تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814693627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه اروپا از رويارويي مستقيم با روسيه طفره رفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتحاديه اروپا از رويارويي مستقيم با روسيه طفره رفت
سران كشورهاي اتحاديه اروپا در نشست فوق العاده خود در شهر بروكسل بر حمايت از تلاش ها براي دستيابي به راه حلي مسالمت آميز درباره مناقشه گرجستان تاكيد كردند.
به گزارش شبكه خبر به نقل از شبكه خبري العالم، روساي جمهور و نخست وزيران كشورهاي اروپايي در بيانيه پاياني نشست ديروز پايبندي خود را به حمايت از همه تلاش ها در راستاي دستيابي به راه حلي مسالمت آميز و دائمي درباره مناقشه گرجستان ابراز داشتند.

رهبران اتحاديه اروپا همچنين درخصوص به تعويق انداختن مذاكرات درباره مشاركت جديد بين روسيه و اين اتحاديه تا زمان بازگشت نظاميان روس به مواضعي كه قبل از درگيري اخير در گرجستان در اختيار داشتند، به توافق رسيدند. اين مذاكرات قرار بود ماه جاري ميلادي برگزار شود.

اتحاديه اروپا در بيانيه خود همچنين متعهد شد براي كمك به بازسازي گرجستان بعد از جنگ اين كشور با روسيه، كنفرانس بين المللي تشكيل دهد.

در اين بيانيه آمده است: اتحاديه اروپا با ابتكار عمل براي تشكيل يك كنفرانس بين المللي به منظور كمك به بازسازي گرجستان، از شورا و كميسيون اروپا نيز خواهد خواست تا براي اين كنفرانس آماده شوند.

سران اتحاديه اروپا با تصميم براي تعيين نماينده ويژه اي براي بحران گرجستان، تمايل خود را براي ايجاد شراكت با كشورهاي واقع در شرق اين اتحاديه از جمله گرجستان و اوكراين ابراز داشتند.

اين بيانيه همچنين اقدام روسيه در به رسميت شناختن استقلال ابخازيا و اوستياي جنوبي را محكوم كرد.

"نيكلا ساركوزي" رئيس جمهوري فرانسه در كنفرانس مطبوعاتي خود در پايان اين نشست گفت: همه كشورها موافق ادامه آتش بسي هستند كه در سفر "برنار كوشنر" وزير امور خارجه فرانسه و من به تفليس و مسكو در دوازدهم ماه اوت به دست آمد.

وي افزود: هر يك از اعضاي اتحاديه اروپا درخواست كرده اند طرح شش ماده اي كه توسط همه طرف هاي درگير در سطح مقامات بلندپايه به امضا رسيد بايد به اجرا در آيد و به نظر من، اين طرح شش ماده اي تنها سندي است كه همه اعضاي حاضر آن را به رسميت شناخته اند.

ساركوزي گفت: نظر اتحاديه اروپا اين است كه هر راه حل صلح آميز و بلند مدت درباره درگيري گرجستان بايد مبتني بر احترام به استقلال حاكميت و تماميت ارضي گرجستان باشد و از اتخاذ تدابير يكجانبه كه مغاير با حقوق بين الملل است خودداري شود.

رئيس دوره اي اتحاديه اروپا افزود: اروپا تا حل و فصل كامل اين بحران به تلاش خود ادامه خواهد داد و ما براي تداوم مذاكرات بين طرفهاي درگير و با توافق كامل تمامي اعضاي اتحاديه به همراه "خوزه مانوئل باروسو"، برنار كوشنر و خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بار ديگر به مسكو و تفليس سفر خواهيم كرد و از روسيه اجراي كامل طرح شش ماده اي را خواهيم خواست.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن