعميرگاهي اتوبوسراني نيز تاكيد كرد و گفت:
اتوبوسهاي زيادي در چندين سال گذشته در انتظار سرويس‌گيري از واحدهاي تعميرگاهي هستند و در صورت واگذاري اين بخش‌ها به بخش خصوصي ديگر شاهد چنين مواردي نخواهيم بود.

معاون وزير صنايع واگذاري تاكسيراني و اتوبوسراني به بخش خصوصي را نيز در ارتقاي كيفيت خدمات رساني اين بخش‌ها تاثير گذار اعلام كرد.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 274]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن