تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813097660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتش عراق امنيت استان «الانبار» را به دست گرفت‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ارتش عراق امنيت استان «الانبار» را به دست گرفت‌


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها: مسئوليت امنيت استان الانبار، به عنوان اولين استان سني‌نشين عراق، به نيروهاي عراقي واگذار شد.‌

مراسم تحويل مسئوليت امنيت الانبار، ديروز مصادف با اولين روز ماه رمضان در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار شد.

اعمال مقررات منع تردد از بامداد ديروز در شهر رمادي، مركز استان الانبار و استقرار گسترده نيروهاي نظامي و ارتش عراق و با حضور نيروهاي آمريكايي از مظاهر اين تدابير امنيتي بود.

مراسم رسمي واگذاري امنيت الانبار به نيروهاي عراقي در حضور مشاور عالي امنيت ملي و جمعي از شخصيت‌هاي دولتي و سياسي و سران عشاير الانبار برگزار شد.در اين مراسم، بعد از امضاي رسمي يادداشت تفاهم واگذاري مسئوليت امنيت الانبار از نيروهاي آمريكايي به نيروهاي عراق، رژه نظامي برگزار شد.

يادداشت تفاهم را از طرف عراقي‌ها، استاندار الانبار و از طرف نيروهاي چند مليتي يكي از فرماندهان آمريكايي امضا كرد.

رئيس شوراي استان الانبار در اين مراسم گفت كه امروز روزي بزرگ و مبارك براي مردم الانبار و عموم عراق است.

افزود: نيروهاي عراقي نشان دادند كه قادر به پذيرش مسئوليت‌هاي امنيتي هستند و به همين مناسبت، از همه آوارگان و مردم الانبار كه به دليل خشونت‌هاي سال‌هاي گذشته اين استان را ترك كرده‌اند، دعوت مي‌شود، دوباره به استان خود باز گردند.

استقبال بوش‌

جرج بوش رئيس‌جمهوري آمريكا روز گذشته از سپردن تأمين امنيت استان عراق به نيروهاي امنيتي اين كشور، استقبال كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، بوش گفت: امروز استان الانبار عاري از شبه‌نظاميان القاعده است.

ارائه‌ پيش‌نويس‌

نوري المالكي، نخست‌وزير عراق از ارائه پيش‌نويس توافقنامه امنيتي طي 10 روز آينده به مجلس اين كشور خبر داد.

به گزارش روزنامه الصباح، ارگان دولتي عراق، نوري المالكي، پيش‌نويس توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا را طي 10 روز آتي به پارلمان اين كشور ارائه مي‌دهد. ‌

اظهارات مالكي درباره ارائه پيش‌نويس اين توافقنامه به پارلمان، پس از ديدار وي با محمودالمشهداني رئيس پارلمان عراق، صورت مي‌گيرد.

تعيين پنج اصل‌

شوراي سياسي امنيت ملي عراق پنج اصل را در تعامل با مذاكرات مربوط به توافقنامه‌ امنيتي بين بغداد و واشنگتن تعيين كرد.‌

به نوشته روزنامه الصباح، چاپ بغداد، منابع پارلماني عراق اعلام كردند كه شوراي سياسي امنيت ملي اين كشور بر حاكميت ملي و عدم نقض بندهاي توافقنامه با تعيين ميزان مصونيت نيروهاي آمريكايي در عراق، مساله اعطاي مسئوليت قضايي به عراق، تعيين جدول زماني براي عقب‌‌نشيني نيروهاي آمريكايي از اين كشور و افزايش شفافيت در بندهاي توافقنامه را به عنوان پنج اصل مهم در مذاكرات بين تيم‌هاي مذاكره كننده عراق در آمريكا جهت امضاي توافقنامه همكاري‌هاي طولاني مدت تعيين كرده است.

اظهارات محمود المشهداني‌

رئيس مجلس عراق در گفتگو با شبكه العربيه درباره تاكيد وي بر عدم تصويب موافقتنامه امنيتي ميان عراق و آمريكا گفت كه طبق قانون اساسي عراق، اين موافقتنامه براي تصويب نيازمند كسب دو سوم راي ‌ نمايندگان مجلس است.

به گزارش رسيده، محمود المشهداني كه به تازگي پس از انجام عمل جراحي در اردن به بغداد بازگشته است، تاكيد كرد كه اين موافقتنامه نيازمند كسب دوسوم راي نمايندگان مجلس و نيز تصويب هيات مديره مجلس است تا به صورت قانون در آيد.

رئيس مجلس عراق تصريح كرد كه روند بررسي و تصويب اين موافقتنامه نيازمند يك سال زمان است.‌

افزايش نيرو

پايگاه اطلاع‌رساني نوشت؛ با آنكه مشاوران ارشد جرج بوش سال گذشته توصيه كرده بودند، آمريكا نيروهايش را از عراق خارج كند، رئيس جمهوري اين كشور تصميم گرفت، تعداد سربازان را در عراق افزايش دهد.‌

به گزارش رسيده، المحيط به نقل از روزنامه‌ آمريكايي نيويورك تايمز نوشت؛ رئيس جمهوري آمريكا با وجود توصيه‌هاي مشاورانش به خروج نيروهاي نظامي آمريكا از عراق در سال گذشته تصميم گرفت تعداد نيروها را در عراق افزايش دهد.

اخراج منافقين‌

با وجود تأكيد بيشتر مقام‌هاي عراقي بر ضرورت اخراج فوري اعضاي گروهك تروريستي منافقين، علي‌الدباغ سخنگوي دولت اين كشور اعلام كرد كه عراق قصد اخراج اعضاي اين گروهك را ندارد. اما از بازگشت آنها به ايران يا پناهندگي به ديگر كشورها، استقبال مي‌كند.‌

به گزارش خبرگزاري فرانسه، در بيانيه الدباغ آمده است: عراق قصد اخراج اعضاي اين گروه يا اخراج اجباري آنها را ندارد، بلكه آنها را به مهاجرت به كشورهايي كه با درخواست پناهندگي آنها موافقت كنند و همچنين بازگشت داوطلبانه به ايران تشويق مي‌كند. دباغ گفت: دولت عراق در تصميم خود براي تحكيم حاكميت كامل بر اردوگاه اشرف تأكيد مي‌كند.

اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه دولت عراق روز يكشنبه شش ماه به اعضاي گروهك تروريستي منافقين، كه در پادگان اشرف در شمال عراق مستقر هستند، فرصت داد تا خاك اين كشور ار ترك كنند.

حادثه ترور

يك منبع امنيتي عراق گفت: يكي از رهبران شوراهاي بيداري عراق بر اثر اصابت بمب، در مسير خودروي وي در منطقه الطارميه، در 30 كيلومتري شمال بغداد زخمي شد. به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از بغداد، اين منبع افزود: بمب مذكور عصر دوشنبه، هنگام عبور خودروي حامل سعيد جاسم فرمانده‌ شوراي بيداري الطارميه از مركز اين شهر، روي داد.

سعيد جاسم در اين حادثه زخمي شد و براي درمان به بيمارستان انتقال يافت. ‌




 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن